Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Звіти про відстеження результативності
від 09 грудня 2013 р.
Київ
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта – постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 453 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1382»

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта –

постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 453

«Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1382»

 

1. Виконавець заходів з відстеження регуляторного акта

Заходи з базового відстеження результативності регуляторного акта здійсненні Управлінням радіаційної безпеки Держатомрегулювання України.

 

2. Цілі прийняття регуляторного акта:

Ціллю прийняття регуляторного акта є приведення у відповідність Технічного регламенту закритих джерел іонізуючого випромінювання із законодавчими актами, прийнятими після 2007 року, урахування досвіду застосування Технічного регламенту та приведення його у відповідність до сучасних міжнародних норм та директив ЄС.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття акта є уточнення та конкретизація загальних вимог до виробництва та використання закритих джерел іонізуючого випромінювання (далі – закритих ДІВ), правил маркування і введення в обіг; процедур вибору модулів оцінки відповідності, здійснення і оформлення процедур підтвердження та (або) декларування відповідності.

3. Строк виконання заходів з відстеження

Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснювались з 29 жовтня 2013 року по 29 листопада 2013 року.

 

4. Тип відстеження: базове

 

5. Методи одержання результатів відстеження

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом шляхом аналізу вимог нормативно – правових актів у цій сфері з метою забезпечення виконання заходів із запровадження змін до Технічного регламенту закритих джерел іонізуючого випромінювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 05.12.2007 № 1382, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 453.

 

6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних

Для відстеження результативності регуляторного акта використовувались результати 2013 року щодо: здійснення дозвільної діяльності (ліцензування та державної реєстрації ДІВ) та державного нагляду; аналізу вимог нормативно – правових актів у сфері стандартизації та підтвердження відповідності.

Результати базового відстеження результативності регуляторного акта статистичним методом свідчать про наступне:

вимоги  Технічного регламенту поширюються на постачальників закритих ДІВ та виробників цих ДІВ. Станом на грудень 2013 року ліцензії на провадження діяльності з використання ДІВ в частині постачання закритих ДІВ мають 8 суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії, та 4 суб’єкти діяльності мають ліцензії на провадження діяльності з виробництва приладів, що комплектуються закритими ДІВ;

За даними Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання станом на грудень 2013 року було ввезено на територію України 135 закритих ДІВ. Усі постачальники поінформовані про внесення змін до Технічного регламенту.

Набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 453 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1382» забезпечить високий рівень охорони праці і промислової безпеки на підприємствах та створення умов щодо підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі, спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій, а також зменшення втручання з боку державних органів контролю у виробничу діяльність суб’єктів господарювання.

 

 

7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:

кількість суб'єктів господарювання, які постачають закриті ДІВ – очікується, що кількість постачальників ДІВ буде збільшуватись в зв’язку з спрощенням процедури взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та відповідності її міжнародним вимогам. Окремі підприємства заявили про намір у майбутньому здійснювати виробництво закритих ДІВ та розробляють проекти та технології виробництва ДІВ;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог регуляторного акта - кошти і час будуть економитись за рахунок того, що процедура оцінки відповідності, яку вони здійснювали і раніше, в Технічному регламенті чітко визначена, спрощена та відповідає міжнародним вимогам та вимогам ЄС.

Якісними показниками результативності регуляторного акта є:

забезпечення адаптації нормативно-правових актів України в частині здійснення оцінки відповідності закритих ДІВ до вимог нормативно - правових актів Європейського Союзу;

створення умов підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі, спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій;

зменшення втручання з боку державних органів контролю у виробничу діяльність суб’єктів господарювання, встановлення регулюючих вимог щодо виробництва (введення в обіг) закритих ДІВ, правил їх маркування, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності та здійснення процедур підтвердження відповідності;

визначення вимог безпеки до закритих ДІВ з метою забезпечення радіаційного захисту персоналу та населення, навколишнього природного середовища.

 

8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Результатами реалізації положень регуляторного акта є такі:

оптимізація фінансових витрат суб’єктів господарювання у сфері використання ядерної енергії на здійсненні сертифікаційних процедур (за рахунок їх спрощення, деталізації тощо), які можуть бути витрачені на підвищення рівня безпеки та збереженості закритих ДІВ;

 

забезпечення диференційованого підходу до закритих ДІВ в залежності від їх потенційної небезпеки шляхом імплементації категорій джерел іонізуючого випромінювання, визначених новими міжнародними нормам безпеки МАГАТЕ (Radiation Protection and Safety of Radiation Sources International Basic Safety Standards, GSR Part 3), прийнятими у 2011 році.

 

 

Перший заступник Голови -

Головний державний інспектор з

ядерної та радіаціної безпеки України М.Х. Гашев

 

«____» _____________2013

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux