Звіт про періодичне відстеження результативності наказу Державної інспекції ядерного регулювання України від 12 жовтня 2017 р.
№ 372 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів та визнання таким, що втратив чинність, наказу з питань поводження з радіоактивними відходами», зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 02 листопада 2017 р. за № 1340/31208
1. Виконавець заходів з відстеження регуляторного акта
Заходи з відстеження результативності акта здійснені Департаментом з безпеки радіаційних технологій та поводження з радіоактивними відходами Державної інспекції ядерного регулювання України.
2. Цілі прийняття регуляторного акта
Регуляторний акт «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів та визнання таким, що втратив чинність, наказу з питань поводження з радіоактивними відходами» спрямований на встановлення організаційних засад дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії, зокрема, у сфері поводження з радіоактивними відходами.
Основним завданням регуляторного акту є внесення змін до «Умов і вимог безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності у сфері поводження з радіоактивними відходами», затверджених наказом Держатомрегулювання від 22 жовтня 2002 р. № 110 (у редакції наказу Держатомрегулювання від 20 серпня 2014 р. № 118), зареєстрованих у Мін’юсті 06 листопада 2002 р. за № 874/7162, в частині:
впорядкування та приведення питань в частині державного регулювання безпеки у сфері поводження з радіоактивними відходами, у відповідність до вимог Законів України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та «Про поводження з радіоактивними відходами», зокрема, щодо ліцензування у сфері поводження з радіоактивними відходами;
встановлення переліку документів, що подаються для отримання (внесення змін, переоформлення або видачі дубліката) ліцензії на провадження діяльності на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів та на провадження окремого виду діяльності – переробка, зберігання радіоактивних відходів.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з відстеження результативності регуляторного акта здійснювались з 22 липня по 22 серпня 2022 року.
4. Тип відстеження
Періодичне відстеження.
5. Методи одержання результатів відстеження
Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалось шляхом проведення аналізу статистичних даних, які містяться у дозвільних документах на право провадження діяльності у сфері поводження з радіоактивними відходами (далі – РАВ).
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних
Результативність акта відстежувалась на основі аналізу даних та висновків щодо виконання суб’єктами діяльності (ліцензіатами) у сфері поводження з РАВ встановлених умов та вимог провадження діяльності експлуатуючої організації (оператора) на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення РАВ та провадження окремого виду діяльності – переробка, зберігання РАВ.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
- кількість поданих суб’єктами господарювання (ліцензіатів) у сфері поводження з РАВ і експлуатуючою організацією (оператором) на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення РАВ заяв на отримання (внесення змін, переоформлення або видачі дубліката) ліцензій у сфері поводження з РАВ;
- кількість прийнятих рішень по видачу (внесення змін, переоформлення або видачі дубліката) ліцензії у сфері поводження з РАВ;
- кількість відмов у видачі (внесенні змін, переоформленні або видачі дубліката) ліцензій у сфері поводження з РАВ або залишення відповідних заяв без розгляду.
Якісними показниками результативності регуляторного акта є повнота та достовірність заявлених документів.
Періодичне відстеження результативності акта здійснюється шляхом аналізу вищенаведених статистичних даних з дати набрання чинності НПА – 28.01.2018 і по 22.07.2022.
Показники результативності |
Повторне відстеження
|
кількість поданих суб’єктами господарювання (ліцензіатів) у сфері поводження з РАВ і експлуатуючою організацією (оператором) на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення РАВ заяв на отримання (внесення змін, переоформлення або видачі дубліката) ліцензій у сфері поводження з РАВ |
58 |
кількість прийнятих рішень по видачу (внесення змін, переоформлення або видачі дубліката) ліцензії у сфері поводження з РАВ |
39 |
кількість відмов у видачі (внесенні змін або переоформленні) ліцензій у сфері поводження з РАВ або залишення відповідних заяв без розгляду |
19 |
повнота та достовірність заявлених документів |
Документи подані до 19 заяв не відповідали вимогам регуляторного акту; Документи подані до 25 заяв потребували доопрацювання; Документи подані до 14 заяв в основному відповідали вимогам регуляторного акту |
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Аналіз статистичних даних показав, що протягом звітного періоду відстеження результативності акта відбулось удосконалення встановлених актом регулюючих вимог щодо підготовки експлуатуючою організацією на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення РАВ та суб’єктами діяльності у сфері поводження з РАВ документів для отримання ліцензії у сфері поводження з РАВ. Зменшився час на підготовку ліцензійної документації завдяки наявності актуалізованих і систематизованих в одному документі вимог до ліцензування у сфері поводження з РАВ.
Рішення про відмову у видачі (внесенні змін або переоформленні) ліцензій у сфері поводження з РАВ або залишення заяв на видачу (внесення змін або переоформлення) ліцензії без розгляду були в основному пов’язані з недобросовісним відношенням експлуатуючої організації на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення РАВ та суб’єктами діяльності у сфері поводження з РАВ до складання документів, на підставі яких приймається рішення про видачу (внесення змін або переоформлення) ліцензій у сфері поводження з РАВ, або негативних експертних висновків щодо відповідності такої документації нормам і правилам ядерної та радіаційної безпеки. Відмов про видачу дубліката ліцензії за звітний період не було.
Прийняті Держатомрегулюванням рішення про відмову у видачі (внесенні змін або переоформленні) ліцензій у сфері поводження з РАВ або залишення заяв на видачу (внесення змін або переоформлення) ліцензії без розгляду не позбавляють експлуатуючу організацію на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення РАВ та суб’єктів діяльності у сфері поводження з РАВ повторно звернутись до Держатомрегулювання з відповідною заявою після доопрацювання ліцензійних документів, до яких були надані зауваження.
Виконуючий обов'язки Голови –
Головного державного інспектора з
ядерної та радіаційної безпеки України Олег КОРІКОВ