Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акту -
постанови Кабінету Міністрів України від 04.10.2006 № 1382
«Про внесення змін до переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування»
1.Виконавець заходів з відстеження регуляторного акту
Заходи з періодичного відстеження результативності акту здійсненні Управлінням безпеки радіаційних технологій Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття регуляторного акту:
оптимізація регулювання діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ), що мають низький рівень потенційної небезпеки, шляхом доповнення Переліку джерел іонізуючого випромінювання діяльність з використання яких звільняється від ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2002 № 912 (далі – Перелік), ДІВ, які використовуються в промисловості, наукових дослідженнях, навчанні та характеристики яких відповідають установленим законодавством умовам звільнення[1]![endif]>![if>.
підвищення ефективності державного нагляду та ліцензування шляхом застосування диференційованого підходу до ДІВ, з врахуванням їх потенційної небезпеки.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснюються один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з дня його повторного відстеження на підставі статистичних даних за результатами аналізу звітних документів ліцензіатів (з 20.02.2011 по 20.03.2011).
4. Тип відстеження: періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося:
статистичним методом шляхом проведення аналізу ліцензійних документів з метою визначення кількості суб’єктів господарювання – підприємств, установ і організацій, які використовують ДІВ, що включені до Переліку та шляхом визначення розміру втрат державного та місцевих бюджетів, пов’язаних з дією регуляторного акта.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних
За результатами періодичного відстеження регуляторного акту статистичним методом встановлено, що:
протягом трьох років 10 суб’єктів діяльності придбали рентгенівського обладнання, яке було включене до розділу 4 Переліку, та були звільнені від ліцензування. Розмір втрати загального фонду Державного бюджету України, пов’язаних з дією регуляторного акта, за 2007 рік складає 3400 грн. (плата за одну ліцензію складає 20 неоподатковуваних мінімумів громадян, тобто 340 грн.).
Інші ліцензіати (близько 38), які використовують ДІВ, що були включені до розділу 4 Переліку також мають ДІВ з високим рівнем потенційної небезпеки, в тому числі і радіонуклідні ДІВ, які не входять до цього Переліку і не звільняються від ліцензування. В цьому випадку втрати загального фонду Державного бюджету України відсутні.
За результатами аналізу результатів відстеження соціологічним методом, а саме шляхом опитування суб’єктів діяльності - підприємств, установ і організацій, які використовують ДІВ, що включені до переліку встановлено:
Загальна кількість суб’єктів, що використовують ДІВ, які включені до Переліку | Кількість суб’єктів, які були опитані | Кількість суб’єктів, які були поінформовані | Кількість суб’єктів, які не були поінформовані |
43 | 43 | 43 | 0 |
Тобто з 43 опитаних усі 100 % були поінформовані про набрання чинності регуляторним актом, яким доповнено Перелік джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2002 № 912.
Джерела отримання інформації: веб-сайт Держатомрегулювання, державні інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання тощо.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
кількість суб'єктів господарювання - підприємств, установ і організації, які використовуються ДІВ, що включені до Переліку і діяльність з використання яких звільняється від ліцензування - 63;
розмір втрат загального фонду Державного бюджету України, пов’язаних з дією регуляторного акта мінімальний (приблизно 1700 грн.) за рахунок того, що ліцензіати (близько 58), крім ДІВ, що включені до Переліку, використовують інші ДІВ з вищим рівнем потенційної небезпеки і не звільняються від ліцензування;
кошти і час п’яти суб’єктів діяльності, які в 2007 році придбали ДІВ, що включені до Переліку, були зекономлені за рахунок відсутності необхідності підготовки ліцензійних документів та отримання відповідної ліцензії. Необхідно зазначити, що ДІВ, які звільнені від ліцензування, підлягають державній реєстрації в Державному регістрі ДІВ в установленому законодавством порядку. Таким чином забезпечується контроль та облік таких ДІВ на державному рівні, а також передбачається збільшення надходжень до загального фонду Державного бюджету України за рахунок внесення плати за державну реєстрацію ДІВ.
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
підвищення ефективності державного нагляду та ліцензування шляхом застосування диференційованого підходу до ДІВ, з врахуванням їх потенційної небезпеки;
зменшення ліцензіатів в зв’язку з використанням ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки, діяльність з використання яких звільнена від ліцензування, без зниження досягнутого у державі рівня радіаційної безпеки.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Результатами реалізації регуляторного акта є:
зниження регуляторного тиску на суб’єктів діяльності, які використовують ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки;
оптимізація регулювання діяльності з використання ДІВ без послаблення регулюючого контролю за такими ДІВ;
застосування диференційованого підходу до ліцензування діяльності з використання ДІВ, з урахуванням їх потенційної небезпеки;
зосередження регулюючих зусиль на ДІВ, які можуть бути джерелом найбільших дозових навантажень на персонал та населення та при використанні котрих можливе виникнення радіаційних аварій.
Держатомрегулювання здійснюються заходи з розробки та подання на затвердження критеріїв звільнення від ліцензування діяльності з використання ДІВ, як це визначено в статті 7 Закону України «про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії». Після затвердження цих критеріїв регуляторний акт буде переглянуто.
Заступник Голови Держатомрегулювання О. Макаровська
«___» ____________ 2011 рік
[1]![endif]>![if> Умови звільнення від ліцензування діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання, визначені в статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»