Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 10 квітня 2015 р.
Київ
пояснювальна записка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу

Державної інспекції ядерного регулювання України

«Перелік документів і відомостей, необхідних для здійснення радіологічного контролю на державному кордоні України»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

 

Цей проект нормативно-правового акту (далі – проект акту) розроблено Держатомрегулюванням відповідно до статті 24 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та підпункту 32) пункту 4 Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 363.

 

Необхідність розробки проекту акту викликана необхідністю гармонізації нормативно-правової бази України, яка урегульовує питання здійснення радіологічного контролю (експрес-контролю) на державному кордоні України, враховуючи введення в дію:

Правил ядерної та радіаційної безпеки при перевезенні радіоактивних матеріалів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України 30 серпня 2006 року № 132, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 18 вересня 2006 року за № 1056/12930;

державних санітарно-екологічних правил і норм, гігієнічних нормативів, будівельних норм тощо, які визначають допустимі рівні вмісту радіонуклідів у промисловій та продовольчій сировині, продукції тощо, яких має бути дотримано під час імпорту, експорту та введення в обіг в Україні промислової та продовольчої сировини, продукції тощо, форми документів, які містять результати радіаційного контролю та мають супроводжувати вантажі

рекомендації МАГАТЕ стосовно забезпечення радіаційної безпеки та надійності перебування радіоактивних матеріалів (далі – РМ) під регулюючим контролем під час їх переміщення в межах держав та між державами; рекомендації МАГАТЕ стосовно радіологічного контролю фізичних осіб, які перетинають кордони між державами.

 

Отже Держатомрегулюванням розроблено проект акту з метою впорядкування організаційно-правового механізму в частині проведення радіологічного контролю на державному кордоні України шляхом формування переліку документів дозвільного характеру та тих, які засвідчують радіаційну безпеку промислової та продовольчої сировини, продукції тощо, щодо яких в Україні унормовано допустимий вміст радіонуклідів.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

 

Метою прийняття акту є гармонізація нормативно-правової бази України, яка урегульовує питання здійснення радіологічного контролю на державному кордоні України, та впорядкування організаційно-правового механізму в частині проведення радіологічного контролю у пунктах пропуску через державний кордон України та в зоні діяльності регіональних митниць і митниць.

Шляхами досягнення мети є розробка переліку документів дозвільного характеру та тих, які засвідчують радіаційну безпеку промислової сировини, продукції тощо, щодо яких в Україні унормовано допустимий вміст радіонуклідів, та відомостей необхідних для здійснення радіологічного контролю на державному кордоні України.

 

3. Правові аспекти

 

У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:

Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;

Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»;

Постанова Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року № 813 «Про затвердження Порядку взаємодії органів виконавчої влади та юридичних осіб, які провадять діяльність у сфері використання ядерної енергії, в разі виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу»;

наказ Державного комітету ядерного регулювання від 17 грудня 2008 року № 198 «Про затвердження форми дозволу на здійснення міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів та форми заяви про видачу дозволу на перевезення радіоактивних матеріалів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09 січня 2009 року за № 3/16019;

Правила ядерної та радіаційної безпеки при перевезенні радіоактивних матеріалів (ПБПРМ-2006), затверджені наказом Державного комітету ядерного регулювання України 30 серпня 2006 року № 132, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 18 вересня 2006 року за № 1056/12930.

Проект акта не стосується прав та обов’язків громадян.

 

4.          Фінансово-економічне обґрунтування

 

Реалізація проекту акту не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.

 

5.          Позиція заінтересованих органів

 

Проект нормативно-правового акту підлягає погодженню Міністерством екології та природних ресурсів, Державною регуляторною службою, Міністерством охорони здоров’я та державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

 

6.  Регіональний аспект

Проект акту не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

61.   Запобігання дискримінації

У наказі відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

 

7.  Запобігання корупції

У проекті акту відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Наказ не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

 

8.  Громадське обговорення

Проект акту не потребує проведення консультацій з громадськістю.

 

9.Позиція соціальних партнерів

 

Положення нормативно-правового акту не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань і всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

 

10.      Оцінка регуляторного впливу

 

Проект акту є регуляторним актом, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акту підготовлено аналіз регуляторного впливу.

 

101. Вплив реалізації акта на ринок праці.

 

Реалізація акта на ринок праці не впливатиме.

 

11. Прогноз результатів

 

Позитивні наслідки від впровадження акту передбачають:

 

забезпечення міжнародних зобов’язань України у сфері перевезення радіоактивних матеріалів;

 

підвищення рівня радіаційного захисту населення України шляхом упорядкування переліку документів та відомостей необхідних для радіологічного контролю імпортованих сировини, продукції, товарів тощо, призначених для використання населенням;

 

запобігання несанкціонованому переміщенню РМ та інших вантажів, які можуть спричинити загрозу здоров’ю населення України;

 

спрощення та скорочення часу здійснення процедур, необхідних для оформлення вантажів, які містять РМ, та вантажів (багажу), які містять промислову сировину, продукцію тощо, щодо яких в Україні унормовано допустимий вміст радіонуклідів;

 

спрощення та скорочення часу здійснення процедур, необхідних для оформлення митних документів для фізичних осіб щодо яких було виявлено спрацювання апаратури радіаційного контролю;

 

підвищення рівня радіаційного захисту держекоінспекторів.

 

 

Голова Державної інспекції

ядерного регулювання України

 

 

С. БОЖКО

«______»_________________2015

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux