ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу
Державної інспекції ядерного регулювання України
«Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов)
провадження діяльності з переробки уранових руд»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відповідно до листа Мін’юсту України від 25.07.2014 № 10.1-19/16 наказ Мінприроди від 20.03.2001 № 110 «Про затвердження Умов та правил провадження діяльності з переробки уранових руд» внесений до переліку нормативно-правових актів, зареєстрованих в Мін’юсті України, що підлягають перегляду та приведенню у відповідність до Конституції та законодавства України (1993-2012 року) та відповідно до статей 8 та 24 Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”.
Здійснення Держатомрегулюванням функцій щодо затвердження вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії передбачено у підпункті 7 пункту 4 Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 363 (далі – Положення).
Здійснення Держатомрегулювання функцій щодо ліцензування діяльності з переробки уранових руд передбачено у підпункті 14 пункту 4 Положення.
З метою забезпечення виконання вищевказаних функцій та необхідності впорядкування організаційно-правового механізму реалізації законодавства у сфері використання ядерної енергії Держатомрегулюванням розроблено проект наказу «Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності з переробки уранових руд».
2. Мета і шляхи її досягнення
Першочерговою метою прийняття акту є удосконалення нормативно-правової бази, в частині регулювання провадження діяльності з переробки уранових руд, в тому числі в частині її припинення, та підвищення рівня радіаційної безпеки провадження діяльності з переробки уранових руд, в тому числі в частині її припинення.
Додатковою метою прийняття акту є визначення умов провадження діяльності з переробки уранових руд.
3. Правові аспекти
У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:
Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;
Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;
Закон України «Про видобування і переробку уранових руд»;
постанова Кабінету Міністрів України від 13.11.2013 № 824 «Про затвердження порядку здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки»;
наказ Держатомрегулювання від 21.02.2005 № 21, зареєстрований в Мін’юсті України 07.04.2005 за № 372/10652 «Про затвердження Порядку проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки»;
наказ Держатомрегулювання від 06.08.2012 № 153, зареєстрований в Мін’юсті України 29.08.2012 за № 1453/21765, «Про затвердження Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що подаються для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії».
Реалізація наказу не передбачає внесення змін до чинних нормативно-правових актів.
Проект акта не стосується прав та обов’язків громадян.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту нормативно-правового акту не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект нормативно-правового акту підлягає погодженню Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Державною регуляторною службою України, Секретаріатом Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України та державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
61. Запобігання дискримінації
У наказі відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.
7. Запобігання корупції
У проекті акту відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Наказ не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.
8. Громадське обговорення
Проект акту не потребує проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення нормативно-правового акту не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань і всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.
10. Оцінка регуляторного впливу
Проект наказу є регуляторним актом, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акту підготовлено аналіз регуляторного впливу.
101. Вплив реалізації акта на ринок праці.
Реалізація акта на ринок праці не впливатиме.
11. Прогноз результатів ![endif]>![if>
Позитивні наслідки від впровадження наказу передбачають підвищення ефективності функціонування системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, забезпеченню радіаційного захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища під час провадження діяльності з переробки уранових руд та її припинення.
Очікується зниження регуляторного тиску на суб’єктів діяльності шляхом систематизації вимог до забезпечення радіаційної безпеки та радіаційного захисту під час провадження діяльності з переробки уранових руд та її припинення.
Голова Державної інспекції ядерного регулювання України | | С.Г. Божко |
«______»_________________2015 р.