Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 30 квітня 2014 р.
Київ
ПЗ

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу Державної інспекції ядерного регулювання України

«Про затвердження Порядку проведення навчання і перевірки знань з питань радіаційної безпеки у персоналу та посадових осіб суб’єктів окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу «Про затвердження порядку проведення навчання і перевірки знань з питань радіаційної безпеки у персоналу і посадових осіб суб'єктів окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії» розроблено Держатомрегулюванням на виконання підпункту 38 Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 363.

Персонал та посадові особи, які забезпечують радіаційну безпеку, суб’єктів окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, яка підлягає державному регулюванню, повинні усвідомлювати вплив своєї діяльності на безпеку, як власну так і інших осіб та населення.

Оскільки вимоги безпеки викладені в нормах правилах та стандартах з радіаційної безпеки, то в усіх країнах на радіаційних об’єктах запроваджена система вивчення персоналом та посадовими особами, які забезпечують радіаційну безпеку, цих норм, правил та стандартів з наступною перевіркою закріплення ними знань.

Одним із документів для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності в сфері використання ядерної енергії є довідка про кваліфікацію персоналу суб'єкта діяльності у сфері використання ядерної енергії в якій зазначається інформація про запроваджену суб’єктом діяльності систему навчання та перевірки знань з питань радіаційної безпеки.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Першочерговою метою прийняття акту є підвищення безпеки провадження окремих видів діяльності в сфері використання ядерної енергії шляхом підвищення компетентності персоналу та посадових осіб, які несуть відповідальність за забезпечення радіаційної безпеки.

Додатковою метою прийняття акту є визначення критеріїв оцінки відповідності системи проведення навчання і перевірки знань з питань радіаційної безпеки у персоналу та посадових осіб, які забезпечують радіаційну безпеку, суб’єктів окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, яка підлягає державному регулюванню.

 

3.  Правові аспекти

У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:

Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;

наказ Держатомрегулювання від 18.10.2012  № 188, зареєстрований в Мін’юсті України 31.10.2012 за № 1817/22129 «Про затвердження Порядку проведення навчання і перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки у персоналу експлуатуючої організації (оператора) та юридичних осіб»;

наказ Держатомрегулювання від 06.08.2012 № 153, зареєстрований в Мін’юсті України 29.08.2012 за № 1453/21765 «Про затвердження Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що подаються для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії».

Проект акта не стосується прав та обов'язків громадян.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту нормативно-правового акту не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.

 

5. Позиція заінтересованих органів

Проект нормативно-правового акту погоджено без зауважень з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва (Рішення № 1607 від 11.08.2014), Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні (лист від 14.08.2014 № 696), Секретаріатом Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України, підлягає погодженню з Міністерством освіти і науки України, Спільним представницьким органом репрезентативних об’єднань профспілок на національному рівні та державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

 

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

61 Запобігання дискримінації

У наказі відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

 

7.  Запобігання корупції

У проекті акту відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Наказ не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

 

8. Громадське обговорення

Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Положення акта стосуються соціально-трудової сфери та погоджені без зауважень Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні (лист від 14.08.2014 № 696).

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акта підготовлено аналіз регуляторного впливу.

Впровадження акту дозволить впорядкувати ряд питань функціонування системи навчання і перевірки знань персоналу та посадових осіб, які забезпечують радіаційну безпеку, суб’єктів окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, яка підлягає державному регулюванню, яке відповідно до законодавства здійснює Держатомрегулювання.

Функціонування в суб’єкта діяльності у сфері використання ядерної енергії системи навчання і перевірки знань з питань радіаційної безпеки та запровадження системи контролю набутих знань є фактором, який безпосередньо позитивно впливає на стан радіаційної безпеки.

Проект регуляторного акту погоджено без зауважень з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва (Рішення № 1607 від 11.08.2014). В зв’язку з доопрацюванням цього акту відповідно до зауважень Мін’юсту, регуляторний акт підлягає пере- погодженню з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

101 Вплив реалізації акта на ринок праці.

Реалізація акта на ринок праці не впливатиме.

 

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту забезпечить підвищення безпеки радіаційно-небезпечних об’єктів шляхом забезпечення компетентності персоналу та посадових осіб, які несуть відповідальність за забезпечення безпеки.

Також, цим проектом визначаються критерії оцінки відповідності системи проведення навчання і перевірки знань з питань радіаційної безпеки у персоналу та посадових осіб, які забезпечують радіаційну безпеку, суб’єктів окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, яка підлягає державному регулюванню.

Заступник Голови Державної інспекції з ядерної та радіаційної безпеки України

 

 

О. Макаровська

«______»_________________2014

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux