Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
Laguta, від 24 травня 2007 р.
Київ
Аналіз впливу регуляторного актупроекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Технічного регламенту джерел іонізуючого випромінювання ”

Аналіз впливу регуляторного акту

проекту постанови Кабінету Міністрів України 

“Про затвердження Технічного регламенту джерел іонізуючого випромінювання ”

 

1. Опис проблеми

Джерела іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ) в Україні застосовуються в багатьох процесах, які важливі для забезпечення життєдіяльності людини в промисловості, медицині, науково-дослідній роботі, навчанні та інших галузях, тому їх конструкція має відповідати встановленим вимогам, а застосування ДІВ потребує виконання системи заходів безпеки, збереженості ДІВ, спрямованих на радіаційний захист персоналу, населення та навколишнього природного середовища. 

Регуляторний акт розроблений відповідно до вимог статті 19 Закону України від 01 грудня 2005 року № 3164-ІV “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності” та доручення Кабінету Міністрів України від 22.04.2006 № 54539/35/1-05 щодо безумовного виконання рішення Верховної Ради України стосовно забезпечення розроблення технічних регламентів. 

У запропонованому акті встановлюються вимоги щодо джерел іонізуючого випромінювання, правил маркування і введення в обіг, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності, здійснення і оформлення процедур підтвердження та (або) декларування відповідності.

Впровадження Технічного регламенту обумовить технічне врегулювання важливого аспекту безпеки поводження з джерелами іонізуючого випромінювання.

 

2. Цілі державного регулювання

Метою прийняття акта є:

 - визначення технічних вимог до джерел іонізуючого випромінювання, дотримання яких є обов'язковим для введення ДІВ в обіг, процедури оцінки відповідності, що використовуються для перевірки відповідності ДІВ технічним  вимогам, а також вимоги до маркування ДІВ; 

 - адаптація нормативно-правових актів України щодо ДІВ до вимог нормативно - правових актів Європейського Союзу.

Запровадження Технічного регламенту забезпечить високий рівень охорони праці і промислової безпеки на підприємствах та створення умов щодо підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі, спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій, а також зменшення втручання з боку державних органів контролю у виробничу діяльність суб’єктів господарювання.

 

3. Опис альтернатив запропонованому акту

 Регуляторний акт розроблений на виконання вимог статті 19 Закону України від 01 грудня 2005 року № 3164-ІV “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності” та доручення Кабінету Міністрів України від 22.04.2006 № 54539/35/1-05 щодо безумовного виконання рішення Верховної Ради України стосовно забезпечення розроблення технічних регламентів. 

 В звязку з цим альтернатив запропонованому регуляторному акту в рамках чинного правового поля немає. 

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв‘язання проблеми, і відповідні заходи

Ціль регулювання досягається шляхом встановлення вимог до ДІВ, правил маркування і введення їх в обіг, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності та здійснення і оформлення процедур підтвердження відповідності цим вимогам.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей 

у разі прийняття регуляторного акта

 Удосконалення нормативно-правової бази у сфері поводження з ДІВ зумовить забезпечення встановленого рівня безпеки відносно окремих осіб, суспільства та навколишнього природного середовища, необхідного рівня системи якості при виробництві та використанні ДІВ, використання сучасних досягнень науки і техніки. Встановлені Технічним регламентом вимоги оптимізовано з урахуванням міжнародного досвіду у сфері поводження з ДІВ. Категорії ДІВ в Технічному регламенті відповідають міжнародним категоріям ДІВ, що наведені в документі МАГАТЕ “Категорізації радіоактивних джерел” – Відень: МАГАТЕ, 2005. No. RS-G-1.9 (Categorization of radioactive sources). 

Не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

 Позитивні соціально-економічні наслідки прийняття даної постанови пов’язані зі створенням умов для: 

 підвищення рівня безпеки ДІВ та запобігання негативного впливу діяльності у сфері використання ядерної енергії і належного рівня захисту людини та навколишнього природного середовища;

 підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі;

спрощення процедури взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій;

зменшення втручання з боку державних органів контролю у виробничу діяльність суб’єктів господарювання. 

Можлива вигода – економія коштів на здійсненні сертифікаційних процедур (за рахунок їх спрощення, деталізації тощо), які можуть бути витрачені на підвищення рівня безпеки, усунення порушень законодавства, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки. 

 

7. Показники результативності акта

З прийняттям цього акта: 

будуть встановлені регулюючі вимоги щодо виробництва, використання ДІВ, правил маркування і введення в обіг, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності та здійснення процедур підтвердження відповідності; 

забезпечується запобігання негативному впливу діяльності у сфері використання ядерної енергії і належний рівень захисту людини та навколишнього природного середовища.

 

  Конкретні показники результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта – не передбачається;

кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – приблизно 1500. Передбачається збільшення кількості суб’єктів господарювання в зв’язку з спрощенням процедури взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та відповідності її міжнародним вимогам;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта: суб'єкти господарювання будуть економити кошти і час за рахунок того, що процедури оцінки відповідності, яку вони здійснювали і раніше, будуть спрощені та до них надані детальні коментарі; 

рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта: інформування здійснюватиметься шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання та проведення “гарячої лінії” тощо.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання ним чинності за результатами аналізу статистичних даних за документами з оцінки відповідності. 

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюється один раз кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з дня його повторного відстеження.

 

 

Голова

 

Держатомрегулювання України  О. А. Миколайчук  

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux