Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Проєкти нормативно-правових актів
від 10 жовтня 2008 р.
Київ
Аналіз впливу регуляторного акта “Про затвердження форми дозволу на здійснення міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів та форми заяви про видачу дозволу на перевезення радіоактивних матеріалів”

Аналіз впливу регуляторного акта

 “Про затвердження форми дозволу на здійснення міжнародних

перевезень радіоактивних матеріалів та форми заяви про видачу

дозволу на перевезення радіоактивних матеріалів


1. Опис проблеми

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007 № 1196 “Деякі питання перевезення радіоактивних матеріалів” затверджений Порядок видачі дозволу на здійснення міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів (далі – Порядок), який установлює порядок та процедуру надання дозволів на здійснення міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів (далі – дозвіл), але не містить вимог до форми та змісту дозволу і заяви про видачу дозволу на перевезення радіоактивних матеріалів (далі – заява). У пунктах 5 та 10 Порядку зазначено, що форма заяви та дозволу встановлюється Держатомрегулюванням.

Відсутність на сьогодні чітких вимог до форми і змісту дозволу та до форми і змісту заяви справляє негативний вплив на суб’єктів господарювання, які здійснюють міжнародні перевезення радіоактивних матеріалів, та працівників Держатомрегулювання, що розглядають заяви та готують проекти дозволів.

Негативний вплив полягає в тому, що суб’єктам господарювання важко зрозуміти при складанні заяви, які дані необхідно надавати в заяві. Цю проблему не можна вирішити за допомогою чинних регуляторних актів, оскільки в існуючих нормативно-правових актах немає вимог до форми та змісту зазначених вище документів.


2. Цілі державного регулювання

Метою прийняття цього наказу є удосконалення законодавства в галузі перевезення радіоактивних матеріалів.

Головне завдання, яке вирішувалось під час розробки наказу, полягало у розробці форми та змісту дозволу і заяви.

У зв’язку з чіткою регламентацією форми та змісту заяви буде виключена можливість прийняття необґрунтованих вимог регулюючого органу щодо надання суб’єктом господарювання даних, які не вимагаються для отримання дозволу.


3. Опис альтернатив запропонованому акту

Альтернативою запропонованому НПА може бути:

Залишити без змін існуюче на сьогодні положення, що не може бути прийнятним, оскільки в цьому випадку залишиться неврегульованим питання, за якою формою і з якими даними заявник повинен подавати заяву, а також якої форми та з яким змістом повинен видаватися дозвіл Держатомрегулювання. Крім того, Порядком визначено, що форми заяви та дозволу встановлює Держатомрегулювання.

Прийняте рішення про розробку нового НПА “Про затвердження форми дозволу на здійснення міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів та форми заяви про видачу дозволу на перевезення радіоактивних матеріалів” є способом вирішення проблем, що виникли на сьогодні під час подання суб’єктами господарювання заяви, розгляду заяви та оформлення дозволу Держатомрегулюванням.


4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Мета регулювання досягається шляхом розроблення НПА “Про затвердження форми дозволу на здійснення міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів та форми заяви про видачу дозволу на перевезення радіоактивних матеріалів”, установлення чітко регламентованих вимог до форми і змісту дозволу та заяви.

У проекті НПА встановлені вимоги до змісту заяви, до форми та змісту дозволу.


5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Установлені форми та зміст заяви і дозволу оптимізовано з урахуванням набутого досвіду при розгляді заяв та при підготовці проектів дозволів.

Виконання вимог цього НПА суб’єктами господарювання не викличе ускладнень та не потребуватиме додаткових затрат коштів і часу в порівнянні з існуючою на сьогодні ситуацією.

Чітке визначення вимог до змісту заяви дозволить суб’єктам господарювання зменшити затрати часу на підготовку заяви, уникнути зайвих консультацій з приводу інформації, яку необхідно зазначати в заяві для отримання дозволу, а також дозволить працівникам Держатомрегулювання, які проводять розгляд заяв та документів, наданих суб’єктами господарювання для отримання дозволу, приймати обґрунтоване рішення щодо видачі дозволу.

