ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до наказу Державної інспекції ядерного регулювання України
«Про затвердження Змін до нормативно-правових актів Держатомрегулювання України»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Наказ Державної інспекції ядерного регулювання України «Про затвердження Змін до нормативно-правових актів Держатомрегулювання України» розроблено Держатомрегулюванням України з метою приведення нормативно-правових актів Державної інспекції ядерного регулювання України у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 591 “Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною інспекцією ядерного регулювання та її територіальними органами, і розміру плати за їх надання та визнання такими, що втратили чинність розмірів плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії”.
Зважаючи на те, що відповідно до Тимчасового порядку надання адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. № 737 «Про заходи щодо упорядкування державних, у тому числі адміністративних послуг» видача ліцензії, сертифікатів, інших документів дозвільного характеру належить до адміністративних послуг, видача окремих дозволів теж відноситься до адміністративних послуг, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 591 надаються на платній основі. В зв’язку з зазначеним виникла необхідність внесення змін до деяких нормативно-правових актів Державної інспекції ядерного регулювання України.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою зазначеного проекту акта є внесення до нормативно-правових актів Держатомрегулювання України, а саме до Умов та порядку видачі окремих письмових дозволів на види робіт або операцій на етапах введення в експлуатацію, експлуатації та зняття з експлуатації ядерної установки, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 27.02.2004 № 38, Умов та порядку видачі окремих письмових дозволів на види робіт чи операцій на етапах експлуатації та закриття сховищ для захоронення радіоактивних відходів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 19.11.2007 № 161, Умов та
порядку видачі окремих письмових дозволів на види робіт чи операцій щодо перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 08.09.2010 № 117, положень щодо оплати послуг за видачу окремих дозволів.
3. Правові аспекти
У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:
1) Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;
2) Постанова Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року N 591 ”Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною інспекцією ядерного регулювання та її територіальними органами, і розміру плати за їх надання та визнання такими, що втратили чинність розмірів плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії”;
3) Постанова Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. N 737 «Про заходи щодо упорядкування адміністративних послуг»;
4) Наказ Державного комітету ядерного регулювання України від 27.02.2004 № 38 “Умови та порядок видачі окремих письмових дозволів на види робіт або операцій на етапах введення в експлуатацію, експлуатації та зняття з експлуатації ядерної установки”;
5) Наказ Державного комітету ядерного регулювання України від 19.11.2007 № 161 “Умови та порядок видачі окремих письмових дозволів на види робіт чи операцій на етапах експлуатації та закриття сховищ для захоронення радіоактивних відходів”;
6) Наказ Державного комітету ядерного регулювання України від 08.09.2010 № 117 “Умови та порядок видачі окремих письмових дозволів на види робіт чи операцій щодо перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему” .
Проект акта не стосується прав та обов'язків громадян.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація положень проекту наказу Держатомрегулювання України не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект акта потребує погодження з Держкомпідприємництвом, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Міністерством надзвичайних ситуацій України, Міністерством охорони здоров`я України та Міністерством екології та природних ресурсів України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.
10. Прогноз результатів
Прийняття проекту наказу направлене на приведення нормативно-правових актів Державної інспекції ядерного регулювання України у відповідність до чинного законодавства та забезпечить встановлення чіткого порядку справляння плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії, які є адміністративними послугами, що надаються Держатомрегулювання України та її територіальними органами, що сприятиме прозорості та передбачуваності діяльності при видачі Держатомрегулювання України документів дозвільного характеру.
Перший заступник Голови-Головний
державний інспектор з ядерної та
радіаційної безпеки України М. Х. Гашев
«______»_________________2011 р.