Звіт
про періодичне відстеження результативності регуляторного акта −
наказу Держатомрегулювання від 28.12.2007 № 193
«Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання
у променевій терапії», зареєстрованого в Мін’юсті 18.01.2008 за № 31/14722
1. Виконавець заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснені Управлінням радіаційної безпеки Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття акта
Ціллю прийняття регуляторного акту є впорядкування організаційно-правового механізму реалізації законодавства в сфері використання ядерної енергії, встановлення вимог та умов безпечного провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ) у променевій терапії з метою забезпечення радіаційної безпеки персоналу і пацієнтів при провадженні цього виду діяльності.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 25.02.2021 по 25.03.2021.
4. Тип відстеження: періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом аналізу даних щодо реєстрації ДІВ, наданих Державним регістром ДІВ.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність регуляторного акта, способи одержання даних
За результатами періодичного відстеження результативності регуляторного акта статистичним методом встановлено, що протягом 2018-2020 років було зареєстровано в Державному регістрі ДІВ: 7 нових лінійних прискорювачів та 44 нових ДІВ, джерела кобальта (60Co) та іридію (192Ir), для заміни старих джерел в апаратах променевої терапії, які належать 29 власникам – суб’єктам господарювання.
Результати аналізу періодичного відстеження статистичним методом:
Термін періодичного відстеження |
Кількість нових зареєстрованих ДІВ, які завантажують в апарати для променевої терапії |
Кількість зареєстрованих нових лінійних прискорювачів |
разом |
||
Со-60 |
Ir-192 |
||||
|
2018 |
21 |
- |
4 |
25 |
|
2019 |
6 |
3 |
1 |
10 |
|
2020 |
6 |
8 |
2 |
16 |
|
Разом за 2018-2020 роки |
33 |
11 |
7 |
51 |
|
|
|
|
|
|
Аналіз результатів періодичного відстеження статистичним методом свідчить про те, що відсоток суб’єктів господарювання, на які поширюється дія регуляторного акта, складає приблизно 47 % від загальної кількості суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з використання ДІВ у променевій терапії.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Кількісним показником результативності регуляторного акта є:
кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта – 61, кількість суб’єктів діяльності не має чітко вираженої тенденції до збільшення, проте є потреба в заміні джерел кобальта (60Co) та іридію (192Ir) в гамма терапевтичних апаратах, які експлуатуються, для променевої терапії з вичерпаним терміном експлуатації. Тому кількість нових ДІВ, які завантажують в апарати для променевої терапії, зростатиме за рахунок їх реєстрації;
розмір коштів і час, що витрачатимуться медичними закладами, пов'язаними з виконанням вимог регуляторного акта: медичні заклади будуть економити кошти і час за рахунок впорядкування систем радіаційного захисту персоналу та пацієнтів шляхом виконання деталізованих вимог та умов безпеки, визначених регуляторним актом
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
підвищення рівня радіаційного захисту пацієнтів і персоналу в медичних закладах що здійснюють діяльність з використання ДІВ у променевій терапії;
впорядкування питання щодо вибору оптимальних методик здійснення процедур променевої терапії, забезпечення якості виконання процедур променевої терапії;
підвищення ефективності державного регулювання шляхом чітко встановлених вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності з використання ДІВ у променевій терапії.
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Прийняття регуляторного акта відповідає реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії та забезпечило:
реалізацію положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»;
запровадження заходів з оптимізації радіаційного захисту персоналу та населення при провадженні діяльності з використання ДІВ у про;
підвищення культури безпеки в сфері використання ядерної енергії;
поліпшення ефективності ліцензування діяльності з використання ДІВ у променевій терапії.
Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:
Суб’єкти |
Вигоди |
Затрати |
Суб’єкти діяльності в сфері використання ядерної енергії |
зменшення регуляторного тиску на суб’єктів діяльності, що використовують ДІВ у променевій терапії; економія коштів і часу медичних закладів завдяки впорядкуванню вимог та умов безпеки в променевій терапії та підвищення культури безпеки в цій сфері |
Відсутні |
Орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки |
підвищення ефективності ліцензування діяльності з використання ДІВ у променевій терапії |
Відсутні |
Заступник Голови – заступник
Головного державного інспектора
з ядерної та радіаційної безпеки України Руслана ТРІПАЙЛО
«___» ________ 2021