Чіткі вимоги до форми за змісту дозволу дозволять працівникам Держатомрегулювання затрачати менше часу на оформлення дозволу; суб’єктам господарювання, які отримують дозвіл, та організаціям, до яких надається дозвіл, надасть упевненості, що дозвіл виданий згідно з вимогами чинного законодавства.

Таким чином, не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта.


6. Очікувані результати прийняття акта

Цей НПА буде застосовуватись суб’єктами діяльності у сфері використання ядерної енергії, зокрема при здійсненні міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів, та спеціалістами Держатомрегулювання України, які розглядають заяви.


Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Унормування з чинним законодавством. Забезпечення безпеки під час міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів.


Відсутні

Населення

Забезпечення безпеки населення, персоналу, навколишнього природного середовища під час міжнародних перевезень радіоактивних матеріалів.

Відсутні

Суб’єкти господарювання

Економія коштів та часу суб'єктів підприємницької діяльності під час підготовки заяви, оскільки в НПА чітко визначені вимоги до форми та змісту заяви.

Додаткові витрати у зв’язку з упровадженням цього НПА не передбачаються.


7. Запропонований строк дії акта

Оскільки Порядок, який установлює порядок та процедуру надання дозволів, має необмежений термін дії, пропонується встановити строк дії НПА – постійний.

 

8. Показники результативності акта

 З прийняттям цього регуляторного акта:

- будуть установлені конкретні вимоги щодо форми і змісту дозволу та заяви;

- буде забезпечене запобігання негативному впливу діяльності при міжнародному перевезенні радіоактивних матеріалів та належний рівень захисту людини і навколишнього природного середовища;

Обов’язкові показники результативності регуляторного акта відповідно до вимог пункту 10 Методики проведення аналізу впливу

регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308:

- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта – відсутні, оскільки у пункті 10 Порядку зазначено, що плата за видачу дозволу не стягується.

- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – суб'єкти господарювання, які подають заяви. На 01.07.2008 19 суб’єктів господарювання одержували дозволи;

- розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта – не збільшаться у порівнянні з коштами і часом, що витрачаються суб’єктами господарювання на сьогодні, а навпаки, у деяких випадках можуть зменшитися у зв’язку з більш чітким урегулюванням у цьому НПА вимог до змісту і форми заяви, у зв’язку з чим суб’єктам господарювання не потрібно буде затрачати час на консультації з приводу інформації, яку необхідно зазначати в заяві, та на доопрацьовування заяви;

- рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – середня, оскільки інформація розміщена на веб-сайті Держатомрегулювання.

Інший показник результативності регуляторного акта:

- кількість заяв, наданих суб’єктами діяльності з перевезення радіоактивних матеріалів для отримання дозволу, під час розгляду яких виявлено неточності або недостатність для отримання дозволу інформації. Про це Держатомрегулювання повідомляє заявникові відповідно до пункту 6 Порядку. Це вказуватиме на те, що в НПА нечітко або незрозуміло викладені вимоги до форми та змісту заяви.


9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Базове відстеження результативності акта буде здійснене до набрання ним чинності шляхом аналізу статистичних даних з кількості поданих заяв, кількості повідомлень суб’єктам діяльності з перевезення радіоактивних матеріалів про відсутність у заяві необхідної інформації, або про її недостатність.

Повторне відстеження регуляторного акта буде здійснене через рік після набрання ним чинності шляхом аналізу статистичних даних з кількості поданих заяв, кількості повідомлень суб’єктам діяльності з перевезення радіоактивних матеріалів про відсутність у заяві необхідної інформації, або про її недостатність.

Періодичне відстеження результативності акта буде здійснюватися один раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, шляхом порівняння статистичних даних з кількості поданих заяв, кількості повідомлень суб’єктам діяльності з перевезення радіоактивних матеріалів про відсутність у заяві необхідної інформації, або про її недостатність


Заступник Голови – Головний

державний інспектор з ядерної та радіаційної безпеки України М.Х. Гашев

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux