Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 06 червня 2011 р.
Київ
ПЗ
 
 
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
 
до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку функціонування державної системи фізичного захисту»
 
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта 

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку функціонування державної системи фізичного захисту» (далі – проект) розроблено Державною інспекцією ядерного регулювання України на виконання Указу Президента України від 15.11.2004 № 1402-23т/2004 та відповідно до статті 52 Закону України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання», в якій зазначено, що порядок функціонування державної системи фізичного захисту встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Стаття 3 Закону України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання» до засад, на яких провадиться державна політика з фізичного захисту, відносить наявність державної системи фізичного захисту (далі – ДСФЗ), а стаття 5 цього ж Закону передбачає, що досягнення цілей фізичного захисту на державному рівні можливе за умови створення, впровадження і підтримки ДСФЗ. Стаття 52 цього Закону визначає завдання і суб’єктів ДСФЗ.

Також створення державної системи фізичного захисту випливає з вимог міжнародних угод, до яких приєдналася України, зокрема «Конвенції про фізичний захист ядерного матеріалу», яку ратифіковано Постановою Верховної Ради України № 3182 від 05.05.1993 та Поправки до Конвенції про фізичний захист, яку ратифіковано Законом України № 356-VI від 03.09.2008.

Прийняття нормативно-правового акта «Порядок функціонування державної системи фізичного захисту»  забезпечить виконання вимоги Закону України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання» в частині, що стосується визначення порядку функціонування державної системи фізичного захисту. 
 
2. Мета і шляхи її досягнення
Основною метою проекту постанови Кабінету Міністрів України є затвердження Порядку функціонування державної системи фізичного захисту. 

Порядок визначає принципи функціонування системи, об’єкти ДСФЗ, функції її суб’єктів, порядок їх взаємодії при виконанні завдань системи, а також порядок взаємодії з іншими державними системами. Крім того, Порядком функціонування державної системи фізичного захисту передбачається функціонування ДСФЗ в різних режимах: нормального функціонування; підвищеної готовності; у кризовій ситуації; відновлення нормального функціонування, встановлюється порядок введення в дію цих режимів.

 

 

 

3. Правові аспекти

В Україні діяльність в сфері фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання регулюється:

Конвенцією про фізичний захист ядерного матеріалу;

Поправкою до Конвенції про фізичний захист ядерного матеріалу;

Законами України:

Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку;

Про фізичний захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання;

Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії;

Про внутрішні війська Міністерства внутрішніх справ України;

Про перевезення небезпечних вантажів;

постановами Кабінету Міністрів України:

Про затвердження Порядку проведення спеціальної перевірки для надання фізичним особам допуску до виконання особливих робіт на ядерних установках, з ядерними матеріалами, радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання, від 25.12.1997р. №1471;

Про затвердження Порядку визначення рівня фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання відповідно до їх категорії від 26.04.2003р. №625;

Про затвердження Порядку проведення державної перевірки систем фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання та планів взаємодії у разі вчинення актів ядерного тероризму від 12.03.2003р. №327;

Про затвердження Порядку проведення розрахунків і складання фінансових планів фізичного захисту від 11.08.2005р. №740.

 У той же час у правовому полі України відсутній нормативно-правовий акт, що регулює порядок функціонування ДСФЗ. 
Введення в дію Порядку функціонування  державної системи фізичного захисту не потребує внесення змін до чинних нормативно-правових актів. Реалізація Порядку потребує розроблення, затвердження та введення в дію нормативно-правового акта, що визначає проектну загрозу.
 Нормативно-правовий акт «Порядок функціонування державної системи фізичного захисту» не стосується прав та обов'язків громадян.
  
 4. Фінансово-економічне обґрунтування 

Реалізація проекту не потребує додаткових матеріальних та інших витрат з державного бюджету. Розподіл повноважень між державними органами – суб’єктами ДСФЗ дозволить уникнути дублювання функцій у процесі здійснення діяльності із забезпечення фізичного захисту та раціонально використовувати бюджетні кошти, що виділяються на утримання центральних органів виконавчої влади – суб’єктів ДСФЗ та фізичний захист.

 

 

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови підлягає погодженню з Міненерговугілля України, МНС України, НАН України, МВС України, Службою безпеки України, Адміністрацією Держприкордонслужби України, Мінфінансів, Міністерством економічного розвитку і торгівлі та потребує проведення правої експертизи Міністерства юстиції України.

 

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

7. Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень, тому проект акта не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

 

8. Громадське обговорення

Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

 
10. Прогноз результатів  

Прийняття цієї Постанови забезпечить функціонування ДСФЗ відповідно до вимог, що містяться в законах України та рекомендаціях МАГАТЕ, якими в своїй діяльності керується більшість держав-членів МАГАТЕ, в тому числі, країни Європейського Союзу.

 

 

Перший заступник Голови – Головний державний інспектор з ядерної та радіаційної безпеки України

 

 

 

 

 

 

 

 

М.Х. Гашев

 

"___ " ___________2011 р. 

 

  

 

  

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux