Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 23 квітня 2015 р.
Київ
аналіз регуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Державної інспекції ядерного регулювання України

«Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов)

провадження діяльності з переробки уранових руд»

 

1.Опис проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Відповідно до листа Мін’юсту України від 25.07.2014 № 10.1-19/16 наказ Мінприроди від 20.03.2001 № 110 «Про затвердження Умов та правил провадження діяльності з переробки уранових руд» внесений до переліку нормативно-правових актів, зареєстрованих в Мін’юсті України, що підлягають перегляду та приведенню у відповідність до Конституції та законодавства України (1993-2012 року) та відповідно до статей 8 та 24 Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”.

Здійснення Держатомрегулювання функцій щодо затвердження вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності у сфері використання ядерної енергії передбачено у підпункті 7 пункту 4 Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 363 (далі – Положення).

Здійснення Держатомрегулювання функцій щодо ліцензування діяльності з переробки уранових руд передбачено у підпункті 14 пункту 4 Положення.

З метою забезпечення виконання вищевказаних функцій та необхідності впорядкування організаційно-правового механізму реалізації законодавства у сфері використання ядерної енергії Держатомрегулюванням розроблено проект наказу «Про затвердження Вимог та умов безпеки (ліцензійних умов) провадження діяльності з переробки уранових руд».

Проектом наказу передбачено внесення окремих вимог до суб’єктів діяльності та ліцензіатів, які проваджують або мають намір провадити діяльність з переробки уранових руд, в частині її припинення. Внесення цих вимог пов’язано із необхідністю конкретизації вимог Закону України «Про видобування та переробку уранових руд» в частині особливостей припинення діяльності уранових об’єктів безпеки, з врахуванням результатів нормотворчої діяльності Держатомрегулювання, державного нагляду та рекомендацій МАГАТЕ.

 

Цей проект наказу набирає чинності з дня офіційної публікації наказу про втрату чинності наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 20 березня 2001 р. № 110 “Про затвердження Умов та правил провадження діяльності з переробки уранових руд”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 квітня 2001 р. за № 300/5491.

 

2.Визначення цілей державного регулювання

Метою прийняття регуляторного акту є впорядкування організаційно-правового механізму реалізації законодавства у сфері використання ядерної енергії, визначення вимог до безпеки діяльності з переробки уранових руд, в тому числі під час її припинення, та умов безпечного провадження діяльності та її припинення.

 

3.  Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей та аргументи щодо переваги обраного способу

Альтернативних способів досягнення встановлених цілей не має в зв’язку з втратою чинності наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 20 березня 2001 р. № 110 “Про затвердження Умов та правил провадження діяльності з переробки уранових руд”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 квітня 2001 р. за № 300/5491.

Залишити це питання без втручання, не розглядається як альтернатива, оскільки Держатомрегулювання є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері безпеки використання ядерної енергії відповідно Положення.

 

4. Опис механізмів, які пропонується застосувати для розв'язання

Держатомрегулювання, використовуючи вітчизняний досвід в частині здійснення регулюючого контролю та кращу світову практику, закріплену в стандартах МАГАТЕ, визначає перелік організаційно-технічних та інших спеціальних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження діяльності з переробки уранових руд.

Також проектом визначено умови провадження діяльності з переробки уранових руд та її безпечного припинення.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Виконання суб’єктом діяльності у сфері використання ядерної енергії вимог та умов провадження діяльності з переробки уранових руд є фактором, який безпосередньо позитивно впливає на стан радіаційної безпеки в Україні.

Таким чином, мета розробки цього нормативного акта буде досягнута в повній мірі. Зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього регуляторного акту не виявлено.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Впровадження регуляторного акту:

дозволить впорядкувати організаційно-правовий механізм реалізації законодавства у сфері використання ядерної енергії;

забезпечить приведення окремих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії у відповідність до основних стандартів безпеки (МАГАТЕ та ЄС), сприятиме підвищенню рівня радіаційної безпеки під час провадження діяльності з переробки уранових руд та її припинення;

забезпечить в повній мірі виконання Держатомрегулювання України своїх повноважень відповідно до Положення.

Додаткові витрати з державного бюджету у зв’язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.

 

Аналіз витрат та вигод, пов’язаних з прийняттям регуляторного акту:

Об`єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Впорядкування нормативно-правових актів та системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки

Не передбачаються

Населення

Забезпечення радіаційного захисту населення та навколишнього природного середовища шляхом додержання суб’єктами діяльності, які проваджують діяльність з переробки уранових руд вимог та умов провадження цієї діяльності

Відповідно до вимог ст. 32 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та ст. 11 Закону України «Про видобування і переробку уранових руд»

Суб’єкти окремих видів діяльності в сфері використання ядерної енергії

 

Підтримання належного рівня радіаційної безпеки переробного уранового об’єкта та радіаційного захисту персоналу шляхом дотримання вимог та умов провадження діяльності з переробки уранових руд

Відповідно до вимог ст. 32 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та ст. 11 та ст. 14 Закону України «Про видобування і переробку уранових руд»

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акту не обмежений.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта відповідатиме реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії.

 

Прогнозні показники такі:

додаткових надходжень чи витрат з державного та місцевих бюджетів, пов’язаних із дією акта, не передбачається;

дія регуляторного акту поширюється на одного суб’єкта діяльності, який проваджує діяльність з переробки уранових руд (визначено в статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії») та одного суб’єкта діяльності який проваджує діяльність з переробки уранових руд в частині її припинення;

витрати суб’єктів діяльності відповідно до вимог ст. 32 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та ст. 11 та ст. 14 Закону України «Про видобування і переробку уранових руд» рівень поінформованості суб’єктів окремих видів діяльності в сфері використання ядерної енергії з основних положень регуляторного акту – високий, оскільки проект регуляторного акту оприлюднено на офіційному сайті Держатомрегулювання України www.snrc.gov.ua у розділі для громадського обговорення та Держатомрегулювання в межах компетенції, буде надавати необхідні роз’яснення щодо застосування норм регуляторного акта.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності здійснюватиметься за календарний рік до дати набрання чинності цього регуляторного акту.

Повторне відстеження результативності регуляторного акту здійснюється до закінчення двох років після набрання ним чинності шляхом здійснення моніторингу після прийняття запропонованої норми.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акту здійснюється через кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів із повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, пов’язаних із застосуванням цього регуляторного акта, буде забезпечено внесення відповідних змін у встановленому законодавством порядку.

 

Заступник Голови Державної інспекції

ядерного регулювання України Т. Кілочицька

 

«___» __________ 2015 р.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux