Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 28 травня 2010 р.
Київ
АРВ

Аналіз впливу регуляторного акта –

проекту постанови Кабінету Міністрів України

«Про затвердження критеріїв звільнення діяльності

по використанню джерел іонізуючого випромінювання від ліцензування і визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України»

 

1. Опис проблеми

Відповідно до вимог статті 26 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» використання джерел іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ) на території України базується на дозвільному принципі. Згідно зі статтею  28 цього Закону, діяльність у сфері використання ядерної енергії провадиться на підставі ліцензій відповідно до Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії".

Статтею 5 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» проголошено принцип диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної ядерної та радіаційної небезпеки, пов’язаної з ними.

На виконання вимог статті 7 цього Закону регуляторним актом пропонується затвердити критерії звільнення від ліцензування діяльності з використання ДІВ.

Регуляторний акт розроблено із застосуванням принципу диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної ядерної та радіаційної небезпеки, пов’язаної з ними.

2. Цілі державного регулювання

Метою розробки проекту є зменшення регуляторного тиску на користувачів ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки. Це буде реалізовано за рахунок встановлення критеріїв звільнення від ліцензування з метою формування переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування.

Прийняття цього проекту має розширити коло користувачів ДІВ, діяльність з використання яких буде звільнена від ліцензування.

 

3. Опис альтернатив запропонованому акту

Проект не має інших альтернатив досягнення зазначених цілей, оскільки реалізує положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» в частині установлення Кабінетом Міністрів України критеріїв звільнення від ліцензування діяльності з використання ДІВ.

Це дозволить реалізувати принцип застосування диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної радіаційної небезпеки, пов’язаної з ними.

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

На даний час є чинною постанова Кабінету Міністрів України від 01.07.2002 № 912 «Про затвердження Переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування», яка суперечить статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії» в частині:

 

 

 

визначення переліку ДІВ, діяльність по використанню яких звільняється від ліцензування, органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної у сфері охорони здоров’я санітарного та епідемічного благополуччя населення відповідно до критеріїв, установлених Кабінетом Міністрів України.

Механізм, який забезпечить розв’язання цієї проблеми, є установлення Кабінетом Міністрів України критеріїв звільнення від ліцензування діяльності з використання ДІВ. Це дозволить Держатомрегулювання сформувати та затвердити (за погодженням з МОЗ) перелік ДІВ, діяльність по використанню яких звільняється від ліцензування.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта забезпечить об'єктивність органів державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки при оцінці рівня безпеки ДІВ та прийнятті рішень щодо можливості звільнення від ліцензування діяльності з використання цих ДІВ.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

Впровадження цього проекту дозволить:

реалізувати положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії»;

зменшити регуляторний тиск на суб’єктів діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання з низьким рівнем потенційної небезпеки;

поліпшити ефективність ліцензування діяльності з використання ДІВ, що мають високий рівень потенційної небезпеки шляхом економії часу та ресурсів на ліцензуванні діяльності з використання ДІВ з низьким рівнем потенційної небезпеки.

Очікується, що застосування цього регуляторного акта сприятиме підвищенню ядерної та радіаційної безпеки, оскільки дозволить зосередити зусилля фахівців Держатомрегулювання та його територіальних органів на оцінці безпеки тих ДІВ, поводження з якими може призвести до радіаційних аварій - опромінення людей і радіаційного забруднення довкілля.

Додаткові витрати в зв’язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

Обмеження строку дії постанови не передбачається, оскільки акт реалізує положення чинного законодавства України.

В той же час, необхідно відзначити, що регуляторний акт може переглядатись за результатами здійснення Держатомрегулювання та його територіальними органами державного нагляду за поводженням з ДІВ.

 

8. Показники результативності акта

З прийняттям цього регуляторного акта буде:

зменшено регуляторний тиск на суб’єктів діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання, що мають низький рівень потенційної небезпеки;

досягнуто високого рівня радіаційної безпеки шляхом зосередження регулюючого контролю на більш радіаційно-небезпечних об’єктах;

реалізовано положення статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії».

 

9. Заходи щодо відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання ним чинності за результатами аналізу документів суб’єктів діяльності, які отримують ліцензії з використання ДІВ у Держатомрегулювання.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності на підставі статистичних даних за результатами аналізу звітних документів ліцензіатів.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з дня його повторного відстеження на підставі статистичних даних за результатами здійснення дозвільної та наглядової діяльності.

 

 

Заступник Голови Держатомрегулювання О. Макаровська

«____» _______________ 2010 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux