Звіт
про періодичне відстеження результативності регуляторного акту
«Вимоги та умови безпеки (ліцензійні умови) провадження діяльності з переробки уранових руд», затвердженого наказом Державної інспекції ядерного регулювання України від 27.05.2015№ 101,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
12.06.2015 за № 700/27145
1. Виконавець заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснені Управлінням радіаційної безпеки Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття акта
Основними цілями прийняття цього регуляторного акта є:
удосконалення нормативно-правової бази у сфері використання ядерної енергії, у частині регулювання провадження діяльності з переробки уранових руд, у тому числі в частині її припинення, підвищення рівня радіаційної безпеки під час провадження діяльності з переробки уранових руд;
визначення умов провадження діяльності з переробки уранових руд.
Мета регулювання досягається шляхом встановлення у регуляторному акті вимог та умов провадження діяльності з переробки уранових руд, переліку організаційно-технічних та інших спеціальних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження діяльності з переробки уранових руд.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 01.08.2019 по 31.08.2019.
4. Тип відстеження: періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом, шляхом аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують ліцензії на провадження діяльності з переробки уранових руд, у тому числі в частині її припинення шляхом ліквідації, перепрофілювання, тимчасового зупинення (консервації) переробного уранового об’єкта.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних
За результатами періодичного відстеження статистичним методом встановлено, що протягом 2016-2018 років надходили заяви на видачу (внесення змін, переоформлення) ліцензій на провадження діяльності з переробки уранових руд.
Результати аналізу періодичного відстеження статистичним методом:
Термін періодичного відстеження | Кількість виданих ліцензій на провадження діяльності з переробки уранових руд | Кількість ліцензіатів |
2016 - 2018 роки | 3 | 2 |
Аналіз результатів періодичного відстеження статистичним методом шляхом аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують в Державній інспекції ядерного регулювання України ліцензії на провадження діяльності з переробки уранових руд показав, що ліцензіати ознайомлені з вимогами регуляторного акта та їх виконують. Завдяки чітко прописаним вимогам у регуляторному акті підвищилась якість підготовки ліцензійних документів.
3. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюється дія акта – 2 - кількість суб’єктів зростатиме за рахунок освоєння та експлуатації нових родовищ урану в Україні;
розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта: суб'єкти господарювання будуть економити кошти шляхом використання регуляторного акта, що містить чіткі вимоги та умови безпеки провадження ліцензованої діяльності;
рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта: інформування здійснюється шляхом розміщення тексту регуляторного акта на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання, письмових повідомлень зацікавлених установ та проведення «гарячої лінії».
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
недопущення провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії без відповідного дозвільного документу;
визначення конкретних вимог та умов безпеки під час провадження діяльності з переробки уранових руд, дотримання яких дозволить суб’єктам діяльності гарантувати належний рівень радіаційного захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища шляхом здійснення заходів щодо:
а) не перевищення встановлених допустимих (контрольних) рівнів опромінення персоналу і квот ліміту дози опромінення критичної групи населення;
б) зменшення радіаційного впливу на персонал радону й торону та їх продуктів розпаду, а також довгоіснуючих продуктів розпаду радіонуклідів уранового і торієвого рядів у повітрі на робочих місцях персоналу;
в) забезпечення контролю за дозами персоналу;
г) забезпечення контролю радіаційно-гігієнічних параметрів на робочих місцях персоналу, у виробничих приміщеннях, санітарно-захисній зоні та зоні спостереження;
д) не перевищення допустимих концентрацій радіонуклідів в атмосферному повітрі зони спостереження, воді поверхневих водоймищ та підземних водах, у тому числі в першому від землі водоносному горизонті;
е) дотримання технологічних процесів переробки уранових руд, поводження з продуктами та відходами переробки уранових руд;
відсутність систематичних порушень з боку ліцензіатів вимог законодавства та норм і правил ядерної та радіаційної безпеки, щодо забезпечення радіаційної безпеки під час провадження діяльності з переробки уранових руд, а також дотримання порядку надання ліцензіатами звітних матеріалів;
забезпечення ефективного регулювання ядерної та радіаційної безпеки з мінімальними витратами ресурсів держави (Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади) та суб’єктів господарювання.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
З прийняттям цього регуляторного акта:
реалізовано положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»;
запроваджено заходи з оптимізації умов безпеки під час провадження діяльності з переробки уранових руд та її припинення;
знижено регуляторний тиск на суб’єктів діяльності шляхом систематизації вимог до забезпечення радіаційної безпеки та радіаційного захисту під час провадження діяльності з переробки уранових руд та її припинення;
поліпшено ефективність ліцензування діяльності з переробки уранових руд та її припинення;
підвищено ефективність функціонування системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, забезпечення радіаційного захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища під час провадження діяльності з переробки уранових руд та її припинення.
Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:
Суб’єкти | Вигоди | Затрати |
Суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії | Оптимізація радіаційного захисту персоналу, населення та навколишнього середовища при провадженні діяльності з переробки уранових руд та її припинення | відсутні |
Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки | Підвищення ефективності | |
Голова Григорій ПЛАЧКОВ
«___» ________ 2019