Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Звіт з періодичного відстеження результативності регуляторного акту – постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 453 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2007 року № 1382
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Звіти про відстеження результативності
від 13 березня 2018 р.
Київ
Звіт з періодичного відстеження результативності регуляторного акту – постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 453

Звіт

з періодичного відстеження результативності регуляторного акту –

постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 453 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2007 року № 1382»

 

1. Виконавець заходів з відстеження регуляторного акту

 

Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійсненні Управлінням радіаційної безпеки Держатомрегулювання.

 

2. Цілі прийняття акта

 

Ціллю прийняття цього регуляторного акта є:

 

технічне врегулювання аспекту безпеки поводження з джерелами іонізуючого випромінювання;

 

урахування досвіду застосування Технічного регламенту;

 

приведення Технічного регламенту закритих джерел іонізуючого випромінювання у відповідність до законодавчих актів, прийнятих після 2007 року, сучасних міжнародних норм та директив ЄС;

уточнення та конкретизація встановлених загальних вимог до виробництва та використання закритих джерел іонізуючого випромінювання (далі – закритих ДІВ), правил маркування і введення в обіг; процедур вибору модулів оцінки відповідності, здійснення і оформлення процедур підтвердження та (або) декларування відповідності.

 

3. Строк виконання заходів з відстеження

Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались з 08.01.2018 по 08.02.2018 року.

 

4. Тип відстеження: періодичне.

 

5.      Методи одержання результатів відстеження

 

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом аналізу вимог нормативно-правових актів у цій сфері з метою забезпечення виконання заходів із запровадження змін до Технічного регламенту закритих джерел іонізуючого випромінювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 05.12.2007 № 1382, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 453, та шляхом аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують ліцензії на здійснення діяльності по використанню ДІВ.

 

6.      Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних

 

Для відстеження результативності регуляторного акта використовувались результати 2017 року щодо: здійснення дозвільної діяльності (ліцензування та державної реєстрації ДІВ) та державного нагляду; аналізу вимог нормативно-правових актів у сфері стандартизації та підтвердження відповідності.

Результати повторного відстеження результативності регуляторного акта статистичним методом свідчать про наступне:

вимоги Технічного регламенту поширюються на постачальників закритих ДІВ, виробників та власників цих ДІВ, та суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії, що здійснюють роботи з технічного обслуговування даних ДІВ, проведення їх випробувань з метою визначення їх технічних характеристик та перевірки на герметичність. Станом на лютий 2018 року ліцензії на провадження діяльності з використання ДІВ у частині постачання закритих ДІВ мають 24 суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії, та 4 суб’єкти діяльності мають ліцензії на провадження діяльності з виробництва приладів, що комплектуються закритими ДІВ, у частині технічного обслуговування ДІВ та проведення випробувань з метою визначення їх технічних характеристик 18 суб’єктів, 9 з яких проводять перевірку на герметичність. Кількість власників за аналогічний період 2016 року зменшилася на 2,35% (з 893 на 872). Кількість зареєстрованих закритих ДІВ зменшилася на 1,09% (з 8 815 на 8 719).

За даними Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання станом на грудень 2017 року на територію України було ввезено 212 закритих радіонуклідних ДІВ. Усі постачальники поінформовані про внесення змін до Технічного регламенту. Кількість суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії, що здійснюють постачання закритих ДІВ, у порівнянні з 2016 роком, збільшилася на 243,68%, що й передбачалося при розробці даного нормативно-правового акта.

Технічний регламент застосовується суб’єктами діяльності в сфері використання ядерної енергії в обов’язковому порядку.

7.      Кількісні та якісні значення показників результативності акта

 

Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:

кількість суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії, які постачають/використовують закриті ДІВ – очікується, що кількість постачальників/користувачів ДІВ буде збільшуватись у зв’язку зі спрощенням процедури взаємного визнання результатів робіт з оцінки відповідності та відповідності її міжнародним вимогам та вимогам ЄС. На сьогодні кількість постачальників збільшилась на 243,68%. Кількість власників зменшилась на 2,35%. Кількість суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії, що здійснюють використання закритих ДІВ у частині технічного обслуговування ДІВ та проведення випробувань з метою визначення їх технічних характеристик та перевірки на герметичність збільшилась на 16,67%. Окремі підприємства заявляють про намір здійснювати діяльність по виробництву закритих ДІВ та розробляють проекти та технології виробництва ДІВ;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами діяльності в сфері використання ядерної енергії, пов'язаними з виконанням вимог регуляторного акта кошти і час будуть економитись за рахунок того, що процедура оцінки відповідності, яку вони здійснювали і раніше, в Технічному регламенті чітко визначена, спрощена та відповідає міжнародним вимогам та вимогам ЄС.

Якісними показниками результативності регуляторного акта є:

забезпечення адаптації нормативно-правових актів України в частині здійснення оцінки відповідності закритих ДІВ до вимог нормативно-правових актів Європейського Союзу;

забезпечення високого рівня охорони праці і промислової безпеки на підприємствах та створення умов щодо підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі, спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій;

зменшення втручання з боку державних органів контролю у виробничу діяльність суб’єктів господарювання, встановлення регулюючих вимог щодо виробництва (введення в обіг) закритих ДІВ, правил їх маркування, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності та здійснення процедур підтвердження відповідності;

визначення вимог безпеки до закритих ДІВ з метою забезпечення радіаційного захисту персоналу та населення, навколишнього природного середовища.

 

8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

 

З прийняттям цього регуляторного акта:

 

оптимізовано фінансові витрати суб’єктів господарювання у сфері використання ядерної енергії на здійснення сертифікаційних процедур (за рахунок їх спрощення, деталізації тощо), які можуть бути витрачені на підвищення рівня безпеки та збереженості закритих ДІВ;

 

забезпечено диференційований підхід до здійснення оцінки відповідності закритих ДІВ у залежності від їх потенційної небезпеки.

 

 

Голова Г. ПЛАЧКОВ

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux