Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 16 травня 2012 р.
Київ
АРВ

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Державної інспекції ядерного регулювання України

«Про затвердження Правил оцінки відповідності інженерно-технічних засобів систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та обладнання систем обліку та контролю ядерних матеріалів»

 

1. Опис проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

 

Положення статті 6 Закону України «Про підтвердження відповідності», статті 10 Закону України «Про стандартизацію» та статті 25 Закону України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання» є підставою для розробки проекту наказу необхідність якого полягає у врегулюванні порядку здійснення оцінки відповідності інженерно-технічних засобів систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та обладнання систем обліку та контролю ядерних матеріалів.

З огляду на викладене Держатомрегулювання України розроблено проект наказу «Про затвердження Правил оцінки відповідності інженерно-технічних засобів систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та обладнання систем обліку та контролю ядерних матеріалів».

 

2. Визначення цілей державного регулювання

 

Метою прийняття проекту наказу є забезпечення єдиної технічної політики в сфері фізичного захисту, обліку та контролю ядерних матеріалів та забезпечення застосування в системах фізичного захисту, обліку та контролю ядерних матеріалів інженерно-технічних засобів та обладнання, які відповідають вимогам законодавства в сфері використання ядерної енергії.

 

Основним завданням проекту наказу є встановлення порядку проведення оцінки відповідності інженерно-технічних засобів систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та обладнання систем обліку та контролю ядерних матеріалів.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей та аргументи щодо переваги обраного способу

 

У якості альтернативи до запропонованого регулювання можливо розглянути як альтернативний спосіб досягнення цілей – збереження чинного регулювання зазначених питань.

Відмова від прийняття даного нормативно-правового акту, тобто збереження існуючого стану, несе загрозу ефективному забезпеченню фізичного захисту ядерних установок та обліку та контролю ядерних матеріалів, які є складовою національної безпеки України.

Тому, єдиним способом вирішення зазначеної проблеми є затвердження даного наказу.

 

4. Опис механізмів, які пропонується застосувати для розв'язання визначеної проблеми, та відповідних заходів

 

Механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми, є затвердження даного наказу, який забезпечить:

проведення оцінки відповідності всіх інженерно-технічних засобів, які встановлюються в системах фізичного захисту ядерних установок, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами (ІТЗ СФЗ), та обкладання систем обліку та контролю ядерних матеріалів (ОСОКЯМ);

 

 

встановлення єдиного порядку при проведенні оцінки відповідності:

-          ІТЗ СФЗ та ОСОКЯМ, які занесені до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, вимогам встановленим у відповідних технічних регламентах, стандартах, технічних умовах;

-         одиничних виробів ОСОКЯМ, які не занесені до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, технічному завданню на їх створення;

-          комплексів ІТЗ, проекти на створення яких пройшли державну експертизу фізичного захисту, вимогам законодавства.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Вплив зовнішніх або внутрішніх факторів на дію акта не передбачаються. Із прийняттям регуляторного акта механізми впливу на фізичних та юридичних осіб залишаються незмінними, перешкоди та негативні наслідки щодо впровадження та виконання ними вимог регуляторного акта відсутні.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

 

Основним наслідком запровадження зазначеного регуляторного акта є досягнення цілей фізичного захисту конкретних ядерних установок, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, інших джерел іонізуючого випромінювання, захисту інтересів національної безпеки України, зміцненню режиму нерозповсюдження ядерної зброї.

 

 

 

 

 

 

Таблиця

Об`єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

усунення прогалин нормативно-правового регулювання

 

Не передбачаються

Населення

підвищення рівня радіаційної безпеки населення та навколишнього природного середовища

Не передбачаються

Суб`єкти господарювання

усунення протиріч у нормативно-правових актах, що регулюють питання документального оформлення діяльності у сфері використання ядерної енергії

Не передбачаються

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Строк дії регуляторного акта не обмежений.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

 

Прийняття проекту наказу відповідатиме реалізації державної політики в сфері фізичного захисту, обліку та контролю ядерних матеріалів та забезпечення застосування в системах фізичного захисту, обліку та контролю ядерних матеріалів інженерно-технічних засобів та обладнання, які відповідають вимогам законодавства в сфері використання ядерної енергії.

 

Прогнозні показники такі:

- додаткових надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних із дією акта, не передбачено;

- дія акта буде поширюватись на:

експлуатуючі організації та інших ліцензіатів, які відповідно до законодавства визначають, створюють і підтримують безперервне функціонування систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, створюють та забезпечують функціонування систем обліку та контролю ядерних матеріалів;

юридичних та фізичних осіб, які виробляють, поставляють, проектують, монтують, налагоджують, беруть участь у введенні в експлуатацію ІТЗ СФЗ, КІТЗ та ОСОКЯМ;

органи з сертифікації продукції та випробувальні лабораторії, призначені за пропозицією органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки і акредитовані відповідно до законодавства (далі – органи з сертифікації та випробувальні лабораторії).підприємства, установи, організації, що використовують у своїй діяльності ядерні установки, ядерні матеріали, радіоактивні відходи, інші джерела іонізуючого випромінювання;

- розмір коштів, які будуть витрачатися суб’єктами господарювання на виконання вимог акта, не збільшиться, при цьому зменшиться час, який буде витрачатися на виконання вимог акта, пов’язаний з встановленням чіткого порядку проведення оцінки відповідності інженерно-технічних засобів систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та обладнання систем обліку та контролю ядерних матеріалів;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта: інформування здійснюється шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання України, письмових повідомлень зацікавлених сторін та проведення «гарячої лінії» тощо.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

Відстеження результатів буде здійснюватись в порядку та у строки, визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта на підставі статистичних даних шляхом відстеження наявності сертифікатів у суб’єктів господарювання та кількістю направлених до Держатомрегулювання України копій сертифікатів, отриманих суб’єктами господарювання.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності на підставі статистичних даних шляхом відстеження наявності сертифікатів у суб’єктів господарювання.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з дня його повторного відстеження на підставі статистичних даних шляхом відстеження наявності сертифікатів у суб’єктів господарювання.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.

 

 

Перший заступник Голови –

Головний державний інспектор

з ядерної та радіаційної безпеки України М.Х. Гашев

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux