Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 26 травня 2016 р.
Київ
АРВ

Аналіз впливу регуляторного акта

до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України

у сфері використання ядерної енергії»

 

1.      Опис проблеми

Пунктом 188 Плану виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їх державами-членами, з іншої сторони, на 2014-2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 року № 847-р., відповідно до статті 342 та додатку XXVII до Угоди передбачено імплементація Директиви Ради 2013/59/Євратом, яка встановлює основні стандарти безпеки для захисту від небезпеки, що виникає від іонізуючого випромінювання та припиняє дію Директив 89/816/Євратом, 90/641/Євратом, 96/29/Євратом, 97/43Євратом та 2003/122Євратом.

Згідно з положеннями Директиви в основу системи регулюючого контролю в сфері використання ядерної енергії покладено ситуації існуючого, планового та аварійного опромінення та відповідні категорії опромінення: «професійне», «опромінення населення», «медичне опромінення», що не враховано в національному законодавстві.

Законодавство України в частині регулювання радіаційної безпеки в цілому відповідає вимогам Директиви, проте існують розбіжності в застосуванні термінології та необхідність приведення окремих напрямів державного регулювання в сфері використання ядерної енергії в Україні у відповідність до положень Директиви, зокрема: безпека поводження з техногенно-підсиленими джерелами, медичне опромінення тощо.

З метою вирішення зазначених проблем Держатомрегулюванням розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері використання ядерної енергії». Зміни, що запропоновані у проекті Закону, розглядалися на засіданні Міжвідомчої робочої групи з розробки Плану дій з імплементації положень Директиви, створеної Держатомрегулювання з метою приведення національного законодавства в сфері використання ядерної енергії до основних стандартів радіаційної безпеки, прийнятих Директивою.

2.   Цілі державного регулювання

Метою проекту Закону України є гармонізація законодавства України з міжнародними вимогами та стандартами, що діють в сфері використання ядерної енергії, встановлення єдиних основних норм безпеки для захисту здоров’я осіб, які перебувають під професійним, медичним опроміненням, та населення проти небезпек, що виникають при іонізуючому випромінюванні.

3.   Опис альтернатив запропонованому акту

Альтернативою запропонованому законопроекту може бути залишення існуючого стану без змін. При цьому залишаться певні невідповідності з положеннями Директиви Ради 2013/59/Євратом, яка встановлює основні стандарти безпеки для захисту від небезпеки, що виникає від іонізуючого випромінювання, які пропонується усунути.

Тому прийняття запропонованого регуляторного акта є найбільш прийнятним способом досягнення встановленої мети.

 

4.   Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми, є прийняття законопроекту.

Проектом Закону України пропонується внесення змін до Законів України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії», «Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання».

Законопроектом передбачаються:

врегулювання питань ядерної та радіаційної безпеки в частині зменшення ризиків тривалого опромінення продуктами радону; зменшення регулюючого тиску на суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії; врегулювання питань радіаційного захисту при медичному опроміненні;

удосконалення державного регулювання та запровадження діяльності з видобування і переробки уранових руд, враховуючи особливості технологічного циклу виробництва уранового концентрату.

 

5.    Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття проекту Закону сприятиме гармонізації законодавства України з законодавством ЄС, міжнародними вимогами та стандартами (МАГАТЕ), що діють в сфері використання ядерної енергії; встановленню єдиних основних норм безпеки для захисту здоров’я населення та осіб, які перебувають під професійним, медичним опроміненням; підвищенню ефективності забезпечення радіаційної безпеки та радіаційного захисту при застосуванні ядерної енергії у різних сферах народного господарства та безпеки життєдіяльності людини.

Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта полягає у дотриманні норм, які встановлюються цим актом.

Не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта.

 

6.      Очікуванні результати прийняття акта

Основними результатами прийняття цього регуляторного акта є:

оптимізація та вдосконалення системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки;

підвищення рівня радіаційного захисту персоналу та населення під час проведення процедур медичного опромінення;

удосконалення державного регулювання та запровадження діяльності з видобування і переробки уранових руд, враховуючи особливості технологічного циклу виробництва уранового концентрату.

Додаткові витрати населення, суб’єктів підприємницької діяльності та держави в зв’язку з впровадженням змін до закону не передбачаються.

 

Таблиця

Об`єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Оптимізація та приведення у відповідність до законодавства ЄС системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки

Не передбачаються

Суб'єкт діяльності

передбачуваність та прозорість здійснення державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки,

врегулювання питань щодо опромінення радоном, професійного та медичного опромінення тощо

Не передбачаються

Громадськість

підвищення ядерної та радіаційної безпеки, зменшення ризиків для життя та здоров’я населення, забруднення навколишнього природного середовища, зменшення ризиків виникнення радіаційних аварій та випадків потрапляння радіоактивних матеріалів у незаконний обіг.

Не передбачаються

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії акта не обмежений у часі з моменту його прийняття.

 

8.   Показники результативності акта

Показниками результативності регуляторного акта є:

- забезпечення підвищення ефективності державного регулювання в сфері використання ядерної енергії;

- уникнення значних економічних збитків на ліквідацію наслідків ядерних та радіаційних аварій;

- запобігання негативному впливу діяльності у сфері використання ядерної енергії і забезпечення належного рівня захисту людини та навколишнього природного середовища.

Прогнозні показники:

реалізація положень регуляторного акта не передбачає надходження до державного бюджету;

- дія акта буде поширюватись на всіх суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії;

реалізація положень регуляторного акта не потребує додаткових коштів і часу, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта;

- рівень поінформованості суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії з основних положень акта – середній. Законопроект розміщено на офіційному сайті Держатомрегулювання України www.snrc.gov.ua.

9.   Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Відстеження результатів буде здійснюватись Держатомрегулюванням в порядку та у строки, визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», шляхом аналізу статистичних даних щодо співвідношення кількості поданих заяв на отримання документів дозвільного характеру та повернутих на доопрацювання неякісно підготовлених документів.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів із повторного відстеження.

 

Заступник Голови

Держатомрегулювання Т. КІЛОЧИЦЬКА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux