Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 23 квітня 2015 р.
Київ
пояснювальна записка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу

Державної інспекції ядерного регулювання України

«Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов)

провадження діяльності з переробки уранових руд»

 

1.     Обґрунтування необхідності прийняття акта

Відповідно до листа Мін’юсту України від 25.07.2014 № 10.1-19/16 наказ Мінприроди від 20.03.2001 № 110 «Про затвердження Умов та правил провадження діяльності з переробки уранових руд» внесений до переліку нормативно-правових актів, зареєстрованих в Мін’юсті України, що підлягають перегляду та приведенню у відповідність до Конституції та законодавства України (1993-2012 року) та відповідно до статей 8 та 24 Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”.

Здійснення Держатомрегулюванням функцій щодо затвердження вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії передбачено у підпункті 7 пункту 4 Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 363 (далі – Положення).

Здійснення Держатомрегулювання функцій щодо ліцензування діяльності з переробки уранових руд передбачено у підпункті 14 пункту 4 Положення.

З метою забезпечення виконання вищевказаних функцій та необхідності впорядкування організаційно-правового механізму реалізації законодавства у сфері використання ядерної енергії Держатомрегулюванням розроблено проект наказу «Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності з переробки уранових руд».

2.     Мета і шляхи її досягнення

Першочерговою метою прийняття акту є удосконалення нормативно-правової бази, в частині регулювання провадження діяльності з переробки уранових руд, в тому числі в частині її припинення, та підвищення рівня радіаційної безпеки провадження діяльності з переробки уранових руд, в тому числі в частині її припинення.

Додатковою метою прийняття акту є визначення умов провадження діяльності з переробки уранових руд.

3.     Правові аспекти

У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:


Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;

Закон України «Про видобування і переробку уранових руд»;

постанова Кабінету Міністрів України від 13.11.2013 № 824 «Про затвердження порядку здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки»;

наказ Держатомрегулювання від 21.02.2005 № 21, зареєстрований в Мін’юсті України 07.04.2005 за № 372/10652 «Про затвердження Порядку проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки»;

наказ Держатомрегулювання від 06.08.2012 № 153, зареєстрований в Мін’юсті України 29.08.2012 за № 1453/21765, «Про затвердження Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що подаються для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії».

Реалізація наказу не передбачає внесення змін до чинних нормативно-правових актів.

Проект акта не стосується прав та обов’язків громадян.

4.     Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту нормативно-правового акту не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.

5.     Позиція заінтересованих органів

Проект нормативно-правового акту підлягає погодженню Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Державною регуляторною службою України, Секретаріатом Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України та державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

6.     Регіональний аспект

Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61.     Запобігання дискримінації

У наказі відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

7.     Запобігання корупції

У проекті акту відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Наказ не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.


8.     Громадське обговорення

Проект акту не потребує проведення консультацій з громадськістю.

9.     Позиція соціальних партнерів

Положення нормативно-правового акту не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань і всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акту підготовлено аналіз регуляторного впливу.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці.

Реалізація акта на ринок праці не впливатиме.

11.            Прогноз результатів

Позитивні наслідки від впровадження наказу передбачають підвищення ефективності функціонування системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, забезпеченню радіаційного захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища під час провадження діяльності з переробки уранових руд та її припинення.

Очікується зниження регуляторного тиску на суб’єктів діяльності шляхом систематизації вимог до забезпечення радіаційної безпеки та радіаційного захисту під час провадження діяльності з переробки уранових руд та її припинення.

 

Голова Державної інспекції

ядерного регулювання України

 

 

С.Г. Божко

«______»_________________2015 р.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux