Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Звіти про відстеження результативності
від 08 грудня 2020 р.
Київ
Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акту “Порядок звільнення радіоактивних матеріалів від регулюючого контролю у рамках практичної діяльності”, затвердженого наказом Держатомрегулювання від 01.07.2010 № 84, зареєстрованого в Мін’юсті 20.08.2010 за № 718/18013

Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акту

“Порядок звільнення радіоактивних матеріалів  від регулюючого контролю у рамках практичної діяльності”, 

затвердженого наказом Держатомрегулювання від 01.07.2010 № 84, зареєстрованого в Мін’юсті 20.08.2010 за № 718/18013.

 

1.Виконавець заходів з відстеження регуляторного акта

Заходи з відстеження результативності акту здійснені Управлінням безпеки поводження з РАВ Державної інспекції ядерного регулювання України.

2. Цілі прийняття регуляторного акта

«Порядок звільнення радіоактивних матеріалів  від регулюючого контролю у рамках практичної діяльності», затверджений наказом Держатомрегулювання від 01.07.2010 № 84, зареєстрований в Мін’юсті 20.08.2010 за № 718/18013 (далі – Регуляторний акт) спрямований на встановлення критеріїв та порядку звільнення радіоактивних матеріалів від регулюючого контролю.

Практика застосування процедур звільнення дозволяє зменшити обсяги матеріалів, які знаходилися під регулюючим контролем, але внаслідок процесів природного розпаду, витримки чи застосування технологій переробки/дезактивації зменшили свої характеристики за фактором радіаційної небезпеки до таких рівнів, що  поширювати на них вимоги радіаційного захисту та регулюючий контроль у повному обсязі не є виправданим.

Така діяльність сприяє зменшенню об’ємів накопичення радіоактивних відходів, оптимізує процеси поводження з радіоактивними відходами, є економічно виправданою та сприяє прийняттю і поширенню доступних технологій дезактивації, переробки та вторинного використання матеріальних ресурсів, якщо доведено, що рівні їх радіоактивного забруднення нижчі встановлених певних числових значень.

3. Строк виконання заходів з відстеження

Заходи з відстеження здійснювались з 20 липня по 20 серпня 2020 року.

4. Тип відстеження: періодичне.

5. Методи одержання результатів відстеження

Відстеження результативності акта проводилось статистичним методом за результатами аналізу поданих заяв, наданих суб’єктами господарювання на звільнення радіоактивних матеріалів від регулюючого контролю, кількості позитивних та негативних рішень.

6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних

Про результативність акту свідчить повнота та достатність заявних документів, наданих суб’єктами господарювання на звільнення від регулюючого контролю радіоактивних матеріалів.

Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу інформації щодо поданих заяв суб’єктами господарювання на звільнення від регулюючого контролю радіоактивних матеріалів.

7.Кількісні та якісні значення показників результативності

Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:

- кількість заяв і звітних документів, наданих суб’єктами господарювання на звільнення від регулюючого контролю радіоактивних матеріалів;

- кількість прийнятих Держатомрегулюванням регулюючих рішень про звільнення від регулюючого контролю радіоактивних матеріалів.

Якісними показниками є:

- відсоток наданих суб’єктами господарювання звітних документів, інформація за якими повністю відповідає встановленим вимогам та не потребує доопрацювань і надання додаткових документів та/або уточнень.

з/п

Методи одержання результатів відстеження

Періодичне 

відстеження

(з 10.07.2017 по 10.08.2017)


Періодичне 

відстеження

(з 20.07.2020 по 20.08.2020)

1

Аналіз кількості поданих суб’єктами господарювання заяв і звітних документів на звільнення від регулюючого контролю радіоактивних матеріалів


Отримано заяв і звітних документів на звільнення радіоактивних матеріалів від регулюючого контролю – 24


Отримано заяв і звітних документів на звільнення радіоактивних матеріалів від регулюючого контролю – 3

 

2

Кількість прийнятих Держатомрегулюванням регулюючих рішень про звільнення від регулюючого контролю радіоактивних матеріалів


24

3

3

Відсоток наданих суб’єктами господарювання звітних документів, інформація за якими повністю відповідає встановленим вимогам та не потребує доопрацювань і надання додаткових документів та/або уточнень

87%

100%

 8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Аналіз показників результативності Регуляторного акта показав про зменшення кількості поданих суб’єктами господарювання заяв і звітних документів на звільнення від регулюючого контролю радіоактивних матеріалів. Це можна пояснити наступним. Відповідно до Регуляторного акта (розділ V) суб’єкти діяльності повинні розробити стандарт підприємства, в якому встановлюються необхідні обґрунтування безпеки для звільнення радіоактивних матеріалів від регулюючого контролю. Практичне застосування цього стандарту підприємства показало на необхідність перегляду  Регуляторного акта, зокрема, включення до цього документу вимог щодо розроблення структури до складання цього стандарту.

Разом з цим, протягом звітного періоду надані суб’єктами господарювання три заяви та відповідні звітні документи були представлені у відповідності до вимог Регуляторного акту. Рішення про звільнення радіоактивних матеріалів  прийняті Держатомрегулюванням, в основному, без потреби у наданні суб’єктами господарювання додаткових документів (матеріалів) на звільнення від регулюючого контролю радіоактивних матеріалів, за винятком, окремих випадків, коли від суб’єктів господарювання вимагалось представлення додаткової інформації про методи і обґрунтування проведення вимірювань характеристик радіоактивних матеріалів.

Прийняті регулюючі рішення Держатомрегулювання про звільнення радіоактивних матеріалів від регулюючого контролю дозволяють суб'єктам господарювання забезпечити економію ресурсів і отримати прибуток від реалізації вторинних матеріалів. При цьому, вторинні матеріали повертаються у народне господарство із гарантуванням їх повної радіаційної безпеки.

При цьому варто зазначити, що Регуляторний акт потребує також внесення змін в частині актуалізації назв центральних органів виконавчої влади, установ, підприємств, посилань на діючі нормативно-правові акти тощо Відповідний перегляд Регуляторного акту передбачений Планом нормативного регулювання Держатомрегулювання на 2020 рік.

  

Заступник Голови – заступник Головного державного інспектора з ядерної та радіаційної безпеки України 

Руслана ТРІПАЙЛО


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux