Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 01 серпня 2017 р.
Київ
Пояснювальна

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України

«Про внесення змін до Технічного регламенту щодо контейнерів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів і плану заходів з його застосування»

 

1.Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Технічного регламенту щодо контейнерів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів і плану заходів з його застосування» (далі – проект постанови) підготовлено на виконання статті 20 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до цієї статті технічні регламенти переглядаються кожні п’ять років. У 2017 році Держатомрегулюванням переглянуто Технічний регламент щодо пакувальних комплектів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 939, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.11.2012 № 1099 (далі – Технічний регламент) та підготовлено нову редакцію.

У Технічному регламенті міститься посилання на положення Технічного регламенту модулів оцінки відповідності, затвердженого постаново Кабінету Міністрів України від 07.10.2003 № 1585, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 920, який втратив чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 «Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності». У зв’язку з цим, до Технічного регламенту були внесені зміни в частині посилання на актуальні назви НПА.

Також, у новій редакції Технічного регламенту є посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1184 «Про затвердження форми, опису знаку відповідності технічним регламентам, правил та умов його нанесення».

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Основною метою розроблення проекту постанови є приведення вимог Технічного регламенту до нових вимог законодавства України у сфері технічного регулювання.

Крім цього, у новій редакції Технічного регламенту деталізовано перелік та вимоги до документації, що надається заявником призначеному органу для проведення оцінки відповідності, а також визначено вимоги до органів з оцінки відповідності.

Внесення змін до Технічного регламенту підвищить рівень безпеки об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами та рівень захисту людини і навколишнього природного середовища від впливу іонізуючого випромінювання.

 

3. Правові аспекти

У даній сфері регулювання суспільних відносин здійснюється у відповідності до:

Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”;

Закону України “Про стандартизацію”;

Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”;

Закону України “Про поводження з радіоактивними відходами”;

Закону України “Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання”;

Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”;

Закону України “Про загальну безпечність нехарчової продукції” тощо, норм та правил, що визначені центральними органами виконавчої влади, національних стандартів та ін.;

постанови Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 «Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності»;

постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1184 «Про затвердження форми, опису знаку відповідності технічним регламентам, правил та умов його нанесення».

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація постанови не потребує додаткових фінансових та інших витрат з державного бюджету.

 

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Державним агентством України з управління зоною відчуження та проведення правової експертизи Мін’юстом.

 

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

6-1. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

 

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

8. Громадське обговорення

Проект постанови не потребує громадського обговорення.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до проекту постанови розроблено аналіз регуляторного впливу, який розміщено на офіційному сайті Держатомрегулювання.

 

10-1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація постанови не впливає на ринок праці.

 

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови забезпечить приведення вимог Технічного регламенту до нових вимог законодавства України у сфері технічного регулювання.

Запровадження Технічного регламенту підвищить рівень безпеки об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами та рівень захисту людини і навколишнього природного середовища від впливу іонізуючого випромінювання.

 

 

Виконуючий обов’язки Голови

Державної інспекції ядерного

регулювання України Б.В. СТОЛЯРЧУК

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux