Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 16 жовтня 2013 р.
Київ
Пояснювальна записка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

до проекту наказу «Про затвердження змін до Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що подаються для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії»

 

1.     Обґрунтування необхідності прийняття акта

 

Проект наказу «Про затвердження змін до Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що подаються для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії» розроблений з метою удосконалення ліцензування у сфері використання ядерної енергії та чіткого підходу до переліку документів, які подаються для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у цій сфері та їх оформлення, у тому числі в зв’язку з необхідністю усунення невідповідностей та дублювань, які були виявлені в процесі ліцензування. Оскільки, перелік документів з урахуванням конкретного виду діяльності, який наведено в додатку 2 до Положення містить посилання на додаток 3, яким встановлено перелік документів, що підтверджують забезпечення вимог фізичного захисту ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, крім того, посилання на назву додатка 3 у Положенні не відповідає назві самого додатку, такі невідповідності можуть негативно впливати на підготовку документів, які подаються суб’єктами діяльності для отримання ліцензії у сфері використання ядерної енергії.

Крім того, з метою приведення Положення в частині надання документу про оплату послуг за здійснення дозвільних процедур у відповідність до законодавства про надання адміністративних послуг, необхідно виключити із переліку документів, які надаються разом із заявою для отримання (переоформлення, внесення змін) ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, документ про оплату послуг за здійснення дозвільних процедур.

З метою зменшення регуляторного тиску на суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії необхідно також виключити з переліку документів, що подаються заявником, акти інспекційних обстежень та/або інспекцій, що проводилися Держатомрегулюванням України або її територіальним органом протягом дії ліцензії, а для отримання ліцензії на використання та виробництво джерел іонізуючого випромінювання - програму зняття з експлуатації установки ДІВ 2 та 3 категорії. Норми Положення в частині переліку документів для отримання ліцензії на переведення радіоактивних матеріалів необхідно привести у відповідність до наказу Державного комітету ядерного регулювання України від 31 серпня 2004 р. N 141, та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 р. за N 1127/9726. 

Разом з тим, з метою забезпечення виконання частини третьої статті 6 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії», необхідно передбачити надання документів, що підтверджують спроможність заявника забезпечити облік та контроль ядерних матеріалів.

Крім того, проектом наказу пропонується урегулювати питання щодо результатів експертизи проектів об'єктів для переробки РАВ та затвердження таких проектів, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».

 

2. Мета та шляхи її досягнення

 

Метою проекту наказу є внесення змін до Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що подаються для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, зокрема пропонується:

виключити із переліку документів, що додаються заявником до заяви акти інспекційних обстежень та/або інспекцій, що проводилися Держатомрегулюванням України або її територіальним органом протягом дії ліцензії; документ про оплату послуг щодо здійснення дозвільних процедур;

доповнити перелік документів, що підтверджують спроможність заявника дотримуватися умов і правил провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання та переробки та/або зберігання радіоактивних відходів документами, що підтверджують забезпечення обліку та контролю ядерних матеріалів, перелік яких наведено в додатку, що також проектом наказу пропонується доповнити;

в складі документів, що підтверджують спроможність заявника дотримуватися умов і правил провадження діяльності з переведення радіоактивних матеріалів, довідку про діяльність з перевезення радіоактивних матеріалів, яка включає наведену інформацію замінити звітом про аналіз безпеки провадження діяльності з перевезення радіоактивних матеріалів, розробленим відповідно до Вимог до звіту про аналіз безпеки провадження діяльності з перевезення радіоактивних матеріалів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 31 серпня 2004 р. N 141, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 р. за N 1125/9724.

 

3. Правові аспекти

 

У сфері відносин, що регулюються цим проектом наказу, діють такі нормативні акти:

- Закон України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”;

- Закон України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку";

- Закон України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів та інших джерел іонізуючого випромінювання»;

- Указ Президента від 06.04.2011 №403/2011 «Про Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України»;

- Закон України «Про адміністративні послуги»;

- Постанова Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»;

- Постанова Кабінету Міністрів України від 18 грудня 1996 р. N 1525 «Про затвердження Положення про державну систему обліку та контролю ядерних матеріалів»;

- Наказ Державного комітету ядерного регулювання України від 31 серпня 2004 р. N 141, та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 р. за N 1127/9726. 

- Наказ Державної інспекції ядерного регулювання України 06.08.2012 №153, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 серпня 2012 року за № 1453/21765.

Реалізація наказу не передбачає внесення змін до чинних актів або визнання актів такими, що втратили чинність.

 

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

 

5. Позиція зацікавлених сторін

 

Проект наказу потребує погодження з Державною службою України
з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

 

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосуються питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

7. Запобігання дискримінації

 

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Проект акта не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

 

8. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

9. Громадське обговорення

Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.

 

10. Позиція соціальних партнерів

 

У проекті акта відсутні норми, що впливають на соціальний захист населення, забезпечення охорони праці чи інші правові відносини у трудовій сфері, не потребує погодження уповноважених представників від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

 

11. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту акту підготовлено аналіз регуляторного впливу.

Проект наказу має на меті встановлення чітких вимог до переліку документів та їх оформлення, що сприятиме удосконаленню процедури підготовки ліцензійних документів, економії часу та ресурсів при здійснення дозвільних процедур.

 

12. Прогноз результатів

 

Прийняття акта направлене на удосконалення нормативно-правового акту у відповіднолсті до чинного законодавства.

 

 

Перший заступник Голови -

Головний державний інспектор

з ядерної та радіаційної безпеки України

"___"_______________ 2013р.

 

 

 

 

 

  

М. Х. Гашев

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux