Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 13 листопада 2006 р.
Київ
Аналіз регуляторного впливу

Аналіз впливу регуляторного акта

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Технічного регламенту щодо контейнерів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів"

 

1. Опис проблеми

Контейнери для зберігання та захоронення радіоактивних відходів є елементами системи поводження з радіоактивними відходами і мають запобігати негативному впливу радіоактивних відходів на людину та навколишнє природне середовище.

У запропонованому акті встановлюються вимоги щодо проектування, виробництва та експлуатації контейнерів, правил маркування і введення в обіг, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності, здійснення і оформлення процедур підтвердження та(або) декларування відповідності.

Заходами з впровадження Технічного регламенту встановлюються зміст заходів із впровадження, терміни їх виконання та визначаються відповідальні центральні органи виконавчої влади.

Впровадження Технічного регламенту обумовить технічне врегулювання важливого аспекту безпеки поводження з радіоактивними відходами.

 

2. Цілі державного регулювання

Метою прийняття акта є:

визначення технічних вимог до контейнерів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів, дотримання яких є обов'язковим для введення контейнерів в обіг, процедури оцінки відповідності, що використовуються для перевірки відповідності контейнерів технічним вимогам, а також вимоги до пакування та маркування контейнерів;

адаптація нормативно-правових актів України щодо контейнерів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів до вимог нормативно-правових актів держав-членів Європейського Союзу.

Запровадження Технічного регламенту забезпечить високий рівень охорони праці і промислової безпеки на підприємствах та створення умов щодо підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі, спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій, а також зменшення втручання з боку державних органів контролю у виробничу діяльність суб´єктів господарювання.

 

3. Опис альтернатив запропонованому акту

Альтернативою запропонованому регуляторному акту може бути відміна Законів України "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності", "Про стандартизацію", "Про підтвердження відповідності", "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", постанови Кабінету Міністрів України від 07.10.2003 № 1585 "Про затвердження Технічного регламенту модулів оцінки відповідності та вимог щодо маркування національним знаком відповідності, які застосовуються в технічних регламентах з підтвердження відповідності" і повернення до "радянської" системи сертифікації, що призведе до негативних наслідків, зокрема, до посилення тиску на суб´єктів господарювання.

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв‘язання проблеми, і відповідні заходи

Ціль регулювання досягається шляхом встановлення вимог до проектування, виробництва та експлуатації контейнерів, до правил маркування і введення в обіг, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності та здійснення і оформлення процедур підтвердження та (або) декларування відповідності цим вимогам.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей 

у разі прийняття регуляторного акта


Удосконалення нормативно-правової бази у сфері поводження з радіоактивними відходами зумовить забезпечення встановленого рівня безпеки відносно окремих осіб, суспільства та навколишнього природного середовища, використання сучасних досягнень науки і техніки, необхідного рівня системи якості при проектуванні, виробництві та експлуатації контейнерів для зберігання та захоронення радіоактивних відходів.

Не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

Позитивні соціально-економічні наслідки прийняття даної постанови пов´язані зі створенням умов для:

підвищення рівня безпеки об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, та запобігання негативного впливу діяльності у сфері використання ядерної енергії і належного рівня захисту людини та навколишнього природного середовища;

підвищення конкурентоспроможності продукції вітчизняного виробництва через ідентичність вимогам, чинним у Європейському Союзі;

спрощення процедури взаємного визнання результатів робіт із оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій;

Можлива вигода економія коштів на здійсненні сертифікаційних процедур (за рахунок їх спрощення, деталізації тощо), які можуть бути витрачені на підвищення рівня безпеки, усунення порушень законодавства, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки.

 

7. Показники результативності акта

З прийняттям цього акта:

будуть встановлені регулюючі вимоги щодо проектування, виробництва та експлуатації контейнерів, правил маркування і введення в обіг, опису процедур вибору модулів оцінки відповідності та здійснення та оформлення процедур підтвердження та(або) декларування відповідності;

забезпечується запобігання негативному впливу діяльності у сфері використання ядерної енергії і належний рівень захисту людини та навколишнього природного середовища.

 

Конкретні показники результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта не передбачається;

кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта біля 1000. Про результативність акту свідчить збільшення відсотку використання на підприємствах по поводженню з РАВ контейнерів, які отримали сертифікат відповідності.

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта: суб'єкти господарювання будуть економити кошти і час за рахунок того, що процедури оцінки відповідності, яку вони здійснювали і раніше, будуть спрощені та до них надані детальні коментарі;

рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта: інформування здійснюватиметься шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання та проведення "гарячої лінії" тощо.

 

8. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання ним чинності за результатами аналізу статистичних даних за документами з оцінки відповідності.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюється один раз кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з дня його повторного відстеження.

 

 

Голова Держатомрегулювання України О. А. МИКОЛАЙЧУК

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux