Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 06 червня 2011 р.
Київ
АРВ
 

Аналіз впливу регуляторного акта

проекту постанови Кабінету Міністрів України

 «Про затвердження Порядку функціонування державної 
системи фізичного захисту»
 
 

1. Опис проблеми

Фізичний захист ядерних матеріалів, ядерних установок, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання (далі – фізичний захист) спрямований на захист інтересів національної безпеки, попередження та припинення диверсій, крадіжки або будь-якого іншого незаконного вилучення ядерного матеріалу, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, а також зміцнення режиму нерозповсюдження ядерної зброї.

Відповідно до статті 52 Закону України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання» однією з умов досягнення цілей фізичного захисту на державному рівні є створення, впровадження і підтримка державної системи фізичного захисту.

Також створення державної системи фізичного захисту випливає з вимог міжнародних угод, до яких приєдналася України, зокрема «Конвенції про фізичний захист ядерного матеріалу», яку ратифіковано Постановою Верховної Ради України № 3182 від 05.05.1993 та Поправки до Конвенції про фізичний захист, яку ратифіковано Законом України № 356-VI від 03.09.2008.

Порядок функціонування державної системи фізичного захисту (далі ДСФЗ)

визначає принципи функціонування системи, об’єкти ДСФЗ, функції її суб’єктів, порядок їх взаємодії при виконанні завдань системи, а також порядок взаємодії з іншими державними системами.

У запропонованому акті враховано практичний досвід зацікавлених органів та організацій, які відповідно до законодавства і своїх повноважень здійснюють скоординовану діяльність, спрямовану на досягнення цілей фізичного захисту.

Чинне регулювання не в достатній мірі забезпечує розв’язання проблеми, оскільки у законодавстві чітко не визначено функції суб’єктів ДСФЗ, порядок їх взаємодії при виконанні завдань системи, а також порядок взаємодії з іншими державними системами. 
 

2. Цілі державного регулювання

Метою прийняття акта є  затвердження Порядку функціонування державної системи фізичного захисту. 

Порядок визначає принципи функціонування системи, об’єкти ДСФЗ, функції її суб’єктів, порядок їх взаємодії при виконанні завдань системи, а також порядок взаємодії з іншими державними системами. Крім того, Порядком функціонування державної системи фізичного захисту передбачається функціонування ДСФЗ в різних режимах: нормального функціонування; підвищеної готовності; у кризовій ситуації; відновлення нормального функціонування, встановлюється порядок введення в дію цих режимів.

 

3. Опис альтернатив запропонованому акту

 

Альтернативою запропонованому регуляторному акту може бути невтручання, тобто не вживати жодних заходів для вирішення проблемних питань. Залишити питання регулювання без втручання не можливо, оскільки це призведе до негативних наслідків, зокрема, загрозі національній безпеці України.

На підставі зазначеного, єдиною прийнятною альтернативою є затвердження Порядку функціонування державної системи фізичного захисту .

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв‘язання проблеми, і відповідні заходи

Ціль регулювання досягається шляхом затвердження Порядку, який передбачає, скоординовану діяльність органів державної влади та ліцензіатів, спрямовану на досягнення цілей фізичного захисту:

на державному рівні;

конкретних ядерної установки, об’єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, інших джерел іонізуючого випромінювання;

конкретних перевезень ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Реалізація акта дозволить забезпечити ефективну взаємодію між суб’єктами ДСФЗ, визначивши їх повноваження при виконанні завдань системи фізичного захисту.

Не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта. Із прийняттям регуляторного акта механізми впливу на юридичних осіб залишаються незмінними, перешкоди та негативні наслідки щодо впровадження та виконання ними вимог регуляторного акта відсутні.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

Позитивні соціально-економічні наслідки прийняття даної постанови пов’язані зі створенням умов для:

підвищення рівня національної безпеки України;

забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів ДСФЗ, при виконанні завдань системи, а також порядок взаємодії з іншими державними системами;

відсутність зауважень МАГАТЕ щодо порушення вимог міжнародних конвенцій та інших актів.

Неухильне виконання положень цього нормативно-правового акту сприятиме мінімізації можливості здійснення диверсії щодо ядерних установок та ядерних матеріалів, крадіжки чи іншого несанкціонованого вилучення ядерних та інших радіоактивних матеріалів, а також зміцненню режиму нерозповсюдження ядерної зброї

Можлива вигода: розподіл повноважень між державними органами – суб’єктами ДСФЗ дозволить уникнути дублювання функцій у процесі здійснення діяльності із забезпечення фізичного захисту та раціонально використовувати бюджетні кошти, що виділяються на утримання центральних органів виконавчої влади – суб’єктів ДСФЗ та фізичний захист.

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Обмеження строку дії постанови не передбачається, оскільки акт реалізує положення чинного законодавства України.

 

8. Показники результативності акта

З прийняттям цього регуляторного акта:

- буде скоординовано діяльність, спрямовану на досягнення цілей фізичного захисту, між суб’єктами державної системи фізичного захисту;

- будуть визначені об’єкти державної системи фізичного захисту;

- будуть чітко сформульовані основні принципи функціонування державної системи фізичного захисту.

Конкретні показники результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта – не передбачається;

кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – понад 2000: спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері державного регулювання фізичного захисту; центральні органи виконавчої влади, які здійснюють державне управління, та Національна академія наук України щодо фізичного захисту; Служба безпеки України; внутрішні війська Міністерства внутрішніх справ України; інші центральні та місцеві органи виконавчої влади; а також ліцензіати, які беруть участь у забезпеченні фізичного захисту у межах своїх повноважень, визначених Законом України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання» та іншими актами законодавства.

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта: інформування здійснюватиметься шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання України та проведення “гарячої лінії” тощо.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання ним чинності за результатами аналізу щорічних звітів з питань фізичного захисту суб’єктів ДСФЗ.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються один раз кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з дня його повторного відстеження.

 
 

Перший заступник Голови –

Головний державний інспектор

з ядерної радіаційної безпеки України М.Х. Гашев

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux