ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до Технічного регламенту щодо контейнерів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів і плану заходів з його застосування»
1.Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Технічного регламенту щодо контейнерів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів і плану заходів з його застосування» (далі – проект постанови) підготовлено на виконання статті 20 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до цієї статті технічні регламенти переглядаються кожні п’ять років. У 2017 році Держатомрегулюванням переглянуто Технічний регламент щодо пакувальних комплектів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 939, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.11.2012 № 1099 (далі – Технічний регламент) та підготовлено нову редакцію.
У Технічному регламенті міститься посилання на положення Технічного регламенту модулів оцінки відповідності, затвердженого постаново Кабінету Міністрів України від 07.10.2003 № 1585, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 920, який втратив чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 «Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності». У зв’язку з цим, до Технічного регламенту були внесені зміни в частині посилання на актуальні назви НПА.
Також, у новій редакції Технічного регламенту є посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1184 «Про затвердження форми, опису знаку відповідності технічним регламентам, правил та умов його нанесення».
2. Мета і шляхи її досягнення
Основною метою розроблення проекту постанови є приведення вимог Технічного регламенту до нових вимог законодавства України у сфері технічного регулювання.
Крім цього, у новій редакції Технічного регламенту деталізовано перелік та вимоги до документації, що надається заявником призначеному органу для проведення оцінки відповідності, а також визначено вимоги до органів з оцінки відповідності.
Внесення змін до Технічного регламенту підвищить рівень безпеки об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами та рівень захисту людини і навколишнього природного середовища від впливу іонізуючого випромінювання.
3. Правові аспекти
У даній сфері регулювання суспільних відносин здійснюється у відповідності до:
Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”;
Закону України “Про стандартизацію”;
Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”;
Закону України “Про поводження з радіоактивними відходами”;
Закону України “Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання”;
Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”;
Закону України “Про загальну безпечність нехарчової продукції” тощо, норм та правил, що визначені центральними органами виконавчої влади, національних стандартів та ін.;
постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 «Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності»;
постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1184 «Про затвердження форми, опису знаку відповідності технічним регламентам, правил та умов його нанесення».
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація постанови не потребує додаткових фінансових та інших витрат з державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Державним агентством України з управління зоною відчуження та проведення правової експертизи Мін’юстом.
6. Регіональний аспект
Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
6-1. Запобігання дискримінації
У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.
7. Запобігання корупції
У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Проект постанови не потребує громадського обговорення.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.
10. Оцінка регуляторного впливу
Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту постанови розроблено аналіз регуляторного впливу, який розміщено на офіційному сайті Держатомрегулювання.
10-1. Вплив реалізації акта на ринок праці
Реалізація постанови не впливає на ринок праці.
11. Прогноз результатів
Прийняття постанови забезпечить приведення вимог Технічного регламенту до нових вимог законодавства України у сфері технічного регулювання.
Запровадження Технічного регламенту підвищить рівень безпеки об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами та рівень захисту людини і навколишнього природного середовища від впливу іонізуючого випромінювання.
Виконуючий обов’язки Голови
Державної інспекції ядерного
регулювання України Б.В. СТОЛЯРЧУК