Звіт
про періодичне відстеження результативності регуляторного акта -
наказу Держатомрегулювання та від 16.04.2015 № 69
«Про затвердження форм реєстраційних карток джерел іонізуючого випромінювання», зареєстрованого в Мін’юсті 18.06.2015 за № 716/27161
1. Виконавець заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснені відділом безпеки ДІВ Департаменту з безпеки радіаційних технологій та поводження з РАВ Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття акта
Ціллю прийняття регуляторного акту є приведення нормативно-правових актів з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ) у відповідність до Конституції та законодавства України.
Завданням регуляторного акту є зменшення регуляторного тиску на користувачів ДІВ шляхом спрощення процедури державної реєстрації ДІВ завдяки розробленню різних форм реєстраційних карток на ДІВ з урахуванням типу джерел та їх призначення.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 05.08.2022 по 05.09.2022.
4. Тип відстеження: періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом проведення аналізу кількості та якості заповнення реєстраційних карток на ДІВ, поданих суб’єктами діяльності в сфері використання ядерної енергії для державної реєстрації ДІВ в Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання та індивідуальних доз опромінення (далі – Державний регістр).
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність регуляторного акта, способи одержання даних
За результатами періодичного відстеження результативності регуляторного акта статистичним методом шляхом аналізу інформації, внесеної до єдиної інформаційної комп’ютерної облікової автоматизованої системи «Регістр» (далі – АС «Регістр») за період 2019-2021 років встановлено наступне:
Протягом 2019-2021 років кількість операцій, виконаних в АС «Регістр» з внесення змін в реєстраційні картки щодо ДІВ та їх власників склала 19 439 одиниць.
Результати аналізу періодичного відстеження статистичним методом:
Термін періодичного відстеження |
К-сть операцій, виконаних в АС «Регістр» з внесення змін в реєстраційні картки |
2019 |
6 807 |
2020 |
4 108 |
2021 |
8 524 |
Разом за 2019-2021 роки |
19 439 |
Тобто, з набранням чинності регуляторним актом, процедура внесення інформації до АС «Регістр» є врегульованою за рахунок встановлення оновленої форми реєстраційних карток та спрощення порядку надання запитів.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
кількість проведених операцій з реєстрації ДІВ в АС «Регістр» у 2021 році збільшилася в 1,2 рази в порівнянні з 2019 роком та в два рази в порівнянні з 2020 роком;
зменшення часу, затраченого суб’єктми діяльності у сфері використання ядерної енергії за рахунок заповнення чітких та оптимізованих реєстраційних форм, при цьому плата за державну реєстрацію ДІВ залишається незмінною та надходить до загального фонду Державного бюджету України згідно з встановленими законодавством розмірами плати.
Якісним показником результативності регуляторного акта є:
стабільна робота Державного регістру забезпечується дотриманням вимог Порядку державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання, здійснення контролю та ведення обліку індивідуальних доз опромінення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 р. № 1718, щодо забезпечення державного обліку ДІВ, що використовуються / виробляються в Україні з моменту їх ввезення в Україну (виробництва) до моменту вивезення або передачі на спеціалізоване підприємство по поводженню з радіоактивними відходами.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Прийняття регуляторного акта відповідає реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії та забезпечило:
приведення нормативно-правових актів з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання у відповідність до чинного законодавства;
зменшення регуляторного тиску на користувачів ДІВ шляхом спрощення процедури державної реєстрації ДІВ.
Додаткові витрати з державного бюджету у зв’язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.
Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:
Суб’єкти |
Вигоди |
Затрати |
Суб’єкти діяльності в сфері використання ядерної енергії
|
зменшення регуляторного тиску на користувачів ДІВ шляхом спрощення процедури державної реєстрації ДІВ в Регістрі |
Відсутні |
Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки |
Підвищення ефективності процедури державної реєстрації ДІВ |
Відсутні |
Виконуючий обов'язки Голови – Головного державного інспектора
з ядерної та радіаційної безпеки України Олег КОРІКОВ