ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту спільного наказу
Державної інспекції ядерного регулювання України та Міністерства економічного розвитку та торгівлі України «Про визнання таким, що втратив чинність, спільного наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства промислової політики України від 18 січня 2000 року № 17/21»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відповідно до листа Міністерства юстиції України від 25.07.2014 № 10.1-19/16 «Порядок користування Державним регістром джерел іонізуючого випромінювання», затверджений наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства промислової політики України від 18.01.2000 № 17/21, зареєстрований в Мін’юсті України 15.03.2000 за № 167/4388, внесений до переліку нормативно-правових актів, зареєстрованих в Мін’юсті України, що підлягають перегляду та приведенню у відповідність до Конституції та законодавства України (1993-2012 року).
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2014 року № 94 «Про реорганізацію Міністерства промислової політики» Міністерство промислової політики реорганізовано шляхом приєднання до Міністерства економічного розвитку і торгівлі.
Державна інспекція ядерного регулювання України є правонаступником функцій, що виконувались Адміністрацію ядерного регулювання Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та відповідно до пункту 4 (підпункт 24) «Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 363, реєструє джерела іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ).
Тому Держатомрегулювання та Мінекономрозвитку України підготовлено проект спільного наказу «Про визнання таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства промислової політики України від 18.01.2000 № 17/21, зареєстрований в Мін’юсті України 15.03.2000 за № 167/4388.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою проекту є приведення у відповідність до Конституції та законодавства України (1993-2012 року) нормативно-правових актів з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання.
3. Правові аспекти
У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:
Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;
постанова Кабінету Міністрів України від 04.08.1997 № 847 «Про затвердження Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації»;
постанова Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 1718 «Деякі питання державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки»;
наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства промислової політики України від 18.01.2000 № 17/21 «Про затвердження Порядку користування Державним регістром джерел іонізуючого випромінювання», зареєстрований в Мін’юсті України 15.03.2000 за № 167/4388.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту нормативно-правового акту не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект нормативно-правового акту підлягає погодженню з Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною регуляторною службою України, Секретаріатом Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України та підлягає державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
61 Запобігання дискримінації
У наказі відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.
7. Запобігання корупції
У проекті акту відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Наказ не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.
8. Громадське обговорення
Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не підлягають погодженню.
10. Оцінка регуляторного впливу
Проект наказу є регуляторним актом, який відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акта підготовлено аналіз регуляторного впливу.
101 Вплив реалізації акта на ринок праці.
Реалізація акта на ринок праці не впливатиме.
11. Прогноз результатів
Прийняття проекту забезпечить приведення нормативно-правових актів з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання у відповідність до Конституції та законодавства України.
Голова Державної інспекції ядерного регулювання України | | С. БОЖКО |
«______»_________________2015