Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 03 серпня 2012 р.
Київ
АРВ

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Державної інспекції ядерного регулювання України

“Порядок проведення навчання і перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки персоналу експлуатуючої організації (оператора) та юридичних осіб, які залучаються експлуатуючими організаціями як підрядники”

 

1.     Опис проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Керівники експлуатуючої організації, окремі категорії персоналу ядерної установки та персонал підрядних організацій, що працює в радіаційних умовах, чи виконує роботи щодо систем важливих для безпеки ядерної установки повинні усвідомлювати вплив своєї діяльності на безпеку, як власну так і інших осіб та населення. Оскільки вимоги безпеки сформульовані в нормах правилах та стандартах з ядерної безпеки то в усіх країнах на ядерних установках та радіаційно-небезпечних об’єктах запроваджена система вивчення керівниками та персоналом цих стандартів з наступною перевіркою закріплення цих знань. Таке навчання та перевірку знань здійснює експлуатуюча організація самостійно.

Органи державного регулювання перевіряють повноту функціонування цієї системи навчання та перевірки знань. Для найбільш важливих з точки зору управління ядерною установкою посад вводиться ліцензування, як підтвердження факту проходження всіх передбачених законодавством процедур з навчання та перевірки знань. Для решти персоналу експлуатуюча організація запроваджує різні заходи з підтримки кваліфікації з урахуванням можливого впливу цього персоналу на ядерну та радіаційну безпеку.

Для оцінки відповідності цих заходів та перевірки готовності персоналу до виконання своїх посадових обов’язків орган державного регулювання повинен мати визначені критерії яким має задовольняти система навчання та перевірки знань.

З огляду на викладене Держатомрегулювання України розробила проект наказу “Порядок проведення навчання і перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки персоналу експлуатуючої організації (оператора)”.

 

2.     Визначення цілей державного регулювання

Першочерговою метою прийняття акту є підвищення безпеки ядерних установок шляхом підвищення компетентності персоналу, який несе відповідальність за забезпечення безпеки.

Додатковою метою прийняття акту є визначення критеріїв оцінки відповідності системи проведення навчання і перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки у персоналу експлуатуючої організації (оператора) та персоналу підрядних організацій, що залучаються для виконання робіт на системах важливих для безпеки ядерних установок.

 

3.  Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей та аргументи щодо переваги обраного способу

Альтернативою запропонованому регуляторному акту може бути видання органами державної влади, що здійснюють державне управління ядерними установками відповідних галузевих норм.

Однак, зважаючи на відсутність таких галузевих норм та необхідність для Держатомрегулювання мати критерії оцінки відповідності системи перевірки знань при здійсненні функцій Держатомрегулювання передбачених указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 403/2011, пропонується визначити вимоги, загальні для персоналу, що працює на ядерних установках.

Залишити це питання без регулювання, не розглядається як альтернатива, оскільки навіть незначне погіршення системи підготовки та перевірки знань персоналу однозначно призведе до зниження його компетентності, що в свою чергу призведе до зростання кількості порушень вимог ядерної та радіаційної безпеки та кількості аварій.

 

4. Опис механізмів, які пропонується застосувати для розв'язання визначеної проблеми, та відповідних заходів

Держатомрегулювання використовуючи вітчизняний досвід та кращу світову практику, закріплену в стандартах МАГАТЕ, визначає вимоги, яким має відповідати система навчання персоналу вимогам ядерної та радіаційної безпеки.

Також проектом наказу буде визначена процедура проведення перевірки знань у персоналу, при цьому будуть визначені обов’язкові вимоги щодо проходження керівниками екзаменаційних комісій перевірки знань у присутності інспектора Держатомрегулювання.

Проектом наказу визначено зміст та форма документів, що мають підтверджувати проходження персоналом перевірки знань у встановленому порядку.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Функціонування в експлуатуючій організації ядерної установки системи навчання персоналу вимогам з безпеки та запровадження системи контроль набутих знань є фактором, який напряму позитивно впливає на стан ядерної безпеки. Обізнаність керівників та персоналу щодо вимог безпеки є необхідною передумовою забезпечення дотримання цих вимог.

Таким чином мета розробки цього нормативного акту буде досягнута в повній мірі. Зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта не виявлено.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Впровадження акту дозволить впорядкувати ряд питань функціонування системи перевірки знань персоналу ядерних установок, які підлягають контролю з боку Держатомрегулювання України.

Затвердження акту також забезпечить приведення цього виду діяльності у відповідність кращій міжнародній практиці, сприятиме підвищенню безпеки експлуатації ядерних установок.

Визначення вимог дозволить виконання Держатомрегулювання України своїх повноважень в повній мірі відповідно до Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затверджену Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 403.

Додаткові витрати з державного бюджету у зв’язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.

 

Таблиця

Об`єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

усунення прогалин нормативно-правового регулювання

Не передбачаються

Населення

усунення прогалин у вирішенні питання щодо підготовки персоналу експлуатуючої організації (оператора), що призведе до підвищення безпеки в сфері використання ядерної енергії

Не передбачаються

Експлуатуючі організації

усунення прогалин у нормативно-правовому регулюванні питання навчання персоналу експлуатуючої організації (оператора). Встановлення чіткого порядку проведення навчання та перевірки знань з питань ядерної та радіаційної безпеки. Встановлення порядку взаємодії з Держатомрегулювання в ході навчання та перевірки знань персоналу.

В межах виконання передбачених ст.14 Законом України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» обов’язків щодо підтримки кваліфікації свого персоналу.

Підрядні організації

Визначення порядку взаємодії з Держатомрегулювання України та усунення конфліктів через нормативну неврегульованість зазначеного питання.

В межах контрактних відносин із замовником.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії акту не обмежений.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прийняття проекту наказу відповідатиме реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії.

Прогнозні показники такі:

- додаткових надходжень чи витрат з державного та місцевих бюджетів, пов’язаних із дією акта, не передбачається;

- дія акта поширюється на юридичних осіб, що здійснюють експлуатацію ядерних установок в Україні (4 юридичні особи), а також на персонал підрядних організації, який залучають експлуатуючі організації для виконання окремих робіт на системах важливих для безпеки ядерних установок;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта – вище середнього.

Проект наказу оприлюднено на офіційному сайті Держатомрегулювання України www.snrc.gov.ua у розділі для громадського обговорення.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності здійснюватиметься за календарний рік до дати набрання чинності цього регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності проекту постанови здійснюється до закінчення двох років після набрання ним чинності шляхом здійснення моніторингу після прийняття запропонованої норми.

Періодичне відстеження результативності проекту постанови здійснюється через кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів із повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.

 

 

 

Перший заступник Голови –

Головний державний інспектор

з ядерної та радіаційної безпеки України М. Х. Гашев

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux