Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 08 квітня 2015 р.
Київ
пояснювальна записка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до наказу Державної інспекції ядерного регулювання України

«Про внесення змін до нормативно-правового акту «Порядок проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів (НП 306.5.04/2.059-2002)»

 

1.Обґрунтування необхідності прийняття акта

Зміни до нормативно-правового акта «Порядок проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів» (далі – НПА), підготовлений з метою приведення нормативно-правової бази у відповідність до норм, правил та стандартів з ядерної та радіаційної безпеки України, Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 № 452/2011, Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 20 серпня 2014 р. № 363.

НПА, зміни до якого пропонуються, сприятиме функціонуванню державної системи обліку РАВ, а саме: виявленню РАВ, забезпеченню контролю за накопиченими РАВ, у тому числі контролю за тими РАВ, що зберігаються у виробників понад установлений ліцензійними умовами термін, у тому числі за ДІВ які планується перевести до категорії РАВ, за переміщенням РАВ, за своєчасною передачею РАВ спеціалізованим підприємствам на переробку та зберігання, плануванню потужностей сховищ для зберігання та захоронення РАВ, а також забезпеченню довгострокового зберігання інформації про РАВ, постійного поновлення та своєчасного внесення змін до Державного реєстру РАВ та Державного кадастру сховищ та місць тимчасового зберігання РАВ.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Внесення змін до НПА спрямоване на удосконалення національної системи державного обліку РАВ.

Мета внесення змін – приведення НПА у відповідність до існуючої організаційної структури та розподілу повноважень в системі органів державного управління та державного регулювання у сфері використання ядерної енергії.

 

3. Правові аспекти

Предметом правового регулювання наказу є проведення інвентаризації РАВ, функціонування державної системи обліку РАВ, забезпечення повноти і об’єктивності даних про обсяги і характеристики РАВ.

У даній сфері суспільних відносин діють наступні нормативні акти:

Закон України «Про ратифікацію Об'єднаної конвенції про безпеку поводження з відпрацьованим паливом та про безпеку поводження з радіоактивними відходами»

Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

Закон України «Про поводження з радіоактивними відходами». А також:

Положення про  Міністерство екології та природних ресурсів України, затверджене Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 452/2011;

Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 20 серпня 2014 р. № 363.

Положення про державні регіональні інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання, затверджене наказом Держатомрегулювання від 11 жовтня 2011 р. № 142, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2011 р. за № 1229/19967.

Положення про Державне агентство України з управління зоною відчуження затверджене Указом Президента України від 6 квітня 2011 року за № 393/2011.

Реалізація проекту наказу не потребує внесення змін до чинних нормативно-правових актів або розроблення нових нормативно-правових актів.

Проект наказу не стосується прав та обов’язків громадян.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація НПА не потребує додаткових фінансових і матеріальних витрат за рахунок Державного бюджету України. Передбачені Положенням функції Держатомрегулювання та його територіальних органів здійснюються в межах коштів, виділених на їх утримання.

 

5. Позиція заінтересованих органів

НПА підлягає погоджено зі структурними підрозділами Держатомрегулювання, а також зовнішньому погодженню із заінтересованими органами: Міністерством охорони здоров`я України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Державним агентством України з управління зоною відчуження, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій та Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва. Після погодження НПА підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

61. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення які містять ознаки дискримінації.

 

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

8. Громадське обговорення

В рамках громадського обговорення НПА розміщено на офіційному сайті Держатомрегулювання.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до НПА розроблено аналіз регуляторного впливу, який разом з НПА розміщено на офіційному сайті Держатомрегулювання.

 

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект акта не має впливу на ринок праці.

 

11. Прогноз результатів

Враховуючи важливість для України, особливо в умовах економічної кризи, забезпечення пріоритетності захисту людини, навколишнього природного середовища, а також посилення контролю з утворенням РАВ, внесення змін є важливим для підвищення ефективності функціонування державної системи обліку РАВ та їх сховищ.

 

 

Голова С. Божко

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux