Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Звіти про відстеження результативності
від 14 травня 2021 р.
Київ
Звіт про періодичне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 453 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2007 р. № 1382»

Звіт 

про періодичне відстеження результативності регуляторного акта − 

постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 453 

«Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України  

від 05 грудня 2007 р. № 1382» 

 

1. Виконавець заходів з відстеження 

Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснені Управлінням радіаційної безпеки Держатомрегулювання.

2. Цілі прийняття акта

Ціллю прийняття регуляторного акту є :

впорядкування організаційно-правового механізму реалізації законодавства в сфері використання ядерної енергії, зокрема, приведення Технічного регламенту закритих джерел іонізуючого випромінювання у відповідність до законодавчих актів, прийнятих після 2007 року, сучасних міжнародних норм та директив ЄС;

уточнення основних вимог до закритих джерел іонізуючого випромінювання (далі – закриті ДІВ), процедури оцінки відповідності таких джерел цим вимогам та технічного врегулювання аспекту безпеки поводження з ними, враховуючи досвід застосування Технічного регламенту;

уточнення та конкретизація встановлених загальних вимог до виробництва та використання закритих джерел іонізуючого випромінювання (далі – закритих ДІВ), правил маркування і введення в обіг; процедур вибору модулів оцінки відповідності, здійснення і оформлення процедур підтвердження та (або) декларування відповідності.

3. Строк виконання заходів з відстеження

Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 25.02.2021 по 25.03.2021.

4. Тип відстеження: періодичне.

5. Методи одержання результатів відстеження

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом аналізу вимог нормативно-правових актів у цій сфері з метою забезпечення виконання заходів із запровадження змін до Технічного регламенту закритих ДІВ постановою Кабінету Міністрів України 05.12.2007 № 1382, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 453, та аналізу даних щодо реєстрації закритих ДІВ, наданих Державним регістром ДІВ.


6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність регуляторного акта, способи одержання даних

За результатами періодичного відстеження результативності регуляторного акта статистичним методом встановлено, що протягом 2018-2020 років Державним регістром ДІВ було зареєстровано 1 217 закритих ДІВ.


Результати аналізу періодичного відстеження статистичним методом:

Термін періодичного відстеження

Кількість зареєстрованих закритих ДІВ

2018

501

2019

343

2020

450

Разом за 2018-2020 роки

1 294

 
Аналіз результатів періодичного відстеження статистичним методом свідчить про те, що відсоток суб’єктів господарювання, на які поширюється дія регуляторного акта, складає приблизно 5,12 % від загальної кількості суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії. 

7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.

Кількісним показником результативності регуляторного акта є:

кількість суб’єктів господарювання, на які поширюється дія акта – 1 294 од. Можливе зростання кількості суб’єктів, які є постачальниками, виробниками закритих ДІВ та здійснюють роботи з технічного обслуговування ДІВ, проведення їх випробувань з метою визначення їх технічних характеристик та перевірки на герметичність, за рахунок державної реєстрації нових закритих ДІВ;

розмір коштів і час на виконання суб’єктами господарювання вимог регуляторного акта будуть економитись за рахунок спрощення процедури оцінки відповідності.

Якісними показниками результативності регуляторного акта є:

забезпечення високого рівня охорони праці і промислової безпеки на підприємствах та створення умов щодо підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі, спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій;

зменшення втручання з боку державних органів контролю у виробничу діяльність суб’єктів господарювання, встановлення регулюючих вимог щодо виробництва (введення в обіг) закритих ДІВ, правил їх маркування, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності та здійснення процедур підтвердження відповідності;

визначення вимог безпеки до закритих ДІВ з метою забезпечення радіаційного захисту персоналу та населення, навколишнього природного середовища.


8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Прийняття регуляторного акта відповідає реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії та забезпечило:

адаптацію нормативно-правових актів України в частині здійснення оцінки відповідності закритих ДІВ до вимог нормативно-правових актів Європейського Союзу;

оптимізовано фінансові витрати суб’єктів господарювання у сфері використання ядерної енергії на здійснення сертифікаційних процедур (за рахунок їх спрощення, деталізації тощо), які можуть бути витрачені на підвищення рівня безпеки та збереженості закритих ДІВ;

забезпечено диференційований підхід до здійснення оцінки відповідності закритих ДІВ у залежності від їх потенційної небезпеки;

підвищення культури безпеки в сфері використання ядерної енергії.


Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:

Суб’єкти

Вигоди

Затрати

Суб’єкти діяльності в сфері використання ядерної енергії

встановлення регулюючих вимог щодо виробництва (введення в обіг, виконання робіт з технічного обслуговування) закритих ДІВ, правил їх маркування, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності та здійснення процедур підтвердження відповідності та підвищення культури безпеки у сфері використання ядерної енергії

Відсутні

Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки 

запроваджено диференційований підхід до здійснення оцінки відповідності закритих ДІВ у залежності від їх потенційної небезпеки

Відсутні

 

Заступник Голови – заступник 

Головного державного інспектора 

з ядерної та радіаційної безпеки України                                    Руслана ТРІПАЙЛО

«___» ________ 2021

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux