ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу
Державної інспекції ядерного регулювання України
«Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов)
провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта ![endif]>![if>
Згідно з листом Мін’юсту України від 25.07.2014 № 10.1-19/16 наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 20 березня 2001 року № 111 «Про затвердження Умов та правил провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання», внесений до переліку нормативно-правових актів, зареєстрованих в Мін’юсті України, що підлягають перегляду та приведенню у відповідність до Конституції та законодавства України (1993 – 2012 рр.).
Держатомрегулювання розроблено проект наказу «Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання» на заміну вищезазначеному наказу Міністерства екології та природних ресурсів України згідно з підпунктом 7 пункту 4 Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 363 (далі – Положення).
Передбачається одночасне визнання таким, що втратив чинність наказ Міністерства екології та природних ресурсів України «Про затвердження Умов та правил провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання» від 20 березня 2001 року № 111, зареєстрований в Мінюсті України 11 квітня 2001 року за № 334/5525. Це пояснюється тим, що, Державна інспекція ядерного регулювання України є правонаступником функцій, що виконувались Міністерством екології та природних ресурсів України у 2001 році.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою прийняття акту є впорядкування нормативно-правової бази, в частині регулювання провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання та підвищення рівня радіаційної безпеки при здійсненні цієї діяльності.
3. Правові аспекти
У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:
Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;
Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;
наказ Держатомрегулювання від 17 серпня 2001 року № 62, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 серпня 2001 року за № 774/5965, «Вимоги до звіту про аналіз безпеки провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання»;
наказ Держатомрегулювання від 29 грудня 2001 року № 122, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04 березня 2002 року за № 223/651, «Вимоги до щорічного звіту про аналіз радіаційної безпеки при виробництві джерел іонізуючого випромінювання»;
Проект акта не стосується прав та обов’язків громадян.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту нормативно-правового акта не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект нормативно-правового акта підлягає погодженню Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною регуляторною службою України та державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
61. Запобігання дискримінації
У наказі відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.
7. Запобігання корупції
У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Наказ не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.
8. Громадське обговорення
Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення нормативно-правового акта не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань і всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.
10. Оцінка регуляторного впливу
Проект наказу є регуляторним актом, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акта підготовлено аналіз впливу регуляторного акта.
101. Вплив реалізації акта на ринок праці.
Реалізація акта на ринок праці не впливатиме.
11. Прогноз результатів ![endif]>![if>
Позитивні наслідки від впровадження наказу передбачають підвищення ефективності функціонування системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, забезпечення радіаційного захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища під час провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання.
Очікується зниження регуляторного тиску на ліцензіатів шляхом систематизації вимог до забезпечення радіаційної безпеки та радіаційного захисту під час провадження діяльності з виробництва джерел іонізуючого випромінювання.
Голова Державної інспекції ядерного регулювання України С. БОЖКО | | |