Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 14 січня 2015 р.
Київ
аналіз впливу регуляторного акту

Аналіз впливу регуляторного акта –

проекту наказу Державної інспекції ядерного регулювання України

«Про затвердження Форм реєстраційних карток джерел іонізуючого випромінювання»

1.     Опис проблеми

На даний час є чинною Форма реєстраційної картки на джерело іонізуючого випромінювання, затверджена наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства охорони здоров’я України від 18.01.2000 № 15/7, зареєстрованим в Мін’юсті України 16.03.2000 за № 171/4392.

Відповідно до листа Міністерства юстиції України від 25.07.2014 № 10.1-19/16, цей наказ внесений до переліку нормативно-правових актів, зареєстрованих в Мін’юсті України, що підлягають перегляду та приведенню у відповідність до Конституції та законодавства України (1993-2012 року).

Відповідно до пункту 4 (підпункт 24) Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 363, Держатомрегулювання, відповідно до покладених на нього завдань, реєструє джерела іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ).

Відповідно до пункту 5 «Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.1997 № 847 форма реєстраційної картки розробляється та затверджується Держатомрегулювання.

Тому, Держатомрегулювання підготовлено проект нових Форм реєстраційних карток джерел іонізуючого випромінювання, приведених у відповідність до вимог чинного законодавства України та з урахуванням 10-ої практики реєстрації ДІВ та міжнародних вимог з цих питань

Передбачається одночасне подання на державну реєстрацію цього регуляторного акту та наказу Мінприроди «Про втрату чинності наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства охорони здоров’я України від 18.01.2000 № 15/7, зареєстрованого в Мін’юсті України 16.03.2000 за № 171/4392».

 

2. Цілі державного регулювання

Ціллю прийняття регуляторного акту є забезпечення функціонування єдиної державної системи обліку і контролю джерел іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ), діяльність з якими не звільняється від регулюючого контролю і які вироблені на території України або ввезені чи вивезені через державний кордон.

Завданням регуляторного акту є зменшення регуляторного тиску на користувачів ДІВ шляхом спрощенням форм реєстраційних карток.

Основним завданням Регістру є забезпечення державного обліку ДІВ шляхом їх державної реєстрації, що є одним із засобів реалізації державних гарантій з радіаційного захисту людини на території України та дотримання міжнародних режимів безпеки забезпечення ефективної боротьби з незаконним обігом та посилення фізичного захисту ДІВ.

 

3.Опис альтернатив запропонованому акту

Альтернативною пропозицією регуляторного акту є залишення без змін (чинним) наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та Міністерства охорони здоров’я України від 18.01.2000 № 15/7, зареєстрований в Мін’юсті України 16.03.2000 за № 171/4392.

В цьому випадку, цей регуляторний акт буде суперечити чинному законодавству з огляду на те, що до функцій Мінприроди та Мінпромполітики не відносяться питання розробки та затвердження форм реєстраційних карток ДІВ.

Така ситуація негативно вплине на суб’єктів діяльності з використання та виробництво ДІВ з огляду на те, що їм і надалі необхідно буде заповнювати складні та об’ємні за обсягом реєстраційні форми.

 

4.Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Держатомрегулювання, використовуючи вітчизняний досвід та кращу світову практику, закріплену в стандартах МАГАТЕ, визначає форми реєстраційних карток ДІВ.

Проектом регуляторного акту пропонується встановити форми реєстраційних карток на радіонуклідні джерела, генеруючі пристрої та набори для радіонуклідних зразкових джерел.

 

5.Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття регуляторного акту забезпечить оптимізацію процедури державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання шляхом спрощення форм реєстраційних карток.

Таким чином, мета розробки цього нормативного акту буде досягнута в повній мірі. Зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього регуляторного акту не виявлено.

Регістр створений для підтримки державного регулювання в сфері використання ядерної енергії шляхом забезпечення обліку ДІВ та контролю за їх місцезнаходженням та переміщенням ДІВ, проведенням аналізу їх кількісного і якісного складу, прогнозування їх накопичення, обсягів обслуговування, потреби у виробничих підприємств - виробників ДІВ та спеціалізованих підприємств по поводженню з радіоактивними відходами.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акту

Впровадження регуляторного акту:

дозволить спростити процедуру державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання, при цьому забезпечити ефективне функціонування та актуалізацію необхідної інформації в Державному регістрі ДІВ;

забезпечить виконання Держатомрегулювання своїх повноважень в повній мірі відповідно до Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 363 (пункт 4 Положення).

Додаткові витрати з державного бюджету у зв’язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.

Аналіз витрат та вигод, повязаних з прийняттям регуляторного акту:

Об`єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Забезпечення функціонування Державного регістру ДІВ

Не передбачаються

Населення

Забезпечення радіаційного захисту населення та довкілля шляхом ведення державного обліку та контролю ДІВ, попередження випадків їх незаконного використання

Не передбачаються

Субєкти діяльності (ліцензіати)

Економія часу та ресурсів за рахунок заповнення коротких та чітких форм реєстраційних карток

Відповідно до пункту 42 Порядку державної реєстрації ДІВ (постанова КМУ

від 16.11.2000

N 1718)

Держатомрегулювання

Економія часу та ресурсів за рахунок отримання від суб’єктів чіткої інформації про ДІВ для забезпечення їх реєстрації

Не передбачаються

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту

Строк дії регуляторного акту не обмежений.

8. Визначення показників результативності регуляторного акту

Прийняття регуляторного акту відповідатиме реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії.

Прогнозні показники такі:

додаткових надходжень чи витрат з державного та місцевих бюджетів, пов’язаних із дією акту, не передбачається;

дія регуляторного акту поширюється більше як на 4 000 суб’єктів, що здійснюють діяльність з використання ДІВ;

витрати суб’єктів діяльності для забезпечення державної реєстрації ДІВ залишаються без змін: для радіонуклідних ДІВ у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму, а за реєстрацію генераторів випромінювання - у розмірі 0,07 зазначеного прожиткового мінімуму). Однак, субєкти діяльності будуть економити час та ресурси при заповненні форм реєстраційних карток за рахунок їх суттєвого спрощення;

рівень поінформованості суб’єктів окремих видів діяльності в сфері використання ядерної енергії з основних положень регуляторного акту – вище середнього.

Проект наказу оприлюднено на офіційному сайті Держатомрегулювання www.snrc.gov.ua у розділі для громадського обговорення.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту

Базове відстеження результативності здійснюватиметься за календарний рік до дати набрання чинності цього регуляторного акту.

Повторне відстеження результативності регуляторного акту здійснюється до закінчення двох років після набрання ним чинності шляхом здійснення моніторингу після прийняття запропонованої норми.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акту здійснюється через кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів із повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, повязаних із застосуванням цього регуляторного акту, буде забезпечено внесення відповідних змін у встановленому законодавством порядку.

 

 

Заступник Голови Державної інспекції

ядерного регулювання України О. Макаровська

«____» _________________2015

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux