Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 28 квітня 2006 р.
Київ
Аналіз регуляторного впливу

Аналіз впливу регуляторного акта 

проекту постанови Кабінету Міністрів України

«Про доповнення переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування»

 

1. Опис проблеми

Відповідно до вимог ст. 26 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" використання джерел іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ) на території України базується на дозвільному принципі. Згідно зі ст. 28 цього Закону, дозволом на здійснення діяльності з ДІВ є ліцензія. Статтею 5 Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" проголошено принцип диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної ядерної та радіаційної небезпеки, пов´язаної з ними. В ст. 7 цього Закону визначені умови звільнення діяльності з використання ДІВ від ліцензування і передбачено створення переліку ДІВ, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування. Такий перелік був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2002 року № 912 "Про затвердження переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування" (далі Перелік), який показав ефективність звільнення джерел іонізуючого випромінювання з низькою потенційною небезпекою від ліцензування. Прийняття доповнень до цієї постанови дозволить розширити Перелік, включивши до нього генеруючи пристрої, які використовуються в промисловості, наукових дослідженнях, навчанні, які за своїми характеристиками можуть бути звільнені від ліцензування через низьку потенційну небезпеку.

 

2. Цілі державного регулювання

Метою розробки проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про доповнення переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування» є зменшення регуляторного тиску на користувачів обладнання, яке генерує іонізуюче випромінювання та використовується в промисловості, наукових дослідженнях, навчанні і має низьку потенційну небезпеку.

Це буде реалізовано за рахунок розширення Переліку джерелами іонізуючого випромінювання генеруючими пристроями, які використовуються в промисловості, наукових дослідженнях, навчанні і мають низьку потенційну небезпеку. Прийняття цього акта має розширити коло користувачів ДІВ, діяльність з використання яких буде звільнена від ліцензування.

 

3. Опис альтернатив запропонованому акту

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про доповнення переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування» не має інших альтернатив досягнення зазначених цілей, оскільки реалізує положення Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" щодо диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної радіаційної небезпеки, пов´язаної з ними.

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв´язання проблеми, і відповідні заходи

Прийняття цього акта є механізмом реалізації норм чинного законодавства України та врегулювання питань, пов´язаних з використанням ядерної енергії.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Досягнення цілей зазначених у пункті 2 реалізується простотою положень даного акту. Суб´єкти використання ДІВ, включених до Переліку, звільняються від необхідності отримувати ліцензію на здійснення діяльності з використання ДІВ, що значно спрощує процедуру регулюючого контролю.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

Очікується, що застосування цього акту сприятиме підвищенню радіаційної безпеки, оскільки прийняття доповнень до Переліку дозволить зосередити зусилля фахівців органів державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки на оцінці безпеки і встановленні обгрунтованих обмежень щодо використання таких генеруючих пристроїв, аварії з якими могли б привести до суттєвого переопромінення людей (персоналу та населення).

Додаткові витрати в зв´язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.

 

7. Обгрунтування запропонованого строку дії акта

Обмеження строку дії постанови не передбачається, оскільки акт реалізує положення чинного законодавства України.

В той же час, необхідно відзначити, що акт може переглядатись з метою розширення Переліку при встановленні відповідності певних типів джерел вимогам ст. 7 Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" і підтвердженні цієї відповідності науковими та практичними даними.

 

8. Показники результативності акта

Підвищення ефективності державного регулювання радіаційної безпеки у зв´язку із зосередженням регулюючого контролю на більш радіаційно - небезпечних джерелах.

Забезпечення якості регулюючого контролю та ліцензійного процесу шляхом застосування диференційованого підходу до ДІВ, з врахуванням їх потенційної небезпеки.

Зменшення кількості звернень, що надходять до органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, щодо звільнення від ліцензування діяльності з використання конкретних типів джерел іонізуючого випромінювання;

 

9. Заходи щодо відстеження результативності акта

Заходи що до відстеження регуляторного акта:

- аналіз кількості звернень, що надходять до органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, щодо звільнення від ліцензування діяльності з використання конкретних типів джерел іонізуючого випромінювання;

- аналіз відповідності переліку джерел іонізуючого випромінювання, використання яких звільняється від ліцензування, пропозиціям суб´єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії та критеріям звільнення на основі оцінки рівня забезпечення радіаційної безпеки під час ліцензування діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання.

 

 


Голова Державного комітету 

ядерного регулювання України О. Миколайчук

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux