Аналіз впливу регуляторного акту
"Про внесення змін до нормативно-правового акту "Порядок проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів"
1. Опис проблеми
Застосування державної системи обліку радіоактивних відходів (далі РАВ) у сфері використання ядерної енергії обумовлено потенційною небезпекою опромінення людей і забруднення довкілля,
Одним із засобів державного контролю за дотриманням норм і правил безпеки при здійсненні діяльності по поводженню з РАВє проведення державної інвентаризацій РАВ. Державна інвентаризація проводиться з метою виявлення РАВ, забезпечення контролю за їх накопиченням і переміщенням, своєчасної передачі спеціалізованим підприємствам по поводженню з РАВ, планування потужностей сховищ для зберігання та захоронення, а також для забезпечення постійного поновлення та своєчасного внесення змін до Державного реєстру РАВ, Державного кадастру сховищ та місць тимчасового зберігання РАВ.
2. Цілі державного регулювання
Ціллю регулювання є уникнення неконтрольованого накопичення РАВ та забезпечення оперативного контролю за місцезнаходженням і переміщенням РАВ, умовами їх зберігання та захоронення.
Ціллю внесення змін до НПА є приведення НПА у відповідність до існуючої організаційної структури, що склалася як в системі органів державного управління у сфері використання ядерної енергії і поводження з РАВ, так і в системі органів державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, та врахування в НПА накопиченого досвіду другої державної інвентаризації РАВ в Україні.
3. Опис альтернатив запропонованому акту
Альтернативи запропонованому нормативно-правовому акту немає.
4. Механізм, який пропонується застосувати для розв‘язання проблеми, і відповідні заходи
Ціль регулювання досягається шляхом підвищення ефективності функціонування державної системи обліку РАВ, забезпечення повноти і об`єктивності її даних про реальні обсяги і характеристики РАВ.
5. Обгрунтовуються можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Встановлені НПА вимоги оптимізовано з урахуванням міжнародного і вітчизняного досвіду у сфері поводження з РАВ.
Не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта.
6. Визначаються очікувані результати прийняття акта
Позитивні соціально-економічні наслідки введення змін до НПАпов´язані з підвищенням ефективності функціонування державної системи обліку РАВ, із забезпеченням повноти і об`єктивності її даних про реальні обсяги і характеристики РАВ.
Можлива вигода економія коштів, які можуть бути витрачені на ліквідацію негативних наслідків, що можуть виникати внаслідок порушення законодавства, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки при поводженні з РАВ.
Додаткові витрати населення, суб'єктів підприємницької діяльності та держави в зв´язку з впровадженням змін до НПА не передбачаються.
7. Запропонований строк дії акта
Строк дії НПА 3 роки.
Термін перегляду - через 3 років.
8. Показники результативності акта
Встановлення регулюючих вимог щодо організації та проведення державної інвентаризації РАВ, її обсягу і періодичності, а також процедури збору і оформлення результатів інвентаризації.
Запобігання негативному впливу діяльності у сфері поводження з РАВ і забезпечення належного рівня захисту людини та навколишнього природного середовища.
Забезпечення якості здійснення комплексу заходів щодо державного контролю за дотримання ліцензіатами вимог законів, норм, правил та стандартів з ядерної та радіаційної безпеки при здійсненні діяльності по поводженню з РАВ.
Конкретні показники результативності регуляторного акта:
розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта не має;
кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта про результативність актусвідчить збільшення кількості суб'єктів господарювання, на яких проведена державна інвентаризація радіоактивних відходів, тобто збільшення кількості суб'єктів господарювання, на яких ліквідовано неконтрольоване накопичення радіоактивних відходів;
розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта суб'єкти господарювання, на яких поширюватиметься дія акта, витрат не понесуть, тому що державна інвентаризація радіоактивних відходів проводиться за рахунок коштів державного бюджету;
рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта про результативність акту свідчить розміщення відповідної інформації на веб-сайті Держатомрегулювання, надання відповідей по відповідним питанням під час проведення "гарячої лінії" Держатомрегулювання, тощо.
рівень безпеки об‘єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами про результативність акту, тобто, не зниження рівня безпеки об‘єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, свідчить наявність/відсутність систематичних порушень законодавства та норм і правил з ядерної та радіаційної безпеки. зокрема, щодо передачі радіоактивних відходів спеціалізованим підприємствам на переробку, зберігання та захоронення, щодо ведення Державного реєстру РАВ та Державного кадастру сховищ та місць тимчасового зберігання РАВ, тощо.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
Базове відстеження результативності акта здійснюється до набрання ним чинності шляхом аналізу результатів та досвіду другої державної інвентаризації радіоактивних відходів в Україні.
Повторне відстеження результативності акта буде здійснюватися через рік після набрання ним чинності за результатами проведення третьої державної інвентаризації радіоактивних відходів в Україні.
Періодичне відстеження результативності акта буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності акта.
Заступник Голови
Держатомрегулювання України О. А. МАКАРОВСЬКА