Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акта -
Порядок проведення навчання і перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки у персоналу експлуатуючої організації (оператора) та юридичних осіб, які залучаються експлуатуючими організаціями як підрядники,
затвердженого наказом Державної інспекції ядерного регулювання України 18.10.2012 № 188, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.10.2012 р. за № 1817/22129
1. Виконавець заходів з відстеження регуляторного акта
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснені Департаментом з питань безпеки ядерних установок Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття регуляторного акта
Цілями прийняття регуляторного акта є визначення порядку проведення навчання та перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки у персоналу експлуатуючих організацій та її підрядних організацій (відповідно до визначення статті 33 та 34 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»).
Система навчання та перевірки знань запроваджена відповідно до вимог регуляторного акту забезпечує обізнаність та розуміння персоналом юридичних осіб, на яких поширюється дія цього нормативно-правового акту, вимог норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки та є важливим фактором формування культури безпеки.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснено впродовж року після проведення базового відстеження - з 14 листопада 2016 року по 14 грудня 2016 року.
4. Тип відстеження: періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося шляхом статистичного аналізу та порівняння даних щодо кількості повернутих на доопрацювання положень про перевірку знань, кількості скарг та/чи звернень суб’єктів діяльності щодо обґрунтованості вимог державних інспекторів, а також даних щодо виявлених інспекторами Держатомрегулювання порушень вимог даного нормативно-правового акту.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних.
За результатами періодичного відстеження статистичним методом була проаналізована вищезазначена інформація, отримана протягом 3 років після проведення повторного відстеження регуляторного акта встановлено наступне:
Термін базового відстеження | кількість розглянутих/погоджених положень про перевірку знань | кількість скарг та/чи звернень суб’єктів діяльності | Сума надходжень до бюджету* |
14.12.2014 - 14.12.2016 | 141/135 | 0/0 | 0,0 |
* - послуга надається безкоштовно.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
- конкретизація вимог щодо створення суб’єктами діяльності системи навчання та перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки, яка забезпечує знання персоналом основних правил з ядерної безпеки та сприяє підвищенню культури безпеки у ядерній галузі.
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
- кількість погоджених Держатомрегулювання положень про перевірку знань – 135;
- кількість порушень вимог даного нормативно-правового акту виявлених державними інспекторами Держатомрегулювання - 0;
- кількість скарг суб’єктів діяльності на дії посадових осіб Держатомрегулювання щодо погодження документів та результатів перевірки знань – 0;
- надходжень до державного бюджету не передбачено;
- кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюється дія акта – до 1000 (експлуатуючі організації ядерних установок та їх підрядники);
- витрати суб'єктами господарювання коштів і часу у зв’язку з виконанням вимог акта – витрати часу та коштів пов’язані з вимогою проведення суб’єктами діяльності для свого персоналу навчання за напрямом - радіаційна безпека при здійсненні діяльності. Навчання повинно підвищити обізнаність персоналу щодо вимог безпеки при роботі з радіоактивними речовинами та іонізуючим випромінюванням, що зменшить ризик радіаційних аварій у промисловості.
За час проведення відстеження скарг на дії Держатомрегулювання не надходило. Хоча за час спостереження фактів порушень вимог цього НПА не виявлено, були виявлені недоліки системи навчання персоналу та організації проведення перевірки знань. Недоліки були виявлені державними інспекторами під час участі в роботі комісій з перевірки знань. При цьому були надані зауваження про їх усунення та усні роз’яснення щодо виконання вимог документу та застосування кращої практики.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Прийняття цього акта забезпечує створення системи навчання та перевірки знань, що в свою чергу сприяє:
- підвищенню обізнаності персоналу та керівників суб’єктів діяльності щодо вимог з ядерної та радіаційної безпеки, а також своїх обов’язків та прав у сфері використання ядерної енергії;
- підвищенню культури безпеки персоналу суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії;
- підвищенню безпеки експлуатації ядерних установок;
- підвищенню рівня радіаційної безпеки населення та навколишнього природного середовища.
Голова С.Божко