Звіт про періодичне відстеження результативності
наказу Держатомрегулювання від 11.02.03 № 27 «Порядок
проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів»,
зареєстрованого в Мін'юсті 25.02.03 за № 160/7481
1. Виконавець заходів з відстеження регуляторного акта
Заходи з відстеження результативності регуляторного акта здійснені Управлінням безпеки поводження з РАВ Державної інспекції ядерного регулювання України.
2. Цілі прийняття регуляторного акта
Порядок проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів, затверджений наказом Держатомрегулювання від 11.02.03 № 27, зареєстрований в Мін'юсті 25.02.03 за № 160/7481 (далі – НПА), спрямований на удосконалення системи забезпечення державного регулювання у сфері використання ядерної енергії, зокрема, функціонування державної системи обліку радіоактивних відходів. Державна інвентаризація радіоактивних відходів здійснюється відповідно до НПА з метою виявлення радіоактивних відходів, контролю за накопиченням і переміщенням радіоактивних відходів, забезпечення своєчасної передачі радіоактивних відходів спеціалізованим підприємствам, а також забезпечення постійного оновлення даних Державного реєстру радіоактивних відходів та Державного кадастру сховищ радіоактивних відходів.
Основною ціллю державного регулювання, яке запроваджене зазначеним регуляторним актом є уникнення неконтрольованого накопичення радіоактивних відходів та забезпечення оперативного контролю за місцезнаходженням і переміщенням радіоактивних відходів, умовами їх зберігання.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з відстеження здійснювались з 10.01.2020 р. по 10.02.2020 р.
4. Тип відстеження: періодичне відстеження.
5. Метод одержання результатів відстеження
Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалось з урахуванням результатів сьомої державної інвентаризації радіоактивних відходів в Україні, проведеної з 15.07.2019 по 20.09.2019.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних
Результативність акта відстежувалась на основі аналізу наявності/відсутності систематичних порушень вимог законодавства та норм і правил ядерної та радіаційної безпеки, щодо передачі радіоактивних відходів підприємствами та організаціями, що здійснюють діяльність із використання ядерної енергії в результаті якої утворюються радіоактивні відходи, державним спеціалізованим підприємствам по поводженню з радіоактивними відходами, а також дотримання порядку надання підприємствами та організаціями звітних матеріалів щодо утворення, надходження та динаміки накопичення радіоактивних відходів.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності
Кількісним показником результативності регуляторного акта є кількість підприємств, на яких проводилась сьома державна інвентаризація радіоактивних відходів – 298.
Якісні показники.
За результатами 7-ої державної інвентаризації встановлено, що порядок створення інвентаризаційних комісій, визначений НПА не співпадає з існуючим адміністративним устроєм в областях та з адміністративною підпорядкованістю місцевих адміністрацій. У зв’язку з тим, що районні комісії, які створюються райдержадміністраціями, виконувати відповідні функції на території міст обласного значення та території об’єднаних територіальних громад не можуть, а створення інвентаризаційних комісій на території міст обласного значення та на території новостворених об’єднаних територіальних громад не передбачено НПА, це стало причиною того, що в Закарпатській області станом на 13.12.2019 державна інвентаризація не проведена.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Застосування НПА забезпечує функціонування державної системи обліку РАВ, а саме: виявлення РАВ, забезпечення контролю за накопиченням і переміщенням радіоактивних відходів, своєчасну передачу їх державним спеціалізованим підприємствам по поводженню з радіоактивними відходами на переробку та зберігання, планування потужностей сховищ для зберігання та захоронення, а також забезпечення постійного поновлення даних та своєчасного внесення змін до Державного реєстру радіоактивних відходів та Державного кадастру сховищ радіоактивних відходів.
Разом з цим, результати 7-ої державної інвентаризації свідчать про необхідність внесення до НПА змін щодо порядку створення інвентаризаційних комісій відповідно до особливостей адміністративного устрою областей та адміністративної підпорядкованості територіальних одиниць.
Голова Григорій ПЛАЧКОВ