ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу
Державної інспекції ядерного регулювання України
«Про затвердження Порядку користування Державним регістром джерел іонізуючого випромінювання»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відповідно до пункту 4 (підпункт 24) Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 363, Держатомрегулювання, відповідно до покладених на нього завдань, реєструє джерела іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ).
Відповідно до Програми заходів щодо створення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 серпня 1997 року № 847, порядок користування Державним регістром ДІВ є одним із основних документів, що забезпечують функціонування Державного регістру ДІВ (пункт 4 Програми).
Відповідно до листа Міністерства юстиції України від 25.07.2014 № 10.1-19/16 «Порядок користування Державним регістром джерел іонізуючого випромінювання», затверджений наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства промислової політики України від 18.01.2000 № 17/21, зареєстрований в Мін’юсті України 15.03.2000 за № 167/4388, внесений до переліку нормативно-правових актів, зареєстрованих в Мін’юсті України, що підлягають перегляду та приведенню у відповідність до Конституції та законодавства України (1993-2012 року).
Тому, Держатомрегулювання підготовлено проект нового Порядку користування Державним регістром ДІВ, приведеного у відповідність до вимог чинного законодавства України та з урахуванням практики роботи Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі – Регістр) .
Передбачається одночасне визнання таким, що втратив чинність наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства промислової політики України від 18.01.2000 № 17/21, зареєстрований в Мін’юсті України 15.03.2000 за № 167/4388. Це пояснюється тим, що Державна інспекція ядерного регулювання України є правонаступником функцій, що виконувались Адміністрацію ядерного регулювання Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України. Проектом передбачено встановлення обсягу та порядку отримання інформації з Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою проекту є визначення умов користування Регістром, обсягу інформації, яка може бути отримана з Регістру, встановлення видів взаємодії Регістру з державними органами, юридичними та фізичними особами-підприємцями, порядку унесення запитів до Регістру, їх форму і зміст.
Також цим проектом визначаються терміни отримання інформації, чіткі підстави для відмови Регістром у наданні інформації та зазначається, що інформація з Регістру надається на безкоштовній основі.
3. Правові аспекти
У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:
Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;
постанова Кабінету Міністрів України від 04.08.1997 № 847 «Про затвердження Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації»;
постанова Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 1718 «Деякі питання державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки»;
наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства промислової політики України від 18.01.2000 № 17/21, зареєстрований в Мін’юсті України 15.03.2000 за № 167/4388.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту нормативно-правового акту не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект нормативно-правового акту підлягає погодженню (перепогодженню) Міністерством екології та природних ресурсів України (було погоджено без зауважень, лист від 19.03.2015 № 5/1-7/2711-15), Державною регуляторною службою України (було погоджено без зауважень, Рішення № 106 від 20.02.2015); Мінекономрозвитку України, Секретаріатом Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України та державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
61 Запобігання дискримінації
У наказі відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.
7. Запобігання корупції
У проекті акту відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Наказ не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.
8. Громадське обговорення
Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не підлягають погодженню.
10. Оцінка регуляторного впливу
Проект наказу є регуляторним актом, який відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акта підготовлено аналіз регуляторного впливу.
Державною регуляторною службою України погоджено проект наказу без зауважень (Рішення № 106 від 20.02.2015 про погодження проекту регуляторного акту).
101 Вплив реалізації акта на ринок праці.
Реалізація акта на ринок праці не впливатиме.
11. Прогноз результатів
Прийняття проекту забезпечить оптимізацію процедури отримання інформації з Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання шляхом встановлення видів взаємодії Регістру з державними органами, юридичними та фізичними особами – підприємцями, порядку унесення запитів до Регістру, їх форму та зміст та порядок отримання запитуваної інформації, що стосується джерел іонізуючого випромінювання.
Голова Державної інспекції ядерного регулювання України | | С. БОЖКО |
«______»_________________2015