ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про затвердження критеріїв звільнення діяльності
по використанню джерел іонізуючого випромінювання від ліцензування і визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Цей проект розроблено на виконання статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії» (з внесеними змінами Закон України від 11.02.2010 № 1874‑VI).
Проектом затверджуються критерії звільнення діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання від ліцензування (далі – Критерії) та визнаються такими, що втратили чинність, деякі акти Кабінету Міністрів України.
Цей проект враховує рекомендації МАГАТЕ, міжнародний досвід та найкращу практику ліцензування діяльності з використання ДІВ.
Впровадження проекту дозволить оптимізувати процедуру звільнення від ліцензування діяльності з використання ДІВ шляхом застосування чітких критеріїв звільнення.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою розробки цього проекту є:
визначення чітких критеріїв звільнення діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання від ліцензування;
впровадження диференційованого підходу до державного регулювання діяльності з використання ДІВ з урахуванням рівня потенційної небезпеки ДІВ та можливих потенційних ризиків аварійного опромінення персоналу та населення.
3. Правові аспекти
Предметом правового регулювання є вимоги законодавства до безпеки провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання.
У даній сфері суспільних відносин чинні такі нормативні акти: Закон України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»; Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» постанова Кабінету Міністрів України від 01.07.2002 № 912 «Про затвердження Переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування»; постанова Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 № 1718 «Деякі питання державного регулювання діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання».
Проект Ліцензійних вимог не стосується прав та обов’язків громадян.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Проект не стосується використання бюджетних коштів, інших фінансових ресурсів держави та державного майна та не потребує погодження з Головою КРУ. Реалізація проекту не потребує додаткових фінансових та інших ресурсів.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект підлягає узгодженню з МОЗ, Держспоживстандартом, Мінекономіки, Мінфін, Держпідприємництвом, Урядовим уповноваженим з питань антикорупційної політики, Секретаріатом Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, Мін’.юстом.
6. Регіональний аспект
Проект наказу не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
Проект не містить корупціогенних чинників, що можуть призвести до вчинення правопорушень та надаються Урядовому уповноваженому з питань антикорупційної політики для проведення антикорупційної експертизи.
8. Громадське обговорення
Проект буде розміщено на офіційному веб-сайті Державного комітету ядерного регулювання України та на урядовому веб-сайті «Громадське суспільство і влада» для громадського обговорення.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект не стосується соціально-трудової сфери, не потребує погодження уповноважених представників від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.
10. Прогноз результатів
Впровадження цього проекту дозволить:
реалізувати положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»;
зменшити регуляторний тиск на суб’єктів діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання з низьким рівнем потенційної небезпеки;
поліпшити безпеку джерел іонізуючого випромінювання, що мають високий рівень потенційної небезпеки шляхом підвищення ефективності державного регулювання за рахунок економії часу та ресурсів на ліцензуванні діяльності з використання ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки.
Заступник Голови
Держатомрегулювання О. Макаровська