Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акта − наказу Держатомрегулювання від 27 травня 2015 р. №101 «Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності з переробки уранових руд», зареєстрований в Мін’юсті 12 червня 2015 р. за №700/27145 (у редакції наказу Державної інспекції ядерного регулювання України від 28 жовтня 2020 року № 439)
1. Виконавець заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснені відділом безпеки уранової промисловості Департаменту з безпеки радіаційних технологій та поводження з РАВ.
2. Цілі прийняття акта
Цілями прийняття регуляторного акту є:
- удосконалення нормативно-правової бази в сфері використання ядерної енергії, в частині регулювання провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд, в тому числі в частині її припинення;
- підвищення рівня радіаційної безпеки під час провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд;
- впорядкування організаційно-правового механізму реалізації законодавства в сфері використання ядерної енергії, визначення вимог та умов безпечного провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 01.08.2022 по 31.08.2022.
4. Тип відстеження: періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують (переоформляють, вносять зміни) ліцензії на провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність регуляторного акта, способи одержання даних
За результатами періодичного відстеження результативності регуляторного акта статистичним методом встановлено, що протягом 2019-2021 років було видано (переоформлено, внесено зміни) ліцензій на провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд.
Результати аналізу періодичного відстеження статистичним методом:
Термін періодичного відстеження |
Кількість розглянутих заяв на отримання (переоформлення, внесення змін) ліцензій на провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд |
|||
|
Отримання |
Переоформлення |
Внесення змін |
Разом |
2019 |
1 |
- |
1 |
2 |
2020 |
- |
- |
1 |
1 |
2021 |
- |
1 |
1 |
2 |
Разом за 2019-2021 роки |
1 |
1 |
3 |
5 |
Аналіз результатів періодичного відстеження статистичним методом шляхом аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують ліцензії в Державній інспекції ядерного регулювання України на провадження діяльності з переробки уранових руд, свідчить про те, що відсоток суб’єктів господарювання, на які поширюється дія регуляторного акта, складає 100% від загальної кількості суб’єктів, які провадять діяльність з видобування, переробки уранових руд.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
- кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – 3, не планується зростання кількості суб’єктів у зв’язку зі зменшенням кількості уранових об’єктів;
- розмір коштів і час, що витрачаються суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта: суб'єкти господарювання витрачають менше часу та коштів шляхом використання регуляторного акта, що містить вимоги та умови безпеки провадження ліцензованої діяльності;
- рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта: інформування здійснюється шляхом розміщення тексту регуляторного акту на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання, письмових повідомлень зацікавлених установ та інформування під час проведення “гарячої лінії ”.
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
- недопущення провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії без відповідного дозвільного документу;
- визначення конкретних вимог та умов безпеки під час провадження діяльності з видобування, переробки уранових руд, дотримання яких дозволить суб’єктам діяльності гарантувати належний рівень радіаційного захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища шляхом здійснення заходів щодо:
а) не перевищення встановлених допустимих (контрольних) рівнів опромінення персоналу і квот ліміту дози опромінення критичної групи населення;
б) зменшення радіаційного впливу на персонал радону й торону та їх продуктів розпаду, а також довгоіснуючих продуктів розпаду радіонуклідів уранового і торієвого рядів у повітрі на робочих місцях персоналу;
в) забезпечення контролю за дозами персоналу;
г) забезпечення контролю радіаційно-гігієнічних параметрів на робочих місцях персоналу, у виробничих приміщеннях, санітарно-захисній зоні та зоні спостереження;
д) не перевищення допустимих концентрацій радіонуклідів в атмосферному повітрі зони спостереження, воді поверхневих водоймищ та підземних водах, у тому числі в першому від землі водоносному горизонті;
е) дотримання технологічних процесів видобування, переробки уранових руд, поводження з продуктами та відходами видобування, переробки уранових руд;
ж) відсутність систематичних порушень з боку ліцензіатів вимог законодавства та норм і правил ядерної та радіаційної безпеки, щодо забезпечення радіаційної безпеки під час провадження діяльності з переробки уранових руд, а також дотримання порядку надання ліцензіатами звітних матеріалів.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Прийняття регуляторного акта відповідає реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії та забезпечило:
- реалізацію положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»;
- запровадження заходів з оптимізації радіаційного захисту персоналу та населення при провадженні діяльності з видобування, переробки уранових руд;
- підвищення культури безпеки в сфері використання ядерної енергії;
- поліпшення ефективності ліцензування діяльності з видобування, переробки уранових руд.
Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:
Суб’єкти |
Вигоди |
Затрати |
Суб’єкти діяльності в сфері використання ядерної енергії |
Оптимізація радіаційного захисту персоналу, населення та навколишнього середовища при провадженні діяльності з переробки уранових руд та її припинення
|
Відсутні |
Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки |
Підвищення ефективності ліцензування діяльності з видобування, переробки уранових руд |
Відсутні |
Виконуючий обов’язки Голови-
Головного державного інспектора
з ядерної та радіаційної безпеки України Олег КОРІКОВ