Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування»
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Звіти про відстеження результативності
від 10 серпня 2006 р.
Київ
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта - проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про  внесення змін до переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування»

 

1.Виконавець заходів з відстеження регуляторного акту

Заходи з відстеження результативності акту здійсненні Управлінням безпеки радіаційних технологій Держатомрегулювання України.

 

2. Цілі прийняття регуляторного акту

Метою розробки проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування» є оптимізація регулювання діяльності користувачів обладнання, яке генерує іонізуюче випромінювання.

Оптимізація реалізується шляхом розширення Переліку джерелами іонізуючого випромінювання генеруючими пристроями, які використовуються в промисловості, наукових дослідженнях, навчанні і мають низьку потенційну небезпеку. Прийняття цього акта має розширити коло користувачів ДІВ, діяльність з використання яких буде звільнена від ліцензування, без зниження досягнутого у державі рівня радіаційної безпеки.

Відповідно до вимог ст. 26 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" використання джерел іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ) на території України базується на дозвільному принципі. Згідно зі ст. 28 цього Закону, дозволом на здійснення діяльності з ДІВ є ліцензія. Статтею 5 Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" проголошено принцип диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної ядерної та радіаційної небезпеки, пов´язаної з ними. В ст. 7 цього Закону визначені умови звільнення діяльності з використання ДІВ від ліцензування і передбачено створення переліку ДІВ, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування. Такий перелік був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2002 року № 912 "Про затвердження переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування" (далі Перелік).

За результатами наукових досліджень, які проводилися Київським національним університетом імені Тараса Шевченка в рамках виконання науково дослідної роботи «Розширення переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування в частині обладнання, яке генерує іонізуюче випромінювання та використовується в промисловості, наукових дослідженнях, навчанні»  було виявлено, що ряд ДІВ генеруючих пристроїв, що використовуються в промисловості, наукових дослідженнях та навчанні відповідають умовам звільнення.

 

3. Строк виконання заходів з відстеження

 Заходи з відстеження здійснювались з  01 червня  по 10 липня 2006 року

 

4. Тип відстеження: базове.

 

5. Методи одержання результатів відстеження

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося:

- статистичним методом шляхом проведенні аналізу ліцензійних документів з метою визначення кількості суб´єктів господарювання підприємств, установ і організацій, які використовують ДІВ, що включені до переліку; та шляхом  визначення розміру втрат  державного та місцевих  бюджетів, пов´язаних з дією регуляторного акта;

- соціологічним методом шляхом опитування суб´єктів діяльності щодо інформованості з розробки переліку ДІВ, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування в частині обладнання, яке генерує іонізуюче випромінювання та використовується в промисловості, наукових дослідженнях, навчанні.

 

6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних.

За результатами аналізу результатів відстеження статистичним методом встановлено:

серед загальної кількості генеруючого обладнання, а саме 265 типів генеруючого обладнання, на яке було розглянуто технічну документацію, встановленим умовам (критеріям) звільнення діяльності з їх використання відповідає тільки 32 типи рентгенівського обладнання, тобто близько 12,5% від загальної кількості що підлягала обстеженню. Тобто 32 типи джерел іонізуючого випромінювання (генеруючих пристроїв) не становлять значної потенційної небезпеки і їх власники можуть використовувати такі джерела без наявності відповідної ліцензії, тобто зменшиться розмір коштів та часу, що витрачається суб´єктами господарювання, пов´язані з отриманням ліцензій.

за оцінками Держатомрегулювання України прямі втрати Державного бюджету України можуть складати близько 3750 грн. за рахунок того, що 15 підприємств використовують джерела тільки зазначених у проекті постанови типів та, таким чином, не внесуть до Державного бюджету України плату за здійснення дозвільних процедур в сфері використання ядерної енергії (Плата за одну ліцензію складає 340 грн.).

За результатами аналізу результатів відстеження соціологічним методом, а саме шляхом опитування суб´єктів діяльності - підприємств, установ і організацій, які використовують ДІВ, що включені до переліку встановлено:

 

Загальна кількість ліцензіатів

Кількість ліцензіатів, що були опитані

К-сть ліцензіатів, які були проінформовані

К-сть ліцензіатів, які не були проінформовані

670

100

87

13

 

Тобто з 100 опитаних суб´єктів тільки 13 не були поінформовані про проведення науково-дослідної роботи та розробки додаткового переліку ДІВ, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування. Джерела отримання інформації суб´єктами діяльності: веб-сайті Держатомрегулювання, Київський національний університет ім. Т. Шевченка (виконавці науково-дослідної роботи), надання консультацій з питань отримання ліцензій на провадження діяльності з використання ДІВ. Одним із якісним показників прийняття регуляторного акта буде забезпечення підвищення ефективності державного нагляду та ліцензування шляхом застосування диференційованого підходу до ДІВ, з врахуванням їх потенційної небезпеки, тобто після прийняття акту передбачається 100% поінформованість суб´єктів.

 

7.Кількісні та якісні значення показників результативності акта.

 

Кількісними показниками результативності регуляторного акта є кількість суб'єктів господарювання - підприємств, установ і організації, на яких використовуються ДІВ, що включені до переліку і діяльність з використання яких буде звільнена від ліцензування. Необхідно відзначити, що ДІВ, які звільняються від ліцензування, підлягають державній реєстрації в Державному регістрі ДІВ відповідно до встановленого законодавством порядку. Таким чином державний контроль за ними не втрачається.

Якісними показниками є підвищення ефективності державного нагляду та ліцензування шляхом застосування диференційованого підходу до ДІВ, з врахуванням їх потенційної небезпеки.

 

8.Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Застосування цього акту призведе до оптимізації регулювання діяльності користувачів джерел іонізуючого випромінювання без послаблення регулюючого контролю.

За рахунок доповнення Переліку джерелами іонізуючого випромінювання, що використовується в промисловості, наукових дослідженнях, навчанні, діяльність з якими за визначеними законодавством критеріями може бути звільнена від ліцензування через низьку потенційну небезпеку, регуляторний вплив на користувачів обладнання, яке генерує іонізуюче випромінювання, буде оптимізовано

Це дозволить застосувати принцип диференційованого підходу до поводження з ДІВ, зосередивши регулюючі зусилля на тих генеруючих пристроях, які можуть бути джерелом найбільших променевих навантажень на персонал та населення та при використанні котрих можливе виникнення радіаційних аварій.

Додаткові витрати в зв´язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються. Передбачається економія ресурсів органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки та користувачів ДІВ.

 

 

Голова                                                                                   О. А. Миколайчук

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux