Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку функціонування державної системи фізичного захисту» від 21 грудня 2011 р. № 1337
1. Виконавець заходів з відстеження регуляторного акту
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснені Управлінням з питань ядерної захищеності та гарантій Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття регуляторного акту
Цілями прийняття регуляторного акта є затвердження Порядку функціонування державної системи фізичного захисту.
Порядок визначає об’єкти та принципи функціонування державної системи фізичного захисту, функції її суб’єктів, порядок їх взаємодії при виконанні завдань системи, а також порядок взаємодії з іншими державними системами. Крім того, Порядком функціонування державної системи фізичного захисту передбачається функціонування системи в різних умовах: нормального функціонування, підвищеної готовності, у кризовій ситуації, відновлення нормального функціонування, встановлюється порядок введення в дію цих умов.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснено через три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, з 11.01.2019 р. по 11.02.2019 р.
4. Тип відстеження
Періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснено статистичним методом за результатами аналізу щорічних звітів з питань фізичного захисту суб’єктів державної системи фізичного захисту.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних
За результатами періодичного відстеження встановлено наступне:
кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – понад 1000: спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері державного регулювання фізичного захисту; центральні органи виконавчої влади, які здійснюють державне управління, та Національна академія наук України щодо фізичного захисту; Служба безпеки України; Національна гвардія України; інші центральні та місцеві органи виконавчої влади; а також ліцензіати, які беруть участь у забезпеченні фізичного захисту у межах своїх повноважень, визначених Законом України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання» та іншими актами законодавства.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Протягом звітного періоду проведено 15 інспекційних перевірок стану систем фізичного захисту, розглянуто 123 звіти про стан системи фізичного захисту.
Розглянуто 159 Актів визначення рівня фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, з яких 117 погоджено, 42 повернуто на доопрацювання.
Розглянуто 360 Переліків посад працівників, робота на яких потребує допуску до виконання особливих робіт, з яких 252 погоджено, 108 повернуто на доопрацювання.
Надано допуск до виконання особливих робіт 63 керівникам підприємств приватної форми власності, де виконуються особливі роботи.
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
підвищення рівня національної безпеки України;
скоординована діяльність, спрямована на досягнення цілей фізичного захисту, між суб’єктами державної системи фізичного захисту
забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів державної системи фізичного захисту, при виконанні завдань системи, а також порядок взаємодії з іншими державними системами;
розподіл повноважень між державними органами – суб’єктами державної системи фізичного захисту, з метою уникнення дублювання функцій у процесі здійснення діяльності із забезпечення фізичного захисту та раціонального використання бюджетних коштів, що виділяються на утримання центральних органів виконавчої влади – суб’єктів державної системи фізичного захисту та фізичний захист;
визначення основних умов функціонування державної системи фізичного захисту.
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
відсутність зауважень МАГАТЕ щодо порушення вимог міжнародних конвенцій та інших актів;
відсутність порушень, що створюють передумови для здійснення диверсії щодо ядерних установок та ядерних матеріалів, крадіжки чи іншого несанкціонованого вилучення ядерних та інших радіоактивних матеріалів.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Неухильне виконання положень цього нормативно-правового акту сприятиме мінімізації можливості здійснення диверсії щодо ядерних установок та ядерних матеріалів, крадіжки чи іншого несанкціонованого вилучення ядерних та інших радіоактивних матеріалів, а також зміцненню режиму нерозповсюдження ядерної зброї.
Голова Г. ПЛАЧКОВ