Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акту –
постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 № 1253
«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України
з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання»
1.Виконавець заходів з відстеження регуляторного акту
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійсненні Управлінням радіаційної безпеки Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття регуляторного акту
Ціллю прийняття регуляторного акта є внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації ДІВ з метою забезпечення стабільної промислової експлуатації Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі – Регістр) і впорядкування оплати за державну реєстрацію джерел іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ).
Основним завданням Регістру є забезпечення державної реєстрації ДІВ. Державна реєстрація ДІВ є обов’язковою відповідно до статті 11 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії».
Регістр є одним із інструментів реалізації державних гарантій з радіаційного захисту населення та дотримання міжнародних режимів безпеки на території України, забезпечення ефективної боротьби з незаконним обігом ДІВ та посилення фізичного захисту ДІВ. Ведення Регістру є обов’язком держави і здійснюється на платній основі.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з базового відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 20.01.2015 по 20.02.2015.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом проведення аналізу кількості ДІВ, внесених до бази даних Регістру, з метою визначення кількості коштів, що мають надійти до загального фонду Державного бюджету України за реєстрацію ДІВ у Регістрі.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних
За результатами періодичного відстеження результативності регуляторного акта статистичним методом шляхом аналізу інформації, внесеної у 2014 році до єдиної інформаційної комп’ютерної облікової системи встановлено наступне:
зареєстровано 1 237 джерел іонізуючого випромінювання, у тому числі 351 радіонуклідне джерело та 886 генераторів випромінювання;
переведено до категорії радіоактивних відходів та знято з обліку у Регістрі 1 006 джерел;
ввезено 199 одиниць радіонуклідних ДІВ на територію України та вивезено 11 ДІВ;
ввезено 59 та виготовлено 193 генератори випромінювання, вивезено з України 133 генераторів випромінювання, ввезено 187 партій радіофармпрепаратів.
надійшло до загального фонду Державного бюджету України 119 170,47 гривень (106,88% від передбаченого бюджетом) за державну реєстрацію ДІВ.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
розмір надходжень до загального фонду Державного бюджету України, пов'язаних з дією акта – збільшився за рахунок того, що суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії при здійсненні реєстрації ДІВ у Регістрі вносять плату за реєстрацію ДІВ до загального фонду Державного бюджету України згідно з встановленими розмірами плати;
кількість суб'єктів господарювання, на які поширюватиметься дія акта – 4167. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання на виконання вимог регуляторного акта, залежить від кількості та типу ДІВ.
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
дотримання вимог законодавства щодо забезпечення державного обліку ДІВ, що використовуються (виробляються) в Україні з моменту їх ввезення в Україну (виробництва) до моменту вивезення або передачі на спеціалізоване підприємство по поводженню з радіоактивними відходами – стабільна робота Регістру;
реалізація законодавчих вимог щодо відшкодування витрат на експлуатацію Регістру шляхом вдосконалення порядку оплати та встановлення розмірів реєстраційного збору – оплати за реєстрацію ДІВ;
прогнозування потреби в ресурсах, важливих з точки зору радіаційної безпеки: отримано інформацію щодо передачі на спеціалізовані підприємства по поводженню з радіоактивними відходами близько 713 радіонуклідних ДІВ.
забезпечення виконання функцій, важливих для забезпечення необхідного рівня національних та міжнародних режимів безпеки.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Регуляторним актом внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації ДІВ, якими затверджено «Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації» та «Порядок державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання», що забезпечило:
стабільну роботу Державного регістру ДІВ шляхом його фінансування за бюджетні кошти;
упорядковано порядок здійснення плати за реєстрацію ДІВ (вноситься за платіжним дорученням і зараховуватися до доходів загального фонду Державного бюджету України в установленому порядку);
встановлено розміри плати за державну реєстрацію ДІВ (Збір за реєстрацію радіонуклідних ДІВ справляється у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць, встановленого законом на 1 грудня 2013 року, за реєстрацію генераторів випромінювання (не радіонуклідних ДІВ) – у розмірі 0,07 зазначеного прожиткового мінімуму).
Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:
Суб’єкти | Вигоди | Затрати |
Держава | надходження коштів до державного бюджету за державну реєстрацію ДІВ: забезпечення державного обліку ДІВ | фінансування експлуатаційних витрат Регістру з державного бюджету |
Суб’єкти діяльності | забезпечено мінімальну плату за державну реєстрацію ДІВ; | плата за державну реєстрацію ДІВ |
Державний регістр ДІВ | забезпечено стабільне фінансування Регістру; забезпечено ефективну роботу Регістру | трудовитрати на виконання функцій з державної реєстрації ДІВ |
Населення | підвищення рівня безпеки та поінформованості населення; забезпечення міжнародних режимів безпеки на території України | затрати відсутні |
Голова С.Божко