Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Звіти про відстеження результативності
від 20 січня 2022 р.
Київ
Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта − постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2020 р. № 1141 «Деякі питання створення єдиної державної системи контролю та обліку індивідуальних доз опромінення»

Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта − постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2020 р. № 1141 «Деякі питання створення єдиної державної системи контролю та обліку індивідуальних доз опромінення»


1. Виконавець заходів з відстеження 

Заходи з повторного відстеження результативності регуляторного акта здійсненні Управлінням радіаційної безпеки Держатомрегулювання.

2. Цілі прийняття акта

Метою прийняття цього нормативно-правового акта є:

− врегулювання питань створення державної системи контролю та обліку індивідуальних доз опромінення для забезпечення ядерної та радіаційної безпеки персоналу;

− встановлення державного контролю за дозовими навантаженнями персоналу, який безпосередньо працює з джерелами іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ) та населення критичних груп.

3. Строк виконання заходів з відстеження

Заходи з повторного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 01.11.2021 по 01.12.2021.

4. Тип відстеження: повторне.

5. Методи одержання результатів відстеження

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують (вносять зміни, переоформлюють) ліцензії Держатомрегулювання на провадження діяльності з використання та виробництва ДІВ, видобування та переробки уранових руд.

6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних

За результатами повторного відстеження статистичним методом встановлено, що протягом місяця з 01.11.2021 по 01.12.2021 було одержано 190 заяв для отримання (внесення змін, переоформлення) ліцензій на провадження діяльності з використання та виробництва ДІВ, видобування та переробки уранових руд. Всіма 190 заявниками запроваджено на їх підприємствах індивідуальний дозиметричний контроль. Зокрема 29 провадять індивідуальний дозиметричний контроль розрахунковим методом, 161 – інструментальним за допомогою індивідуальних дозиметрів.

Результати аналізу базового відстеження статистичним методом:

Термін повторного відстеження

Кількість отриманих заяв щодо ліцензування діяльності з використання та виробництва ДІВ, видобування та переробки уранових руд

Кількість суб’єктів діяльності, які проводять індивідуальний дозиметричний контроль

контроль дозового навантаженнями персоналу

з 01.11.2021 по 01.12.2021

190

190

Аналіз результатів базового відстеження статистичним методом шляхом аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують ліцензії Держатомрегулювання на провадження діяльності з використання та виробництва ДІВ, видобування та переробки уранових руд, свідчить що відсоток ліцензіатів, на які поширюється дія регуляторного акта складає 4 218, всі 100% суб’єктів забезпечують на підприємствах контроль дозового навантаження персоналу, залученого до робіт з ДІВ, шляхом ведення карток індивідуального обліку доз опромінення.

7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.

Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:

кількість суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії, на яких поширюватиметься дія акта – 4 218 суб’єктів господарювання;

розмір коштів та час, які витрачаються суб’єктами господарювання – затрати додаткового часу на передачу реєстраційних записів на кожну особу один раз на рік до реєстрового центру буде становити у середньому 2 години робочого часу і становитиме 168* грн на рік;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основними положеннями акта – середній. Акт розміщено на веб-сайті Держатомрегулювання, а також на сайті www.zakon.rada.gov.ua та на сайті Верховної Ради України www.kmu.gov.ua.

*Припускаємо, що для підготовки зазначеної інформації необхідно витратити 1 год. 

Витрати визначено з врахуванням середньої заробітної плати по Україні за жовтень 2021 року – 14 045 грн. за даними Держстату (http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2005/gdn/reg_zp_m/reg_zpm_u/arh_zpm_u.htm)

Якісними показниками результативності регуляторного акта є: 

забезпечення оптимізації доз опромінення осіб з числа персоналу, покращення умов їх праці, підвищення рівня радіаційної безпеки у суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії;

запобігання та зниження радіаційних ризиків для життя та здоров’я працівників з числа персоналу;

підвищення рівня та ефективності державного контролю доз опромінення завдяки запровадженню вимог щодо передачі результатів індивідуального дозиметричного контролю (доз опромінення працівників) до єдиного державного реєстру індивідуальних доз опромінення та своєчасне вжиття відповідних заходів реагування з боку як регулюючого органу, центральних та місцевих органів виконавчої влади, так і самих суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії.

8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Прийняття цього регуляторного акта забезпечило:

оптимізацію доз опромінення осіб з числа персоналу, покращення умов їх праці, підвищення рівня радіаційної безпеки у суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії;

запобігання та зниження радіаційних ризиків для життя та здоров’я працівників з числа персоналу;

підвищення рівня та ефективності державного контролю доз опромінення завдяки запровадженню вимог щодо передачі результатів індивідуального дозиметричного контролю (доз опромінення працівників) до єдиного державного реєстру індивідуальних доз опромінення та своєчасне вжиття відповідних заходів реагування з боку як регулюючого органу, центральних та місцевих органів виконавчої влади, так і самих суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії.

Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:

Суб’єкти

Вигоди

Затрати

Суб’єкти діяльності в сфері використання  ядерної енергії

оптимізація доз опромінення працівників, покращення їх умов праці шляхом підвищення радіаційного захисту

Затрати додаткового часу на передачу реєстраційних записів на кожну особу один раз на рік до реєстрового центру буде становити у середньому 2 години робочого часу і 168 грн. на рік

Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки  

здійснення державного контролю за дозовими навантаженнями в усіх галузях використання ядерної енергії шляхом створення єдиної державної інформаційної системи накопичення, зберігання, аналізу даних про результати індивідуального дозиметричного контролю доз опромінення та визначення шляхів зниження можливих радіаційних ризиків в усіх ситуаціях опромінення

відсутні

Населення

позитивний вплив на здоров’я населення шляхом зниження можливих радіаційних ризиків в ситуаціях медичного опромінення

відсутні


Виконуючий обов’язки Голови – 

Головного державного інспектора 

з ядерної та радіаційної безпеки України                                                             Олег КОРІКОВ

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux