Звіт
про періодичне відстеження результативності регуляторного акта −
Постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 р. № 1718
«Деякі питання Державного регулювання діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання».
1. Виконавець заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснені Департаментом з безпеки радіаційних технологій та поводження з РАВ Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття акта
Ціллю прийняття регуляторного акту є:
- впорядкування організаційно-правового механізму реалізації законодавства в сфері використання ядерної енергії, встановлення порядку державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ);
- здійснення контролю та ведення обліку індивідуальних доз опромінення з метою запобігання перевищенню встановлених законодавством основних дозових лімітів опромінення персоналу, впровадження ефективних заходів зі зниження можливих радіаційних ризиків.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 08.03.2024 р. по 08.04.2024 р.
4. Тип відстеження: періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом аналізу даних щодо реєстрації ДІВ, наданих Державним регістром джерел іонізуючого випромінювання та індивідуальних доз опромінення (далі Державний регістр ДІВ).
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність регуляторного акта, способи одержання даних
За результатами періодичного відстеження результативності регуляторного акта статистичним методом встановлено, що за період з 2021 по 2023 роки було зареєстровано в Державному регістрі ДІВ 4309 нових ДІВ, які належать 236 власникам – суб’єктам господарювання.
Результати аналізу періодичного відстеження статистичним методом:
Термін періодичного відстеження |
Кількість зареєстрованих нових ДІВ |
разом |
|
радіонуклідних |
нерадіонуклідних установок |
||
2021 |
300 |
1538 |
1838 |
2022 |
128 |
1095 |
1223 |
2023 |
81 |
1167 |
1248 |
Разом за 2021-2023 роки |
4309 |
Аналіз результатів періодичного відстеження статистичним методом свідчить про те, що в порівнянні з результатами періодичного відстеження за 2018-2020 роки, кількість ДІВ, що внесені до бази даних Державного регістру ДІВ збільшилась в 1,02 рази, відповідно, збільшився відсоток суб’єктів господарювання, на які поширюється дія регуляторного акта, і як наслідок, збільшилась сума коштів, надходження яких очікується до загального фонду державного бюджету України.
Кількість ДІВ у Державному регістрі буде зростати в зв’язку з провадженням новітніх ядерних та радіаційних технологій, зокрема у медицині.
Оплата за державну реєстрацію ДІВ здійснюється суб’єктами діяльності, які реєструють ДІВ у Державному регістрі, до загального фонду державного бюджету у встановленому законодавством порядку.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Кількісним показником результативності регуляторного акта є:
кількість суб’єктів господарювання, на які поширюється дія акта – 4309 од., кількість суб’єктів може зростати за рахунок реєстрації нових ДІВ в Державному регістрі ДІВ новими суб’єктами;
розмір надходжень до загального фонду Державного бюджету України, пов’язаних з дією акта, збільшиться за рахунок сплати встановленого реєстраційного збору суб’єктами діяльності у сфері використання ядерної енергії при здійсненні державної реєстрації ДІВ.
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
підвищення ефективності державного регулювання шляхом чітко встановлених вимог до державної реєстрації ДІВ;
забезпечення стабільної експлуатації Державного регістру ДІВ;
реалізація державних гарантій з радіаційного захисту населення та дотримання міжнародних режимів безпеки на території України;
забезпечення ефективної боротьби з незаконним обігом ДІВ та посилення фізичного захисту ДІВ.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Прийняття регуляторного акта відповідає реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії та забезпечило:
реалізацію положення статті 11 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»;
стабільну роботу Державного регістру ДІВ шляхом його фінансування за бюджетні кошти;
упорядковано порядок здійснення плати за реєстрацію ДІВ – вноситься за платіжним дорученням і зараховується до доходів загального фонду Державного бюджету України в установленому законодавством порядку;
підвищення культури безпеки в сфері використання ядерної енергії;
покращення ефективності державного регулювання безпеки діяльності з виробництва та використання ДІВ.
Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:
Суб’єкти |
Вигоди |
Затрати |
Суб’єкти діяльності в сфері використання ядерної енергії |
зменшення регуляторного тиску на суб’єктів діяльності за рахунок чітко встановлених вимог до державної реєстрації ДІВ та підвищення культури безпеки в сфері використання ядерної енергії |
Відсутні |
Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки |
підвищення ефективності реєстрації ДІВ в Державному регістрі ДІВ |
Відсутні |
Голова – Головний державний інспектор
з ядерної та радіаційної безпеки України Олег КОРІКОВ
«___» ________ 2024 р.