Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта "Про внесення змін до "Порядку проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів" затверджений наказом Держатомрегулювання України від 30.05.06 № 75, зареєстрований в Мін'юсті 13.06.06 за № 703/12577
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Звіти про відстеження результативності
від 30 червня 2006 р.
Київ
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта "Про внесення змін до "Порядку проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів"

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акту "Про внесення змін до "Порядку проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів",

затверджений наказом Держатомрегулювання України від 30.05.06 № 75, зареєстрований в Мін´юсті 13.06.06 за № 703/12577

1.Виконавець заходів з відстеження регуляторного акту

Заходи з відстеження результативності акту здійсненні Управлінням безпеки поводження з радіоактивними відходами (далі РАВ) та зняття з експлуатації Держатомрегулювання України.

2. Цілі прийняття регуляторного акту

«Порядок проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів» розроблено на виконання Закону України "Про поводження з радіоактивними відходами" і визначає порядок організації та проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів (далі - РАВ) та встановлює її обсяг і періодичність, а також процедуру збору й оформлення результатів інвентаризації.

В Україні продовжується робота з впровадження системи централізованого обліку та контролю за переміщенням РАВ, обов'язкової для всіх підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, які використовують у своїй діяльності радіоактивні речовини, прилади і устаткування, що містять джерела іонізуючого випромінювання, провадять діяльність щодо переробки, зберігання та/або захоронення РАВ, регламентні роботи із забезпечення безпеки на виведених з експлуатації або законсервованих об'єктах, призначених для поводження з РАВ.

Державна система обліку та контролю за переміщенням РАВ складається з Державного реєстру РАВ та Державного кадастру сховищ і місць тимчасового зберігання РАВ.

Для своєчасного внесення змін до Державного реєстру РАВ і Державного кадастру сховищ і місць тимчасового зберігання РАВ необхідно регулярно проводити державну інвентаризацію РАВ, сховищ і місць їх тимчасового зберігання на території підприємств, установ та організацій, внаслідок діяльності яких вони утворюються.

Однією із цілей внесення змін до "Порядку проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів" є приведення НПА у відповідність до існуючої організаційної структури, що склалася як в системі органів державного управління у сфері використання ядерної енергії і поводження з РАВ, так і в системі органів державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, та врахування в НПА накопиченого досвіду другої державної інвентаризації РАВ в Україні. Основною ціллю державного регулювання, яке запроваджене зазначеним регуляторним актом,є уникнення неконтрольованого накопичення РАВ та забезпечення  оперативного   контролю   за   місцезнаходженням  і переміщенням  РАВ,  умовами  їх  зберігання та захоронення.

3. Строк виконання заходів з відстеження

 Заходи з відстеження здійснювались з 15 травня по 30 червня 2006 року

4. Методи одержання результатів відстеження

Відстеження результативності регуляторного акту здійснювалось шляхом проведення відповідного аналізу результатів останньої державної інвентаризації радіоактивних відходів в Україні.

5. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних.

Серед загальної кількості підприємств, які були обстежені з метою проведення другої державної інвентаризації РАВ, було виявлено тільки 30% підприємств, які здійснюють діяльність по поводженню з РАВ та діяльність по використанню джерел іонізуючого випромінювання (з утворенням РАВ), з яких тільки на 30% підприємств є РАВ. Тобто інвентаризацією було охоплено велика кількість підприємств, які не мають відношення до поводження з РАВ, що приводить до розпорошення державних коштів, передбачених на проведення державної інвентаризації а також зусиль, які можуть бути направлені на роботу з підприємствами, які мають РАВ.

Внесення змін до НПА передбачає до  проведення наступної інвентаризації складання переліку суб'єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії (підприємств, установ й організацій будь-якої форми власності), у результаті діяльності яких утворюються РАВ або що здійснюють діяльність з поводження з РАВ.

 Загальна кількість підприємств, на яких буде проведена державна інвентаризація, буде зменшена, але при цьому всі підприємства, які здійснюють діяльність з поводження з РАВ будуть охоплені інвентаризацією.

6.Кількісні та якісні значення показників результативності акта.

Кількісними показниками результативності регуляторного акта є кількість підприємств, на яких буде проведена державна інвентаризація, а також кількість підприємств на яких будуть виявлені РАВ.

Якісними показниками є наявність /відсутність систематичних порушень вимог законодавства та норм і правил з ядерної та радіаційної безпеки, щодо передачі радіоактивних відходів спеціалізованим підприємствам на переробку, зберігання та захоронення, щодо ведення Державного реєстру РАВ та Державного кадастру сховищ та місці тимчасового зберігання РАВ. 

7.Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

При  впровадженні змін до "Порядку проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів"  передбачається :

·          підвищення ефективності функціонування державної системи обліку РАВ, із забезпеченням повноти і об´єктивності її даних про реальні обсяги і характеристики РАВ;

·          економія коштів, які можуть бути витрачені на ліквідацію негативних наслідків. що можуть виникати внаслідок порушення законодавства, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки при поводженні з РАВ;

·          економія коштів на проведення державної інвентаризації РАВ;

·          підвищення безпеки об´єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами.

Негативних соціально економічних наслідків від впровадження змін до "Порядку проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів" не передбачається. Встановлені НПА вимоги оптимізовано з урахуванням міжнародного і вітчизняного досвіду у сфері поводження з РАВ. Не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта.

Заступник Голови                                                                         О.А.Макаровська

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux