Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 08 липня 2011 р.
Київ
АРВ

Аналіз впливу регуляторного акта –

проекту постанови Кабінету Міністрів України

«Деякі питання звільнення діяльності по використанню джерел іонізуючого випромінювання від ліцензування».

 

 

1.                    Опис проблеми

 

Відповідно до вимог статті 26 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» використання джерел іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ) на території України базується на дозвільному принципі. Згідно зі статтею  28 цього Закону, а також Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" діяльність у сфері використання ядерної енергії провадиться на підставі ліцензій.

На виконання вимог статті 7 Закону «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» (із внесеними змінами Законом України від 11.02.2010  № 1874‑VI) проектом постанови Кабінету Міністрів України затверджуються критерії звільнення від ліцензування діяльності з використання ДІВ, а також визнається таким, що втратив чинність «Перелік джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.07. 2002 №  912.

Регуляторний акт оснований на принципі диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної ядерної та радіаційної небезпеки, пов’язаної з ними.

 

2.   Цілі державного регулювання

 

Метою розробки проекту є зменшення регуляторного тиску на користувачів ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки. Це буде реалізовано за рахунок встановлення критеріїв звільнення від ліцензування діяльності по використанню ДІВ.

Ці критерії будуть основою для формування Держатомрегулювання переліку ДІВ, діяльність по використанню яких звільняється від ліцензування.

Прийняття цього проекту має розширити коло користувачів ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки.

 

3.   Опис альтернатив запропонованому акту

 

Альтернативою запропонованому нормативно - правовому акту може бути невтручання, тобто, не вживати жодних заходів для вирішення проблеми.

Таким чином, питання регулювання звільнення діяльності з використання ДІВ залишиться в рамках постанови Кабінету Міністрів України від 01.07.2002 № 912 «Про затвердження Переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування».

Це не може бути прийнятним в зв’язку з тим, що не відповідатиме нормі Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії» (прикінцеві положення статті 7).

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

 

На даний час є чинною постанова Кабінету Міністрів України від 01.07.2002 № 912 «Про затвердження Переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування», яка не відповідає положенням статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії» в частині:

визначення переліку ДІВ, діяльність по використанню яких звільняється від ліцензування, органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної у сфері охорони здоров’я санітарного та епідемічного благополуччя населення відповідно до критеріїв, установлених Кабінетом Міністрів України.

Затвердження Кабінетом Міністрів України критеріїв звільнення від ліцензування діяльності з використання ДІВ відповідатиме вимогам статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії» та дозволить визначити Держатомрегулювання перелік ДІВ, діяльність по використанню яких звільняється від ліцензування, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної у сфері охорони здоров’я санітарного та епідемічного благополуччя населення (МОЗ) відповідно до цих критеріїв.

Такий підхід дозволить реалізувати принцип диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної ядерної та радіаційної небезпеки, пов’язаної з ними.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Прийняття регуляторного акта забезпечить об'єктивність органів державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки при оцінці рівня безпеки ДІВ та прийнятті рішень щодо можливості звільнення від ліцензування діяльності по використанню цих ДІВ.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Впровадження цього проекту дозволить:

реалізувати положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»;

зменшити регуляторний тиск на суб’єктів діяльності, що використовують ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки;

поліпшити ефективність ліцензування діяльності по використанню ДІВ, що мають високий рівень потенційної небезпеки шляхом економії часу та ресурсів на ліцензуванні діяльності по використанню ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки.

 

Очікується, що застосування цього регуляторного акта сприятиме поліпшенню радіаційної безпеки, оскільки дозволить зосередити зусилля фахівців Держатомрегулювання та його територіальних органів на оцінці безпеки тих ДІВ, поводження з якими може призвести до радіаційних аварій - опромінення людей і радіаційного забруднення довкілля.

Додаткові витрати в зв’язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

 

Обмеження строку дії постанови не передбачається, оскільки акт реалізує положення чинного законодавства України.

В той же час, необхідно відзначити, що регуляторний акт може переглядатись за результатами здійснення Держатомрегулювання та його територіальними органами ліцензування та державного нагляду за поводженням з ДІВ.

8. Показники результативності акта

 

З прийняттям цього регуляторного акта буде:

реалізовано положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»;

зменшено регуляторний тиск на суб’єктів діяльності, що використовують джерела іонізуючого випромінювання, що мають низький рівень потенційної небезпеки;

підвищено рівень радіаційної безпеки шляхом зосередження регулюючого контролю на об’єктах використання ДІВ з високим рівнем потенційної небезпеки;

 

Конкретні показники результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта не передбачається;

кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – приблизно 150 (кількість суб’єктів зростатиме за рахунок включення до «Переліку звільнення від ліцензування діяльності з використання ДІВ» нових ДІВ, що постачаються (виробляються) та відповідають критеріям звільнення);

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта: суб'єкти господарювання будуть економити кошти шляхом звільнення їх від процедури ліцензування в зв’язку з використанням ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки;

рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта: інформування здійснюватиметься шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання, письмових повідомлень зацікавлених установ та проведення “гарячої лінії” тощо.

 

 

9. Заходи щодо відстеження результативності акта

 

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання ним чинності за результатами аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують ліцензії на здійснення діяльності по використанню ДІВ.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності на підставі статистичних даних за результатами аналізу звітних документів ліцензіатів.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з його повторного відстеження на підставі статистичних даних за результатами здійснення дозвільної та наглядової діяльності.

 

 

Заступник Голови Держатомрегулювання О. Макаровська

«____» _______________ 2011 р.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux