Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 29 квітня 2015 р.
Київ
пояснювальна записка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу

Державної інспекції ядерного регулювання України

«Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов)

провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання»

 

1.      Обґрунтування необхідності прийняття акта

Згідно з листом Мін’юсту України від 25.07.2014 № 10.1-19/16 наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 20 березня 2001 року № 111 «Про затвердження Умов та правил провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання», внесений до переліку нормативно-правових актів, зареєстрованих в Мін’юсті України, що підлягають перегляду та приведенню у відповідність до Конституції та законодавства України (1993 – 2012 рр.).

Держатомрегулювання розроблено проект наказу «Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання» на заміну вищезазначеному наказу Міністерства екології та природних ресурсів України згідно з підпунктом 7 пункту 4 Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 363 (далі – Положення).

Передбачається одночасне визнання таким, що втратив чинність наказ Міністерства екології та природних ресурсів України «Про затвердження Умов та правил провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання» від 20 березня 2001 року №  111, зареєстрований в Мінюсті України 11 квітня 2001 року за № 334/5525. Це пояснюється тим, що, Державна інспекція ядерного регулювання України є правонаступником функцій, що виконувались Міністерством екології та природних ресурсів України у 2001 році.


2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття акту є впорядкування нормативно-правової бази, в частині регулювання провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання та підвищення рівня радіаційної безпеки при здійсненні цієї діяльності.

3. Правові аспекти

У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:

Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;

наказ Держатомрегулювання від 17 серпня 2001 року № 62, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 серпня 2001 року за № 774/5965, «Вимоги до звіту про аналіз безпеки провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання»;

наказ Держатомрегулювання від 29 грудня 2001 року № 122, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04 березня 2002 року за № 223/651, «Вимоги до щорічного звіту про аналіз радіаційної безпеки при виробництві джерел іонізуючого випромінювання»;

Проект акта не стосується прав та обов’язків громадян.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту нормативно-правового акта не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект нормативно-правового акта підлягає погодженню Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною регуляторною службою України та державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У наказі відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

7. Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Наказ не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Положення нормативно-правового акта не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань і всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акта підготовлено аналіз впливу регуляторного акта.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці.

Реалізація акта на ринок праці не впливатиме.

11.  Прогноз результатів

Позитивні наслідки від впровадження наказу передбачають підвищення ефективності функціонування системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, забезпечення радіаційного захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища під час провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання.

Очікується зниження регуляторного тиску на ліцензіатів шляхом систематизації вимог до забезпечення радіаційної безпеки та радіаційного захисту під час провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання.

 

 

Голова Державної інспекції

ядерного регулювання України С. БОЖКО

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux