Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Проєкти нормативно-правових актів
від 15 вересня 2022 р.
Київ
Проєкту Закону України «Про Національну комісію ядерного регулювання»

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення проєкту Закону України «Про Національну комісію ядерного регулювання»


Державна інспекція ядерного регулювання пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про Національну комісію ядерного регулювання» (далі – законопроєкт).

Законопроєкт розроблено Державною інспекцією ядерного регулювання України на виконання пункту 414 Плану законопроектної роботи Верховної Ради України на 2022 рік, затверджений Постановою Верховної Ради України від 15 лютого 2022 року № 2036-IX.

Необхідність розроблення законопроекту полягає в нагальній необхідності реформування органу державного регулювання безпеки використання ядерної енергії з метою посилення його інституційної стабільності, ефективності та незалежності шляхом законодавчого закріплення його статусу як державного колегіального органу виконавчої влади із спеціальним статусом відповідно до вимог Конвенції про ядерну безпеку, Об’єднаної конвенції про безпеку поводження з відпрацьованим паливом та про безпеку поводження з радіоактивними відходами, Конвенції про фізичний захист ядерного матеріалу та ядерних установок, Директив 2011/70/ЄВРАТОМ, 2014/87/ЄВРАТОМ, Меморандуму про взаєморозуміння щодо Стратегічного Енергетичного Партнерства між Україною та Європейським Союзом спільно з Європейським Співтовариством з атомної енергії.

Україна, як член МАГАТЕ та сторона зазначених конвенцій, дотримується вимог документів МАГАТЕ. Норми МАГАТЕ з безпеки «Державна, правова і регулююча основа забезпечення безпеки» № GSR Part 1, зокрема Вимога 4 передбачає, що державою повинна забезпечуватись дійсна незалежність регулюючого органу в прийнятті ним рішень, пов’язаних з безпекою, та його функціональне відділення від організацій, які мають обов’язки чи інтереси, які можуть неналежно вплинуть на прийняття ним рішень, також забезпечується спроможність регулюючого органу приймати рішення в межах передбачених в законі повноважень без неналежних обмежень чи тиску, які могли б створити загрозу для безпеки, наприклад, тиску, пов’язаного із зміною політичних обставин чи економічних умов. На регулюючий орган не покладається ніяких обов’язків, які могли б створити конфліктну ситуацію в зв’язку з виконанням ним своїх функцій з регулювання питань безпеки установок и діяльності.

Законопроєктом передбачено створення Національної комісії ядерного регулювання (Комісія) з метою посилення інституційної стабільності, ефективності та незалежності органу державного регулювання безпеки використання ядерної енергії шляхом законодавчого закріплення його статусу як державного колегіального органу виконавчої влади із спеціальним статусом.

Законопроєктом визначені:

- повноваження Комісії, які базуються на законодавстві України з питань ядерної та радіаційної безпеки, міжнародних договорах та документах МАГАТЕ;

- склад Комісії, особливості призначення, припинення повноважень та правового статусу членів Комісії.

- фахові та особистісні вимоги до членів Комісії, включаючи вимоги щодо базових знань, знань законодавства, норм, правил та стандартів у сфері використання ядерної енергії, щодо культури безпеки тощо, вимоги щодо стажу роботи. Окремо виділені вимоги до члена Комісії, який за посадою є Головним державним інспектором з ядерної та радіаційної безпеки України;

- повноваження Голови Комісії, гарантії незалежності Комісії та членів Комісії;

- засади функціонування Комісії, оплати праці та порядок фінансування її діяльності;

- порядок прийняття Комісією рішень.

Законопроект містить Перехідні положення, що покликані забезпечити безперервність державного регулювання безпеки використання ядерної енергії. Після прийняття законопроекту до формування Комісії Державна інспекція ядерного регулювання України виконує функції державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки відповідно до законодавства, а після формування Комісії Державна інспекція ядерного регулювання України підлягає ліквідації.

Законопроект також містить Прикінцеві положення, якими вносяться зміни до ряду законів у зв’язку із прийняттям цього закону.

Зауваження та пропозиції до законопроєкту приймаються до 15 жовтня 2022 р.

за адресою: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, буд. 9/11; тел. +380442771207

або на електронну пошту: [email protected]

проєкт Закону України

пояснювальна записка

порівняльна таблиця

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux