Звіт
про періодичне відстеження результативності регуляторного акта −
постанови Кабінету Міністрів України від 13.11.2013 № 824 «Про затвердження Порядку здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки»
1. Виконавець заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснені Центральним інспекційним відділом (самостійним) Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття акта
Ціллю прийняття регуляторного акту є впорядкування організаційно-правового механізму виконання завдань Держатомрегулювання в частині планування та здійснення державного нагляду, вжиття санкцій за результатами державного нагляду, а також здійснення державного нагляду у постійному режимі на майданчиках ядерних установок та у зоні відчуження і зоні безумовного відселення.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 01.03.2021 по 31.03.2021.
4. Тип відстеження: періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом аналізу даних щодо кількості проведених заходів державного нагляду та скарг суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії на порушення під час проведення зазначених заходів.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність регуляторного акта, способи одержання даних
За результатами періодичного відстеження результативності регуляторного акта статистичним методом встановлено, що протягом 2018-2020 років було проведено інспекційні перевірки та інспекційні обстеження.
Результати аналізу періодичного відстеження статистичним методом:
Термін періодичного відстеження |
Кількість проведених інспекційних перевірок |
Кількість проведених інспекційних обстежень |
2018 |
351 |
351 |
2019 |
454 |
370 |
2020 |
134 |
124 |
Разом за 2018-2020 роки |
1 784 |
За цей час Держатомрегулювання отримала одну скаргу щодо проведення позапланової інспекційної перевірки.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Кількісним показником результативності регуляторного акта є:
кількість проведених заходів державного нагляду та скарг суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії на порушення під час проведення зазначених заходів – було проведено 939 інспекційні перевірки та 845 інспекційні обстеження. Аналіз результатів періодичного відстеження статистичним методом свідчить про те, що відсоток інспекційних заходів, результати яких оскаржені складає менше 0,06 % від кількості проведених заходів;
надходження до державного бюджету – не передбачається;
кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюється дія акта – всі суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії (на даний час це близько 3000 суб’єктів);
витрати суб'єктами господарювання коштів і часу у зв’язку з виконанням вимог акта – не передбачається;
рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта: інформування здійснюється шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання, письмових повідомлень зацікавлених установ та проведення “гарячої лінії”.
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
Встановлення та підтримка чіткого порядку здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Прийняття регуляторного акта відповідає реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії та забезпечило:
чітку та прозору процедуру здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки.
диференційований підхід до здійснення державного нагляду з урахуванням ступеня ризику та потенційної небезпеки.
Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:
Суб’єкти |
Вигоди |
Затрати |
Суб’єкти діяльності в сфері використання ядерної енергії |
встановлення регулюючих вимог щодо принципів, підстав, та процедури здійснення заходів державного нагляду |
Відсутні |
Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки |
запроваджено диференційований підхід до здійснення заходів державного нагляду з урахуванням ступеня ризику та потенційної небезпеки. |
У межах бюджетного фінансування для виконання завдань Держатомрегулювання |
Заступник Голови – заступник
Головного державного інспектора
з ядерної та радіаційної безпеки України Руслана ТРІПАЙЛО
«___» ________ 2021