Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 21 жовтня 2014 р.
Київ
АРВ

Аналіз впливу регуляторного акту –

проекту наказу Держатомрегулювання України

«Про внесення змін до Переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність по використанню яких звільняється від ліцензування, затвердженого наказом Держатомрегулювання України

від 03.12.2013 № 138»

 

 

1.  Опис проблеми

 

Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії» визначені умови звільнення від ліцензування діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ) та передбачено створення переліку ДІВ, діяльність по використанню яких звільняється від ліцензування відповідно до критеріїв, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1174 затверджені Критерії, відповідно до яких діяльність по використанню джерел іонізуючого випромінювання звільняється від ліцензування.

Відповідно до даної постанови був розроблений Перелік джерел іонізуючого випромінювання, діяльність по використанню яких звільняється від ліцензування, затверджений наказом Держатомрегулювання від 03.12.2013 № 138 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.12.2013 № 2148/24680 (далі - Перелік).

Впровадження даного Переліку підтвердило ефективність звільнення джерел іонізуючого випромінювання з низькою потенційною небезпекою від ліцензування.

Зміни, що вносяться до Переліку, підготовлені за результатами аналізу пропозицій, наданих суб’єктами діяльності в сфері використання ядерної щодо внесення додаткових ДІВ до Переліку, на відповідність Критеріям за якими діяльність по використанню джерел іонізуючого випромінювання звільняється від ліцензування.

Прийняття змін дозволить розширити Перелік, включивши до нього ДІВ, у тому числі і медичного призначення, діяльність по використанню яких може бути звільнена від ліцензування через низьку потенційну небезпеку, що в свою чергу направлено на зниження регуляторного тиску на суб’єктів діяльності в сфері використання ядерної енергії.

 

2.  Цілі державного регулювання

 

Метою розробки проекту наказу є:

зменшення регуляторного тиску на користувачів медичного обладнання, що генерує іонізуюче випромінювання, користувачів установок та пристроїв з невикористовуваним рентгенівським випромінюванням та установок для рентгеноструктурного аналізу, користувачів рентгенівських апаратів для догляду багажу в пунктах перетинання державного кордону, поштових відділеннях, правоохоронних закладах, обладнання для виявлення вибухових та наркотичних речовин;

реалізація одного з основних принципів дозвільної діяльності в сфері використання ядерної енергії – забезпечення диференційованого підходу до джерел іонізуючого випромінювання з урахуванням потенційної небезпеки, пов'язаної з ними.

Прийняття цього акту має розширити коло користувачів ДІВ, діяльність по використанню яких буде звільнена від ліцензування.

 

3.  Опис альтернатив запропонованому акту

 

Альтернатива – не вносити зміни до Переліку. В цьому разі порушуються вимоги Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії” щодо диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної радіаційної небезпеки, пов’язаної з ними. Неприйняття акту приведе до необґрунтованих витрат суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії при поводження з ДІВ, які не становлять небезпеку.

Внесення змін до Переліку ДІВ, діяльність по використанню яких звільняється від ліцензування, направлено на врегулювання даного питання.

 

4.     Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

 

Прийняття цього акту є механізмом реалізації норм чинного законодавства України та врегулювання питань, пов’язаних з використанням ядерної енергії.

 

5.  Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту

 

Досягнення цілей зазначених у пункті 2 реалізується простотою положень даного акту. Суб’єкти використання ДІВ, включених до Переліку, звільняються від необхідності отримувати ліцензію на здійснення діяльності по використанню ДІВ, що значно спрощує процедуру регулюючого контролю.

 

6. Очікувані результати прийняття акту

 

Очікується, що застосування цього акту сприятиме підвищенню ядерної та радіаційної безпеки, оскільки прийняття змін та доповнень до наказу Держатомрегулювання дозволить зосереджувати зусилля фахівців органів державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки на оцінці безпеки і встановленні обґрунтованих обмежень щодо використання таких ДІВ, аварії з якими могли б привести до суттєвого переопромінення людей і радіаційного забруднення довкілля.

Додаткові витрати в зв’язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акту

 

Обмеження строку дії акту не передбачається, оскільки акт реалізує положення чинного законодавства України.

В той же час, необхідно відзначити, що акт може переглядатись з метою розширення “Переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування” при встановленні відповідності певних типів джерел Критеріям, за якими діяльність по використанню джерел іонізуючого випромінювання звільняється від ліцензування, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1174, при підтвердженні цієї відповідності науковими та практичними даними.

 

8. Показники результативності акту

 

З прийняттям цього регуляторного акта буде:

реалізовано положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»;

зменшено регуляторний тиск на суб’єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії, які використовують ДІВ, що мають низький рівень потенційної небезпеки;

підвищено рівень радіаційної безпеки шляхом зосередження регулюючого контролю на об’єктах використання ДІВ з високим рівнем потенційної небезпеки;

Конкретні показники результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта не передбачається;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами діяльності, що пов'язані з виконанням вимог акта: суб'єкти діяльності будуть економити кошти шляхом звільнення їх від процедури ліцензування в зв’язку з використанням ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки;

рівень поінформованості суб'єктів діяльності з основних положень акта: інформування здійснюватиметься шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання, письмових повідомлень зацікавлених установ тощо.

9. Заходи щодо відстеження результативності акта

 

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання ним чинності за результатами аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують ліцензії на здійснення діяльності по використанню ДІВ.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності на підставі статистичних даних за результатами аналізу звітних документів ліцензіатів.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з його повторного відстеження на підставі статистичних даних за результатами здійснення дозвільної та наглядової діяльності.

 

 

Заступник Голови

Держатомрегулювання О. Макаровська

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux