Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 28 лютого 2017 р.
Київ
Пояснювальна до наказу

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

до проекту наказу Держатомрегулювання

«Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів та визнання таким, що втратив чинність, наказу з питань поводження з радіоактивними відходами»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів та визнання таким, що втратив чинність, наказу з питань поводження з радіоактивними відходами» (далі – проект наказу) підготовлено Держатомрегулюванням відповідно до частини п’ятої статті 6 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії», підпункту 2 пункту 2 статті 6 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», підпунктів 7 і 16 пункту 4 Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 363, з метою приведення у відповідність із Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», рішення Колегії Держатомрегулювання від 01 грудня 2016 р. на тему «Про визначення підходів до ліцензування діяльності з експлуатації конфайнмента, включаючи об’єкт «Укриття» Чорнобильської АЕС».

Пунктом 11 статті 9 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» передбачено, що ліцензійними умовами встановлюються зміст та форма документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії. У зв’язку з цим проектом наказу вносяться відповідні зміни до ліцензійних умов провадження діяльності у сфері поводження з радіоактивними відходами, та скасовуються норми, які дублюють положення, викладені в ліцензійних умовах.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Проектом наказу вносяться зміни до Умов і вимог безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності у сфері поводження з радіоактивними відходами, затверджених наказом Держатомрегулювання від 22 жовтня 2002 року № 110 (у редакції наказу Держатомрегулювання від 20 серпня 2014 року № 118), зареєстрованих у Мін’юсті 06 листопада 2002 року за № 874/7162. В зв’язку з цим виключаються розділи IV та V додатку 2 до Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що подаються для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, затвердженого наказом Держатомрегулювання від 06 серпня 2012 року № 153, зареєстрованого у Мін’юсті України 29 серпня 2012 року за № 1453/2176 та визнається таким, що втратив чинність наказ Мінекоресурсів від 15.08.2000 № 109 «Про затвердження Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що надаються експлуатуючою організацією для отримання ліцензій на здійснення діяльності на конкретному етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів», зареєстрований у Мін’юсті 12.09.2000 за № 601/4822.

Проект наказу спрямований на встановлення організаційних засад дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії, зокрема, у сфері поводження з радіоактивними відходами.

Метою розробки проекту наказу є:

встановлення переліку документів, що подаються для отримання (внесення змін, переоформлення або видачі дубліката) ліцензії на провадження діяльності на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів та на провадження окремого виду діяльності – переробка, зберігання радіоактивних відходів;

впорядкування та приведення питань в частині державного регулювання безпеки у сфері поводження з радіоактивними відходами, у відповідність до вимог Законів України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та «Про поводження з радіоактивними відходами», зокрема, щодо ліцензування у сфері поводження з радіоактивними відходами. Враховуючи вимоги вищезазначених законів України, ядерні установки, а саме: енергоблоки № 1, 2, 3 ДСП «Чорнобильська АЕС», які знаходяться в процесі зняття з експлуатації, визнано установками для поводження з радіоактивними відходами. Відтак, потребують врегулювання питання щодо поширення ліцензійних вимог на діяльність з поводження з РАВ, які розміщені на майданчику Чорнобильської АЕС.

Крім того, з початком реалізації низки проектів з переведення «історичних» сховищ, які містять радіоактивні відходи і були утворені в результаті військових програм колишнього СРСР, у екологічно безпечний стан (реалізовано проект з вилучення та подальшого поводження з радіоактивними відходами зі сховища «Вакуленчук» Житомирської області), зазначеним проектом встановлюється вимога, що дія цього документа розповсюджується і на радіоактивні відходи, які утворились унаслідок виконання військових програм СРСР.

 

3. Правові аспекти

У даній сфері регулювання суспільних відносин здійснюється у відповідності до:

Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”;

Закону України “Про поводження з радіоактивними відходами”;

Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”;

Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»;

Закону України “Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання”;

Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 363.

Умов і вимог безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності у сфері поводження з радіоактивними відходами, затверджених наказом Держатомрегулювання від 22 жовтня 2002 року № 110 (у редакції наказу Держатомрегулювання від 20 серпня 2014 року № 118), зареєстрованих у Мін’юсті 06 листопада 2002 року за № 874/7162.

Виходячи із змісту проекту наказу виключаються розділи IV та V додатку 2 до Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що подаються для отримання ліцензії на провадження окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, затвердженого наказом Держатомрегулювання від 06 серпня 2012 року № 153, зареєстрованого у Мін’юсті України 29 серпня 2012 року за № 1453/2176 та визнається таким, що втратив чинність наказ Мінекоресурсів від 15.08.2000 № 109 «Про затвердження Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що надаються експлуатуючою організацією для отримання ліцензій на здійснення діяльності на конкретному етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів», зареєстрований у Мін’юсті 12.09.2000 за № 601/4822.

Предмет правового регулювання проекту наказу не стосується прав і свобод людини, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових фінансових і матеріальних витрат за рахунок Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу підлягає погодженню з Міненерговугілля, Мінприроди, МОЗ, Держпідприємництвом, Мін`юстом.

 

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

 

61. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

 

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

8. Громадське обговорення

Проект наказу не потребує проведення консультацій з громадськістю.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Положення проекту наказу не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань і всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», до проекту наказа підготовлено аналіз регуляторного впливу.

Впровадження цього регуляторного акта сприятиме впорядкуванню дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії, зокрема, у сфері поводження з радіоактивними відходами.

 

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не впливає на ринок праці.

 

11. Прогноз результатів

НПА сприяє вдосконаленню організаційних засад дозвільної діяльності у сфері поводження з РАВ, підвищенню ефективності функціонування системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.

Очікується вдосконалення та систематизація вимог до експлуатуючої організації (оператора) сховища для захоронення радіоактивних відходів і суб’єктів діяльності у сфері поводження з РАВ із забезпечення ядерної та радіаційної безпеки, а також щодо отримання ліцензій на здійснення діяльності у сфері поводження з РАВ.

 

 

 

Виконуючий обов’язки Голови Б.В.Столярчук

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux