ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
“Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України
від 18 липня 2007 р. № 939”
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта ![endif]>![if>
Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 939» (далі – проект постанови) підготовлено на виконання статті 25 Закону України «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності».
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 939 затверджено Технічний регламент щодо контейнерів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів (далі – Технічний регламент) та план заходів з його застосування.
Відповідно до статті 25 Закону України «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності» прийняті технічні регламенти переглядаються протягом п’яти років з дня їх опублікування.
Також у Технічному регламенті міститься посилання на положення Технічного регламенту модулів оцінки відповідності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.10.2003 № 1585, який було викладено у новій редакції згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 920. У зв’язку з цим, до Технічного регламенту необхідно внести зміни в частині посилання на актуальні назви і позначення відповідних модулів оцінки відповідності.
2. Мета і шляхи її досягнення ![endif]>![if>
Основною метою розроблення проекту постанови є приведення вимог Технічного регламенту до нових вимог законодавства України у сфері технічного регулювання.
Метою Технічного регламенту, зміни до якого вносяться, є встановлення:
загальних вимог щодо проектування, виробництва та експлуатації контейнерів, правил маркування і введення в обіг;
процедур вибору модулів оцінки відповідності, здійснення і оформлення процедур підтвердження та(або) декларування відповідності.
Застосування Технічного регламенту забезпечить високий рівень охорони праці і промислової безпеки на підприємствах та створення умов щодо підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі, спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій, а також зменшення втручання з боку державних органів контролю у виробничу діяльність суб’єктів господарювання.
3. Правові аспекти
У даній сфері регулювання суспільних відносин здійснюється у відповідності до:
Закону України “Про підтвердження відповідності”;
Закону України “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності”;
Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку";
Закону України “Про поводження з радіоактивними відходами”;
Закону України “Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання” тощо, норм та правил, що визначені центральними органами виконавчої влади, національних стандартів та ін.;
постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2001 року № 1599 “Про затвердження опису та правил застосування національного знака відповідності” (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ № 86 від 09.02.2011);
постанови Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2003 року № 1585 “Про затвердження Технічного регламенту модулів оцінки відповідності та вимог щодо маркування національним знаком відповідності, які застосовуються в технічних регламентах з підтвердження відповідності” (у редакції Постанови КМУ від 31.08.2011).
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація постанови не потребує додаткових фінансових та інших витрат з державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект постанови потребує погодження з Мінфіном України, Мінекономрозвитку України, Міненерговугілля України, ДАЗВ України та проведення правової експертизи Мін’юстом.
6. Регіональний аспект
Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Проект постанови не потребує громадського обговорення.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.
10. Оцінка регуляторного впливу
Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту постанови розроблено аналіз регуляторного впливу, який розміщено на офіційному сайті Держатомрегулювання України.
11. Прогноз результатів
Запровадження Технічного регламенту забезпечить високий рівень охорони праці і промислової безпеки на підприємствах та створення умов щодо підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі, спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій, а також зменшення втручання з боку державних органів контролю у виробничу діяльність суб’єктів господарювання.
Заступник Голови О.А. Макаровська