Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта -
постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 № 1253
«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України
з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання»
1. Виконавець заходів з відстеження регуляторного акта
Заходи з повторного відстеження результативності регуляторного акта здійсненні Управлінням безпеки радіаційних технологій Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття регуляторного акта
Ціллю прийняття регуляторного акта є внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації ДІВ з метою забезпечення стабільної промислової експлуатації Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі - Регістр) і впорядкування оплати за державну реєстрацію джерел іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ). Основним завданням Регістру є забезпечення державної реєстрації ДІВ. Державна реєстрація ДІВ є обов’язковою відповідно до статті 11 Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”.
Регістр є одним із інструментів реалізації державних гарантій з радіаційного захисту населення та дотримання міжнародних режимів безпеки на території України, забезпечення ефективної боротьби з незаконним обігом ДІВ та посилення фізичного захисту ДІВ.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з повторного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались через рік після набрання ним чинності за результатами аналізу статистичних даних отриманих від Регістру (з 20.11.2008 по 20.12.2008).
5. Методи одержання результатів відстеження
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося:
статистичним методом шляхом проведення аналізу кількості ДІВ. внесених до бази даних Регістру, з метою визначення кількості коштів, що мають надійти до загального фонду Державного бюджету України за реєстрацію ДІВ у Регістрі.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних.
За результатами повторного відстеження статистичним методом встановлено, що протягом 2008 року до автоматизованої системи Регістру внесено інформацію
| радіонуклідні ДІВ, | нерадіонуклідні ДІВ, | всього |
Внесено до бази Регістру ДІВ, шт. | 13 918 | 10 979 | 24 897 шт. |
Очікувані кошти за реєстрацію ДІВ, грн. | 737654 | 362 307 | 1 099 961 грн. |
Оплата за державну реєстрацію: одного: радіонуклідного ДІВ складає 53 гривні; одного нерадіонуклідного ДІВ – 33 гривні.
У порівнянні з результатами базового відстеження кількість ДІВ, що внесені до бази даних Регістру збільшилась, як наслідок збільшилась сума коштів, надходження яких очікується до загального фонду Державного бюджету.
Кількість ДІВ у Регістрі буде зростати в зв’язку з провадженням новітніх ядерних та радіаційних технологій, зокрема у медицині.
Після отримання від Мінфіну України реквізитів щодо обліку плати за державну реєстрацію ДІВ суб’єкти діяльності, які реєструють ДІВ у Регістрі, будуть проводити оплату за державну реєстрацію ДІВ у встановленому законодавством порядку.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
розмір надходжень до загального фонду Державного бюджету України, пов'язаних з дією акта – збільшиться за рахунок того, що суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії при здійсненні державної реєстрації ДІВ у Регістрі будуть вносити плату за реєстрацію ДІВ до загального фонду Державного бюджету України згідно з встановленими розмірами плати;
кількість суб'єктів господарювання, на які поширюватиметься дія акта – приблизно 4000. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання на виконання вимог регуляторного акта, залежить від кількості та типу ДІВ;
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
дотримання вимог законодавства щодо забезпечення державного обліку ДІВ, що використовуються (виробляються) в Україні з моменту їх ввезення в Україну (виробництва) до моменту вивезення або передачі на спеціалізоване підприємство по поводженню з радіоактивними відходами – стабільна робота Регістру;
реалізація законодавчих вимог щодо відшкодування витрат на експлуатацію Регістру шляхом вдосконалення порядку оплати та встановлення розмірів реєстраційного збору – оплати за реєстрацію ДІВ;
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Регуляторним актом внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації ДІВ, якими затверджено «Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації» та «Порядок державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання», що забезпечило:
стабільну роботу Державного регістру ДІВ шляхом його фінансування за бюджетні кошти;
упорядковано порядок здійснення плати за реєстрацію ДІВ (вноситься за платіжним дорученням і зараховуватися до доходів загального фонду Державного бюджету України в установленому порядку).
Заступник Голови Держатомрегулювання О. Макаровська