ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу
Державної інспекції ядерного регулювання України
«Про затвердження Форм реєстраційних карток джерел іонізуючого випромінювання»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відповідно до пункту 4 (підпункт 24) Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 363, Держатомрегулювання, відповідно до покладених на нього завдань, реєструє джерела іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ).
Проект наказу «Про затвердження Форм реєстраційних карток джерел іонізуючого випромінювання» розроблено Держатомрегулювання відповідно до пункту 5 Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.1997 № 847.
Тому, Держатомрегулювання підготовлено проект нових Форм реєстраційних карток джерел іонізуючого випромінювання, приведених у відповідність до вимог чинного законодавства України та з урахуванням практики роботи Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі – Регістр).
Передбачається одночасне визнання такою, що втратила чинність Форма реєстраційної картки на джерело іонізуючого випромінювання, затверджена наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства охорони здоров’я України від 18.01.2000 № 15/7, зареєстрована в Мін’юсті України 16.03.2000 за № 171/4392. Відповідно до листа Міністерства юстиції України від 25.07.2014 № 10.1-19/16 цей наказ внесений до переліку нормативно-правових актів, зареєстрованих в Мін’юсті України, що підлягають перегляду та приведенню у відповідність до Конституції та законодавства України (1993-2012 року). Це пояснюється тим, що Державна інспекція ядерного регулювання України є правонаступником функцій, що виконувались Адміністрацію ядерного регулювання Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України.
Наказом, що подається спрощено форми реєстраційної картки з урахуванням найкращого міжнародного досвіду, вимог європейського законодавства та національної практики з питань здійснення державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою прийняття акту є оптимізація процедури державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з якими не звільняється від регулюючого контролю та які вироблені на території України або ввезені чи вивезені через державний кордон України.
3. Правові аспекти
У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:
Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;
постанова Кабінету Міністрів України від 04.08.1997 № 847 «Про затвердження Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації»;
постанова Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 1718 «Деякі питання державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки»;
наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства охорони здоров’я України від 18.01.2000 № 15/7, зареєстрований в Мін’юсті України 16.03.2000 за № 171/4392.
Цим наказом передбачено визнання таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України і Міністерства охорони здоров’я України від 18 січня 2000 року № 15/7. Це пояснюється тим, що Державна інспекція ядерного регулювання України є правонаступником функцій, що виконувались Адміністрацію ядерного регулювання Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту нормативно-правового акту не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект нормативно-правового акту:
погоджено без зауважень: Міністерством екології та природних ресурсів України (лист від 19.03.2015 № 5/1-7/2710-15), Міністерством охорони здоров’я України (лист від 13.11.2014 № 7.03-19/2871-14/33063), Державною регуляторною службою України (Рішення № 101 від 20.02.2015 про погодження проекту регуляторного акту);
підлягає погодженню з МВС України, СБУ, Секретаріатом Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України та державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
61 Запобігання дискримінації
У наказі відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.
7. Запобігання корупції
У проекті акту відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Наказ не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.
8. Громадське обговорення
Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не підлягають погодженню
10. Оцінка регуляторного впливу
Проект наказу є регуляторним актом, який відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акта підготовлено аналіз регуляторного впливу.
Державною регуляторною службою України погоджено проект наказу без зауважень (Рішення № 101 від 20.02.2015 про погодження проекту регуляторного акту).
101 Вплив реалізації акта на ринок праці
Реалізація акта на ринок праці не впливатиме.
11. Прогноз результатів
Прийняття проекту забезпечить оптимізацію процедури державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання шляхом спрощення форми реєстраційної картки, що призведе до зменшення регуляторного тиску на користувачів джерел іонізуючого випромінювання.
Заступник Голови Державної інспекції ядерного регулювання України | | Т. Кілочицька |
«______»_________________2015